Zdolności wojowników (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
PODŻEGACZ Typ: Kategoria główna. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności prowokowania i kontrolowania przeciwników. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Avelina, Carver, Fenris. Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności może okazać się dobrą decyzją zarówno dla wojowników o ofensywnym, jak i defensywnym stylu gry. Priorytetowe zakupy: Cios rękojeścią, dwie dolne zdolności drzewka rozwoju dla wojownika grającego defensywnie. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Cios rękojeścią | aktywowana 1 ulepszenie | Ogłuszenie przeciwnika z użyciem rękojeści broni. To bardzo przydatna umiejętność, którą warto odblokować możliwie jak najwcześniej. Próba ogłuszenia zawsze kończy się powodzeniem, ale dotyczy to tylko zwykłych wrogów (dowódców i bossów już nie). Ulepszenie Cios głowicą również jest godne uwagi, pozwalając na dodatkowe wprowadzenie ogłuszonego przeciwnika w zachwiany stan. Także i ten atak zawsze kończy się sukcesem. |
Wstrząs | aktywowana 2 ulepszenia | Uderzenie bronią w ziemię, odrzucające do tyłu stojących w pobliżu przeciwników. Zdolność ta w swojej podstawowej wersji jest średnio przydatna, ale dzięki ulepszeniom staje się znacznie ciekawszą propozycją. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Trzęsienie ziemi jest zdecydowanie bardziej pomocne, albowiem gwarantuje ono ogłuszanie odrzucanych przeciwników, dzięki czemu wojownik lub reszta drużyny może się nimi zająć. Wstrząs wtórny jest już mniej przydatny, oferując szansę zachwiania przeciwników i na dodatek tylko tych zwykłych. |
Drwina | aktywowana 1 ulepszenie | Wydanie okrzyku, który sprawia, że wszyscy okoliczni przeciwnicy skupiają swoją całkowitą uwagę na postaci wojownika. Jest to oczywiście zdolność wybitnie dopasowana do postaci o defensywnym stylu gry. Ulepszenie Ryk zwiększa zasięg działania głównej zdolności. Jest to średnio przydatna pozycja, gdyż domyślne 10 metrów w wielu przypadkach okazuje się w zupełności wystarczające do odpędzenia wszystkich wrogów od reszty drużyny. |
Odwaga | podtrzymywana 2 ulepszenia | Aktywowanie trybu, w którym wojownik otrzymuje premie do ataku i szansy ciosu krytycznego, których wielkość jest uzależniona od liczby skupionych wokół niego przeciwników. Także i ta umiejętność przeznaczona jest dla wojownika zachowującego się w sposób defensywny. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Brawura jest znacznie ciekawszą propozycją, dodając premię do obrażeń w zależności od liczby okolicznych wrogów. Zuchwałość pozwala z kolei na przyciągnięcie do siebie jeszcze większej liczby przeciwników. |
MISTRZ BITWY Typ: Kategoria główna. Kategoria ta służy rozwijaniu skuteczności całej drużyny na polu bitwy. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Avelina, Carver, Fenris. Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności powinno być raczej sprawą drugorzędną i pełnić rolę wspomagającą dla głównych talentów wybranych dla postaci wojownika. Priorytetowe zakupy: Wezwanie do boju, Głębokie rezerwy. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Wezwanie do boju | aktywowana 1 ulepszenie | Zmobilizowanie do walki pozostałych sojuszników poprzez poprawienie tempa regeneracji ich many i wytrzymałości oraz przeniesienie na nich efektów działania zdolności podtrzymywanych wojownika z kategorii Przodownik i Obrońca. Jest to niezwykle przydatna zdolność, zwłaszcza jej część związana z umiejętnościami podtrzymywanymi. Można dla przykładu zagwarantować członkom drużyny chwilową ochronę przed żywiołami czy podnieść ich siłę ataku, choć dana zdolność podtrzymywana musi zostać oczywiście wcześniej załączona przez wojownika. Ulepszenie Zjednoczenie jest zdecydowanie godne polecenia, a jego główną cechą jest poprawienie prędkości regeneracji many i wytrzymałości w jeszcze większym stopniu. |
Synergia bojowa | podtrzymywana 2 ulepszenia | Aktywowanie trybu, w którym wszystkie postacie z drużyny lepiej się bronią jeżeli znajdują się blisko siebie. Konkretnie mowa tu o zwiększeniu obrony i zredukowaniu otrzymywanych obrażeń, a siła działania zdolności uzależniona jest od tego ilu sojuszników stoi obok siebie. Na zakup tej zdolności radzę zdecydować się w przypadku wojownika o defensywnym stylu gry i tylko w parze z dwoma dostępnymi ulepszeniami. Oba ulepszenia są wyraźnie skierowane dla wojownika, którego zadaniem jest przyjmowanie na siebie ciosów. Nieustraszona synergia pozwala przenieść zagrożenia na wojownika, dzięki czemu wrogowie częściej na nim skupiają swoją uwagę. Bohaterska synergia przenosi z kolei na wojownika część obrażeń otrzymywanych przez resztę drużyny. |
Zostało jeszcze 61% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie