Niedokończone sprawy; Wracać do roboty | Questy uzupełniające - Akt 1 poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Niedokończone sprawy
Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Dolne Miasto - Dom Gamlena]
Krok 1: Przeczytanie wiadomości
Zacznij od wejścia w interakcję z biurkiem #1 w domu Gamlena (M14, 3). Jeżeli ukończyłeś już główny quest Wyciszenie oraz quest towarzysza Spadek, to powinieneś otrzymać wiadomość zatytułowaną Niedokończone sprawy #2 i zaadresowaną przez osobę, z którą współpracowałeś przy okazji wykonywania głównego questu Zniszczenie Lothering, czyli przez Athenril lub Meerana. Kliknij na przycisku Akceptuj w celu podjęcia się zadania. Warto dodać, że w zależności od zleceniodawcy będziesz wykonywał inne czynności:
- Jeżeli otrzymałeś list od Athenril, to zapoznaj się z opisem w sekcji Krok 2, Wariant A.
- Jeżeli otrzymałeś list od Meerana, to zapoznaj się z opisem w sekcji Krok 2, Wariant B.
Krok 2, Wariant A: Przystąpienie do współpracy z Athenril
Wyjdź z domu, opuść ten obszar i wybierz z mapy lokację [Górne Miasto], którą musisz odwiedzić za dnia. Athenril odnajdziesz w południowo-wschodniej części Górnego Miasta, niedaleko wejścia do Kwitnącej Róży #1 (M3, 13). Wykonania questu możesz odmówić już na samym początku rozmowy, ale lepiej wypytać elfkę o szczegóły. Dowiedziałbyś się mianowicie, że Athenril potrzebuje kogoś do odnalezienia swoich ludzi oraz towaru. Dopiero teraz warto podjąć decyzję czy jej pomóc #2 czy nie. Radzę oczywiście podjąć się wykonania questu.
Możesz już opuścić ten obszar i wybrać się w nocy do lokacji [Doki]. Po dotarciu na miejsce skieruj się do centralnej części obszaru, a powinieneś zauważyć, iż młody chłopak jest atakowany przez bandytów #1 (M20, 4). Przystąp do walk ze zbirami Koterii oraz łucznikami Koterii, ale pilnuj się, bo do wyeliminowania będzie też skrytobójca Koterii, który powinien dołączyć do walk nieco później #2. Gdy tylko do tego dojdzie skup swoje ataki właśnie na nim, powstrzymując go od zaskakiwania członków Twojej drużyny.
Po zakończonej bitwie gra automatycznie zainicjuje scenkę z rozmowy z uratowanym chłopcem Prycem. Po zadaniu mu pytania na temat Koterii możesz się zachować na dwa sposoby:
- pozwolić Pryce'owi na zatrzymanie towaru (prawa górna opcja dialogowa) #1
- zmusić Pryce'a do oddania ładunku (prawa dolna opcja dialogowa) #2
- wypuścić lorda Harimanna po tym jak dowiesz się kim jest i czym się zajmuje (prawe górne opcje dialogowe)
- dokonać egzekucji na lordzie Harimannie (prawa dolna opcja dialogowa) #2: możesz tego od razu lub po tym jak się dowiesz dlaczego był celem ataku
Niezależnie od wybranego wariantu powróć do lokacji [Górne Miasto] i porozmawiaj ponownie z Athenril (M3, 13). Jeżeli oddałeś towar w ręce Pryce'a, to także i w tym przypadku dostępne będą dwa warianty zachowania #1:
- skłamanie, że towar został skradziony (prawa górna opcja dialogowa)
- wyjawienie prawdy o przekazaniu ładunku (prawa dolna opcja dialogowa): Athenril będzie wściekła i nie będzie już chciała nigdy z Tobą współpracować
- skłamać, że nie było go wśród zabitych osób (prawa górna opcja dialogowa): 1 suweren
- wyjawić prawdę na temat wypuszczenia lorda Harimanna (prawa dolna opcja dialogowa): Meeran będzie wściekły i nie będzie już chciał nigdy z Tobą współpracować
Jeżeli wcześniej odebrałeś Pryce'owi ładunek to w trakcie rozmowy z Athenril automatycznie otrzymasz nagrodę w wysokości 5 suwerenów #2.
Krok 2, Wariant B: Przystąpienie do współpracy z Meeranem
Wyjdź z domu, opuść ten obszar i wybierz z mapy lokację [Dolne Miasto], którą musisz odwiedzić nocną porą. Zachowaj ostrożność, bo po drodze możesz wpaść na panoszących się po okolicy bandytów. Meerana odnajdziesz w zaułku na południe od wejścia do karczmy Pod Wisielcem #1 (M13, 29). Na samym początku rozmowy wybierz prawą górną opcję dialogową. Skorzystaj z okazji do zadania Meeranowi dodatkowych pytań, a dowiesz się, że chce żeby ktoś zamordował dla niego lorda Harimanna. Możesz się podjąć wykonania zadania (prawa górna opcja dialogowa) #2 lub odmówić (prawa dolna opcja dialogowa). W tym drugim przypadku gra pozwoli Ci powrócić do Meerana jeżeli zmienisz zdanie.
Możesz już opuścić ten obszar i wybrać się za dnia do lokacji [Doki]. Udaj się do wschodniej części dzielnicy magazynów, a powinieneś zauważyć, że pracujący dla Meerana Gustav (M19, 12) otoczony został przez grupę strażników #1. Podejdź do nich celem zainicjowania walki. W trakcie bitwy skupiaj się w głównej mierze na szybkiej likwidacji wrogich łuczników #2.
Musisz się niestety liczyć z tym, że po kilku chwilach do walk dołączy nowa grupa strażników. Na sam koniec rozpraw się z dowodzącym siłami wroga kapitanem straży #1, który będzie znacznie bardziej wytrzymały. Po wygranej bitwie gra pozwoli Ci zamienić kilka słów z uratowanym Gustavem #2, przy czym wybór opcji dialogowych nie odegra tu dużej roli.
W okolicy wkrótce pojawi się lord Harimann #1. Możesz się tu zachować na dwa zasadnicze sposoby:
- pozwolić Pryce'owi na zatrzymanie towaru (prawa górna opcja dialogowa) #1
- zmusić Pryce'a do oddania ładunku (prawa dolna opcja dialogowa) #2
- wypuścić lorda Harimanna po tym jak dowiesz się kim jest i czym się zajmuje (prawe górne opcje dialogowe)
- dokonać egzekucji na lordzie Harimannie (prawa dolna opcja dialogowa) #2: możesz tego od razu lub po tym jak się dowiesz dlaczego był celem ataku
Niezależnie od wybranego wariantu powróć nocną porą do lokacji [Dolne Miasto] i porozmawiaj ponownie z Meeranem (M13, 29). Jeżeli wypuściłeś lorda Harimanna, to będziesz się mógł zachować na dwa sposoby #1:
- skłamanie, że towar został skradziony (prawa górna opcja dialogowa)
- wyjawienie prawdy o przekazaniu ładunku (prawa dolna opcja dialogowa): Athenril będzie wściekła i nie będzie już chciała nigdy z Tobą współpracować
- skłamać, że nie było go wśród zabitych osób (prawa górna opcja dialogowa): 1 suweren
- wyjawić prawdę na temat wypuszczenia lorda Harimanna (prawa dolna opcja dialogowa): Meeran będzie wściekły i nie będzie już chciał nigdy z Tobą współpracować
Jeżeli wykonałeś wszystko zgodnie z planem to w trakcie rozmowy z Meeranem automatycznie otrzymasz nagrodę w wysokości 3 suwerenów #2.
Wracać do roboty
Zleceniodawca: Hubert [Górne Miasto - Targ]
Krok 1: Udanie się na spotkanie z górnikami
Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu uzupełniającego questu Kościany Szyb, a konkretnie po odbyciu ostatniej rozmowy z Hubertem #1 (M3, 9). Niezależnie od tego czy staniesz się współwłaścicielem kopalni czy nie zostaniesz poproszony o nakłonienie górników do powrotu do pracy. W tym celu wybierz się za dnia do lokacji [Dolne Miasto]. Górników odnajdziesz na tyłach karczmy Pod Wisielcem #2 i musisz porozmawiać z Jansenem (M12, 12). Możesz zapewnić górników o tym, że kopalnia jest bezpieczna, przekupić ich (jeżeli jesteś współwłaścicielem, to zaoferujesz im podwyżkę pensji) lub zmusić ich do powrotu do pracy. Generalnie nie powinno tu być problemów, a sam quest po chwili dobiegnie końca.