Poradnik, opis przejścia, questy - Wstęp | Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Do niniejszej gry dostępny jest również Atlas Świata, który stanowi rozszerzenie podstawowego poradnika. |
Gigantycznych rozmiarów poradnik do gry Dragon Age II zawiera omówienie wszystkich zadań wypełnianych w trakcie gry. Na opis każdego questu składa się przedstawienie wykonywanych w jego ramach kolejnych kroków, uwzględniając przy tym możliwe warianty jego ukończenia. Liczne wskazówki sugerują ponadto jak zachowywać się w trakcie rozmów z postaciami niezależnymi oraz w jaki sposób wygrywać staczane bitwy.
Questy w grze oraz w poradniku podzielone zostały na pięć zasadniczych kategorii:
1) Questy główne to zadania, których zaliczanie wymagane jest do posuwania głównego wątku fabularnego do przodu. Warto w tym miejscu nadmienić, iż kampania składa się z prologu oraz z trzech długich aktów. Wykonanie ostatniego głównego questu w danym akcie powoduje automatyczny awans do kolejnej części kampanii.
2) Plotki to drobne misje związane z odblokowywaniem questów głównych oraz uzupełniających.
3) Questy uzupełniające to zadania o drugorzędnym charakterze. Cechują się one zazwyczaj dużym poziomem skomplikowania, przy czym wykonywanie ich nie jest wymagane do awansowania do kolejnych aktów kampanii.
4) Questy towarzyszy to wszystkie rodzaje zadań związanych z osobami dołączającymi do drużyny Hawke'a. Mowa tu zarówno o dłuższych wyprawach z udziałem konkretnych postaci, jak i o znacznie prostszych zleceniach, dotyczących między innymi odbywania rozmów czy dostarczania prezentów.
5) Questy poboczne to w głównej mierze drobne zlecenia, polegające na odnajdywaniu i dostarczaniu przedmiotów czy likwidowaniu określonych grup przeciwników.
Do części tekstowej poradnika dołączonych zostało ponad 90 map poszczególnych lokacji, pomocnych w odnajdywaniu istotnych miejsc, postaci czy przedmiotów.
Skrócona instrukcja korzystania z poradnika:
1) Każdy quest zawiera szczegółową informację na temat zleceniodawcy, wykonywanych czynności, podejmowanych decyzji oraz zdobywanych nagród.
2) W celu odnalezienia pożądanego zadania musisz najpierw wybrać właściwy rodzaj questu (np. poboczny), a następnie przejść do sekcji związanej z określonym aktem kampanii (akt I, akt II lub akt III).
3) W poradniku znajdują się oznaczenia #1 i #2, informujące o tym, iż do danego fragmentu tekstu odwołuje się widoczny nad nim lewy lub prawy screen.
4) Dodatkowe oznaczenia typu (M20, 7) są odwołaniami do mapek znajdujących się na samym końcu poradnika. W omawianym przykładzie należy zerknąć na mapę o symbolu M20 i odszukać punkt o numerze 5.
5) W poradniku zastosowane zostały oznaczenia kolorystyczne. Kolor czerwony odnosi się do postaci niezależnych oraz potworów, kolor niebieski do lokacji, kolor zielony do przedmiotów i interaktywnych obiektów, a kolor pomarańczowy do nazw questów.
Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)