Tego już za wiele (6) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Tuż po skorzystaniu ze schodów będziesz świadkiem sceny z udziałem templariuszy, którym udało się okrążyć jednego z magów #1 (M13, 12). Kobieta przemieni się w plugawca, a Ty zmuszony zostaniesz do przystąpienia do walk. Zauważ, że potwór początkowo na pomoc przyzwie sobie cienie #2, tak więc można powiedzieć, że wszystkie strony konfliktu będą miały wyrównane szanse.
Bitwę proponuję rozpocząć od zaatakowania właśnie plugawca #1, albowiem to właśnie ten potwór będzie stanowił najpoważniejsze zagrożenie. Po zlikwidowaniu bestii dla odmiany dobrze byłoby przystąpić do atakowania zwykłych templariuszy #2. Następne w kolejności powinny być cienie, które na szczęście będą stanowiły mniejszy problem od plugawca.
Po zlikwidowaniu cieni zajmij się atakowaniem porucznika templariuszy #1. Postać ta musi stosunkowo szybko zginąć, a to dlatego, że już wkrótce w okolicy pojawią się demony gniewu #2. Nie zapomnij odpowiednio wcześniej zwiększyć odporności członków drużyny na ogień, a także atakować potwory po kolei.
Teraz skieruj się na północny-wschód. Tu przygotuj się do zlikwidowania zmierzających w Twoją stronę nowych plugawców #1, które będą na szczęście szybciej ginęły od zabitego niedawno podobnego potwora. W miarę możliwości postaraj się szybko zlokalizować i usunąć dowodzącego plugawcami demona pożądania #2 (M13, 27) i dopiero wtedy rozpraw się z resztą stworów.
Zmuszony zostaniesz teraz do skierowania się na północ i skorzystania z zachodnich schodów #1, dzięki czemu znajdziesz się na tyłach karczmy. Szybko pobiegnij na północ, a to dlatego, że w okolicy templariusze walczą z magami Kręgu #2 (M13, 28). Będziesz oczywiście musiał udzielić tu wsparcia swoim sojusznikom.
Przystąp do atakowania magów i zauważ jednocześnie, że co najmniej jeden z nich będzie otaczał się barierą ochronną #1. Warto wyczekać momentu aż ona zaniknie i wtedy szybko się z nim rozprawić. Bądź gotowy do zlikwidowania nowych grup magów, które przybędą od północy #2 oraz od południa. Do walk mogą też dołączyć cienie #2, ale nie powinno ich być zbyt wiele.
Wybierz się teraz w stronę wschodnich schodów #1, kierując się na dół i docierając do przejścia (M13, 1), które automatycznie przeniesie Cię do lokacji [Doki] (M20, 1). Tu dobrze byłoby zapisać stan gry, bo przed Tobą dość trudna bitwa. Ruszaj na północ. Po pojawieniu się jednostek wroga zacznij od błyskawicznego wyeliminowania maga krwi, który powinien stać przy posągu #2.
Teraz zacznij szybko rozprawiać się z kolejnymi cieniami #1. Musisz się śpieszyć, a to dlatego, że w okolicy przebywa demon pychy #2 (M20, 17), który już za kilka chwil przystąpi do atakowania Twojej drużyny. Nie radzę od razu atakować demona, gdyż w przeciwnym wypadku Twoja drużyna zostałaby z łatwością otoczona przez cienie i zmasakrowana w krótkim przedziale czasu.
W trakcie eksterminacji kolejnych cieni uważaj na ataki w wykonaniu demona pychy, a w szczególności na jego szarże i wytwarzanie przez niego słupy światła #1. Pamiętaj, że należy ich za wszelką cenę unikać, oddalając się od nich na bezpieczną odległość. Do atakowania demona pychy przystąp dopiero po zlikwidowaniu wszystkich cieni #2. Postaraj się w trakcie tego pojedynku nie zużyć wszystkich środków leczniczych, bo bardziej przydadzą Ci się one już za kilka minut.
Droga prowadząca do zachodniej dzielnicy magazynów jest niedostępna, tak więc skieruj się na północny-wschód #1 i następnie na północ. Docelowo musisz dotrzeć do portu #2. Koniecznie zapisz tu stan gry i dopiero wtedy kliknij w okolicy wody (M20, 18), potwierdzając tym samym chęć wybrania się do lokacji [Katownia].
Po dotarciu na miejsce obejrzysz cut-scenkę obrazującą bitwę pomiędzy magami i templariuszami #1. Gra wkrótce wyświetli scenkę z rozmowy i jej jedynym ważnym momentem będzie próba przeciągnięcia jednego z dawnych członków drużyny na swoją stronę (tylko jeżeli nie wszyscy opowiedzieli się po stronie bohatera) #2.
Wysłuchaj tu krótkiego przemówienia Meredith i zgodnie z jej sugestią poczyń ostatnie przygotowania przed bitwą. Proponuję odbyć opcjonalne rozmowy z tymi członkami drużyny, którzy tu z Tobą przybyli #1. Na sam koniec ponownie kliknij na postaci Meredith i potwierdź chęć wyruszenia do boju (prawa górna opcja dialogowa) #2. Dodatkowo gra pozwoli Ci na ponowny wybór składu drużyny, uwzględniający osobę, którą mogłeś przeciągnąć niedawno na swoją stronę. Nie zapomnij odpowiednio wcześniej zapisać też stanu gry, bo przed Tobą seria trudnych bitew.
Zaczekaj aż akcja przeniesie się do lokacji [Katownia - Sala templariuszy] #1, gdzie niemal od razu zmuszony zostaniesz do przystąpienia do walk z magami (M87, 7). W okolicy znajdują się trzy grupy magów i niestety docieranie do nich z racji płonących obiektów będzie utrudnione. Na samym początku proponuję skierować się prosto i zaatakować grupę, na czele której będzie stał zaklinacz #2.