Tak, jak być powinno | Questy towarzyszy - Akt 1 | Solucja Dragon Age II poradnik Dragon Age II
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Tak, jak być powinno
Zleceniodawca: Avelina [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego]
Krok 1: Wybranie się do miejsca zasadzki
Misję tę możesz otrzymać po ukończeniu głównego questu Przyjaciółka w straży, ale tylko jeśli w trakcie rozmowy zgodzisz się na udzielenie pomocy Avelinie w pozbyciu się bandytów #1 (M9, 3). Dołącz Avelinę do aktywnej drużyny (punkt wyboru składu drużyny znajduje się przy wyjściu z twierdzy) i opuść to miejsce. Po wyświetleniu mapy świata wybierz trzecią zakładkę (mapa Wolnych Marchii) i zdecyduj się na odbycie podróży do lokacji [Rozdarty Grzbiet - Miejsce zasadzki] #2 (M11, 1).
Krok 2: Rozprawienie się z korsarzami
Ruszaj na południe. Na pierwszą grupę korsarzy wpadniesz po dotarciu do miejsca, w którym główna ścieżka zakręca na zachód #1 (M11, 2). Musisz się tu bardzo pilnować, gdyż oprócz zwykłych wojowników oraz korsarzy łuczników będziesz także spotykał znacznie silniejszych korsarzy skrytobójców #2. Ich podstawowa umiejętność, czyli wykonanie ataku z ukrycia, zadaje spore obrażenia, tak więc warto w miarę możliwości spowalniać ich ruchy oraz dążyć do eliminowania ich w pierwszej kolejności.
Po zlikwidowaniu wszystkich wrogów proponuję wybrać wspomnianą wcześniej główną ścieżkę, która prowadzi na zachód #1 (M11, 3). Wybór południowego przejścia (M11, 4) doprowadziłby do spotkania się z nową grupą korsarzy oraz do wpadnięcia na kilka pułapek #2, a jedyną nagrodą za poniesione trudy (oprócz zdobytego doświadczenia) byłoby odnalezienie nadającej się do otwarcia skrzyni.
Stan gry dobrze byłoby zapisać po dostatecznym zbliżeniu się do głównego obozowiska korsarzy #1 (M11, 5). Proponuję sprowokować wrogów do walki, pokazując się im na krótką chwilę. NIE BIEGNIJ w stronę obozowiska, albowiem w jego okolicy znajdują się dwie pułapki, na które Twoi podopieczni najprawdopodobniej by wpadli. Zamiast tego wycofaj się na znaczną odległość i zaczekaj na przybycie pierwszej grupy korsarzy #2.
W miarę możliwości postaraj się dość sprawnie rozprawić z pierwszą grupą, a to dlatego, że wkrótce przybiegną tu kolejni korsarze #1. Podobnie jak wcześniej, najbardziej uważaj na skrytobójców. Po zakończonych walkach wysłuchaj krótkiej rozmowy z udziałem Aveliny #2, które zechce zdać raport kapitanowi straży.
Zanim opuścisz tę lokację dobrze byłoby się trochę rozejrzeć. Zbadaj ciała poległych przeciwników, a także rozejrzyj się za dwoma stertami kości, skrzynią oraz gruzowiskiem. Możesz ponadto rozbroić pułapki przy obozowisku #1, wykorzystując do tego celu umiejętności łotrzyka. Opuść tę okolicę wybierając przejście zlokalizowane niedaleko obozowiska #2 (M11, 6) lub w punkcie startu. Jako cel podróży wybierz lokację [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego] (pamiętaj, że jest ona dostępna jedynie za dnia).
Krok 3: Zdanie raportu kapitanowi straży
Pomieszczenie, w którym przebywa kapitan straży odnajdziesz w południowej części twierdzy (M9, 5), niedaleko miejsca, gdzie wcześniej spotkałeś Avelinę. Kliknij na drzwiach #1 co doprowadzi do wyświetlenia scenki przerywnikowej. Kapitan będzie niezadowolony z tego, że Avelina zadziałała na własną rękę. Kolejnym pomysłem Twojej towarzyszki będzie sprawdzenie grafika służby w celu ustalenia kto miał wpaść w zasadzkę, którą udało Ci się udaremnić #2.
Grafik służby wisi na jednej z pobliskich ścian, pomiędzy dwoma kukłami treningowymi #1 (M9, 3). Musisz oczywiście na nim kliknąć, co doprowadzi do zainicjowania krótkiego spotkania z jedną strażniczek miejskich #2. Przed Tobą kolejna rozmowa z Aveliną i także na jej przebieg nie będziesz miał dużego wpływu. Avelina postanowi odnaleźć strażnika Donnika, podejrzewając, że to on w trakcie rutynowego patrolu wpadnie w kolejną zasadzkę.
Krok 4: Dotarcie do obszaru patrolowanego przez strażnika Donnika
Możesz już wyjść z twierdzy. Zdecyduj się na podróż do lokacji [Dolne Miasto], przy czym musisz tam dotrzeć nocną porą (druga zakładka). Strażnik Donnik patroluje obszar na wschód od Dzielnicy kuźni, przy czym po drodze najprawdopodobniej wpadniesz na co najmniej jedną grupę bandytów Nakłuwaczy. Do bitwy dojdzie zapewne w okolicach bazaru #1. Dbaj o członków drużyny, eliminując w pierwszej kolejności łuczników i będąc gotowym do rozprawienia się z tymi przeciwnikami, który pojawią się dopiero po kilku chwilach. Po wygranych walkach udaj się na południowy-wschód i wybierz ścieżkę prowadzącą do obszaru patrolowanego przez Donnika #2 (M13, 6).
Krok 5: Rozprawienie się ze zbirami Koterii
Po dotarciu na miejsce okaże się, że strażnik Donnik jest już atakowany przez zbirów Koterii #1, dowodzonych przez przywódcę Koterii. Najpierw rozpraw się ze zwykłymi przeciwnikami, a następnie przystąp do atakowania przywódcy. Nie zostawiaj też z tyłu słabiej opancerzonych członków drużyny, gdyż po chwili pojawią się tam nowi przeciwnicy #2. Wrogowie ci stanowią większe wyzwanie od standardowych bandytów panoszących się po Dolnym Mieście, tak więc zachowaj ostrożność i dbaj o stan zdrowia swoich podopiecznych.
Musisz walczyć tak długo aż uda Ci się zlikwidować wszystkich przeciwników. Jako ostatni zginie zapewne wspomniany wcześniej przywódca Koterii #1. Przed Tobą krótka scenka z rozmowy z Donnikiem #2, która zakończy się tym, iż Avelina zażąda stosownych wyjaśnień od kapitana straży. Przed opuszczeniem tej lokacji proponuję zbadać ciało przywódcy Koterii, gdyż powinien on mieć przy sobie między innymi cenną tarczę Tylne Drzwi Banna.
Krok 6: Aresztowanie kapitana Jevena
Opuść ten obszar i potwierdź chęć ponownego wybrania się za dnia do lokacji [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego]. Po dotarciu do twierdzy automatycznie obejrzysz krótki filmik z aresztowania kapitana Jevena #1. Akcja przeniesie się następnie do kwatery usuniętego od władzy dowódcy strażników miejskich (M9, 5). Będziesz tu mógł odbywać kolejne rozmowy z Aveliną, mające na celu budowanie z nią relacji oraz nawiązanie potencjalnego romansu #2.