Nawiedzenie | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Nawiedzenie
Zleceniodawca: Varrik [Dolne Miasto - Pod Wisielcem]
Krok 1: Zbadanie posiadłości Bartranda
Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu questu towarzysza Mały problem, czyli po odbyciu rozmowy z Varrikiem na temat nawiedzonej posiadłości Bartranda. Możesz już wybrać się nocną porą do lokacji [Górne Miasto]. Tu skieruj się do dzielnicy posiadłości i odszukaj przejście (M4, 13) prowadzące do lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Bartranda] #1 (M56, 2). Po dotarciu na miejsce przystąp do eksploracji kolejnych pomieszczeń posiadłości #2. Będziesz tu świadkiem różnych dziwnych wydarzeń, ale póki co nic Ci nie grozi.
Dobrym pomysłem jest zbadanie składziku w północno-wschodniej części posiadłości #1, gdzie mógłbyś wysłuchać krótkiej opowieści na temat przeszłości Varrika i Bartranda. W celu posunięcia akcji do przodu udaj się do głównego pomieszczenia posiadłości, wyjdź po schodach na piętro i wybierz drzwi prowadzące do głównego salonu #2 (M56, 5), czyli miejsca, w którym w trakcie poprzedniej wizyty w posiadłości spotkałeś Bartranda.
Po znalezieniu się w środku czeka Cię krótkie spotkanie z jedną z ukrywających się tu kobiet #1. Drużyna powróci następnie do głównej sali posiadłości, gdzie będzie na nią już czekał eteryczny golem #2 (M56, 1). Jak się zapewne domyślasz, zmuszony zostaniesz tu do stoczenia nowej bitwy.
Krok 2: Pokonanie eterycznego golema
Jeżeli chcesz, możesz oczywiście zbiec na dół, ale lepiej jest walczyć z golemem na schodach #1 lub na piętrze. Do atakowania potwora wyślij swoich wojowników, natomiast resztę drużyny utrzymuj nieco z tyłu. Uważaj też na momenty, w których golem będzie się ładował #2. Warto wtedy oddalać od niego wszystkie osoby z drużyny, gdyż eksplozja energii mogłaby powalić ich na ziemię i odebrać im sporo punktów zdrowia.
Musisz walczyć tak długo aż golem tymczasowo zniknie, nasyłając na Ciebie słabsze potwory. Przystąp w rezultacie do atakowania cieni #1. Z potworami tymi również najlepiej jest walczyć przy schodach lub na piętrze, gdyż trudniej będzie im wtedy otoczyć drużynę. Musisz wyeliminować wszystkie cienie, dzięki czemu eteryczny golem powróci na pole bitwy #2.
Ogólne założenia potyczki z golemem praktycznie w ogóle się nie zmieniły, tak więc kontynuuj atakowanie potwora #1, uważając na momenty, w których próbuje uwolnić drzemiącą w sobie energię. Walcz do momentu, w którym golem ponownie zniknie, wysyłając w Twoją stronę jeszcze większą grupę cieni #2.
Po zlikwidowaniu cieni przystąpisz do ostatniej trzeciej fazy pojedynku z eterycznym golemem #1. Także i tym razem nie będziesz się musiał spodziewać dodatkowych utrudnień, a ponadto powinieneś już być w stanie pozbawić potwora całej energii życiowej, doprowadzając do jego śmierci #2.
Krok 3: Podjęcie decyzji w sprawie odłamka idola z lyrium
Tuż po zlikwidowaniu golema gra wyświetli nową cut-scenkę #1, w trakcie której powinieneś zauważyć, że idol ma równie negatywne działania na Varrika, co wcześniej na Bartranda. Na koniec rozmowy będziesz się mógł zachować na dwa zasadnicze sposoby #2:
- Przekazanie odłamka idola w ręce Varrika (prawa górna opcja dialogowa). Reszta drużyny będzie zapewne temu przeciwna, ale ostatecznie decyzja należy do Ciebie. Na długofalowe skutki tego wyboru będziesz musiał poczekać, choć już teraz zdobędziesz wzmocniony skórzany prochowiec Varrika, zaś kusza Varrika zyska trzy nowe sloty na runy.
- Wymuszenia na Varriku pozbycia się odłamka idola (prawa dolna opcja dialogowa). Krasnolud będzie wyraźnie niepocieszony z takiego stanu rzeczy, ale nie musisz się obawiać jego odejścia z drużyny czy punktowej zmiany w relacjach z tą postacią.
Jeżeli podarowałeś odłamek Varrikowi, to quest już teraz dobiegnie końca. W przeciwnym wypadku pojawi się możliwość wykorzystania odłamka do własnych celów. Udaj się mianowicie do lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów] i kliknij na postaci Sandala #1 (M14, 16). W trakcie krótkiej rozmowy #2 dowiesz się, że będzie on mógł dla Ciebie coś wytworzyć. Po chwili okaże się, że jest to prastara runa lyrium, której działanie polega na zwiększeniu szybkości ataku o 35%.
Niezależnie od wybranego rozwiązania sytuacji powinieneś otrzymać dwa kolejne questy związane z postacią Varrika. Przed wyjściem z posiadłości warto też zbadać rejestr na piętrze (krótka rozmowa) i włamać się do mistrzowsko zamkniętego kufra.
Odblokowany quest towarzysza: Zakończenie
Odblokowany quest towarzysza: Rocznica