Samotność | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Samotność
Zleceniodawca: Fenris [Górne Miasto - Rezydencja Fenrisa]
Krok 1: Wybranie się na spotkanie z siostrą Fenrisa
Zadanie to otrzymasz automatycznie po zaliczeniu questu towarzysza Porozmawiaj z Fenrisem (oraz wcześniejszego Gorzkie lekarstwo) i to niezależnie od tego czy bezwarunkowo zgodzisz się wybrać na spotkanie z siostrą Fenrisa czy też wyrazisz co do niego swoje obawy. Przyłącz Fenrisa do aktywnej drużyny i udaj się z nim za dnia do lokacji [Dolne Miasto - Pod Wisielcem]. Po dotarciu na miejsce gra automatycznie załączy scenkę ze spotkania z Varanią #1 (M15, 7). Okaże się niestety, że jest to pułapka, albowiem w karczmie pojawi się również magister Danarius #2, czyli osobnik, na którego Fenris polował po tym jak oswobodził się z jego niewoli.
Krok 2: Rozmowa z Danariusem
Gra postawi Cię teraz przed trudnym wyborem. Możesz się zachować na cztery sposoby:
- Przekazanie Fenrisa w ręce Danariusa (lewa dolna opcja dialogowa i następnie prawa dolna opcja dialogowa) #1. Jest to najbardziej ekstremalny wariant, który doprowadzi do zakończenia tego questu i opuszczenia drużyny przez Fenrisa. Danarius wynagrodzi Cię 5 suwerenami. Dodatkowo warto przeczytać wiadomość od niego przy biurku w posiadłości Hawke'ów.
- Wyraźne stwierdzenie, że Fenris nie jest już niewolnikiem Danariusa (prawa górna opcja dialogowa): +10 punktów do przyjaźni z Fenrisem.
- Podjęcie próby negocjacji z Danariusem (prawa środkowa opcja dialogowa): +10 punktów do rywalizacji z Fenrisem.
- Zaatakowanie ludzi Danariusa z pominięciem dalszych rozmów (prawa dolna opcja dialogowa).
Generalnie rzecz biorąc wybór dowolnej spośród trzech prawych opcji dialogowych zaowocuje wszczęciem bitwy w karczmie #2.
Krok 3: Pokonanie Danariusa i jego ludzi
Jak już wyżej wspomniałem, do walk dojdzie jeżeli nie zgodzisz się na przekazanie Fenrisa w ręce magistra. Danarius początkowo nie będzie uczestniczył w walkach, tak więc przystąp do atakowania łowców niewolników #1. Musisz się niestety liczyć z tym, że nowi łowcy dołączą po chwili do walk i mogą się oni pojawić przy wejściu do karczmy lub przy schodach, gdzie stoi Danarius #2.
Po rozpoczęciu drugiej fazy bitwy przystąp do eliminowania cieni #1, a to dlatego, że z racji krótkich pasków zdrowia będą one bardzo szybko ginęły. Na koniec zostaw sobie natomiast bardzo wytrzymałego demona gniewu #2.
Danarius dołączy do bitwy dopiero w momencie awansowania do trzeciej fazy bitwy, przyzywając sobie jednocześnie na pomoc cienie, zwłoki oraz szkielety łuczników #1. Pozbądź się części żywych trupów, po czym przystąp do atakowania samego magistra #2.
Musisz się niestety liczyć z tym, że Danarius będzie okazjonalnie otaczał się barierą ochronną #1 i w takich sytuacjach warto zajmować się neutralizacją okolicznych nieumarłych. Wiedz jednak, że bitwa dobiegnie końca w momencie zabicia Danariusa #2, nawet jeżeli w karczmie będą się jeszcze wtedy znajdowały jakieś potwory.
Krok 4: Podjęcie decyzji w sprawie Varanii
Na sam koniec tego questu gra wyświetli nową scenkę z udziałem Fenrisa i jego siostry Varanii. Możesz się tu zachować na trzy sposoby #1:
- Poproszenie Fenrisa o nie zabijanie siostry (prawe górne opcje dialogowe): Wariant ten doprowadzi do wypuszczenia Varianni i zyskania 10 punktów do rywalizacji w relacjach z Fenrisem.
- Oddanie decyzji w ręce Fenrisa (prawe środkowe opcje dialogowe): Elf w takiej sytuacji zamorduje swoją siostrę #2, a Ty zyskasz 10 punktów do przyjaźni w relacjach z Fenrisem.
- Zachęcenie Fenrisa do zamordowania swojej siostry (prawe dolne opcje dialogowe): Także i ten wariant zakończy się śmiercią Varanni, a Ty zyskasz 15 punktów do przyjaźni w relacjach z Fenrisem.
Korzystając z okazji warto powiedzieć o dwóch innych rzeczach. Poruszenie tematu niesłusznego oskarżania magów w trakcie rozmowy z Fenrisem przyczyni się do pogorszenia ogólnego wyniku punktowego (punkty rywalizacji) w relacjach z tą postacią. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania zdobędziesz natomiast bardzo cenną zbroję Kirys Centuriona.