Znajdź Jokera w hucie | Główny wątek Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Znajdź Jokera w hucie
W komorze wytopu przebywa siedmiu uzbrojonych przeciwników i wiąże się z nimi kolejne istotne utrudnienie. Jeżeli załączysz tryb detektywa, to powinieneś zauważyć, że niektórzy więźniowie noszą na sobie miny zbliżeniowe #1. Oznacza to, że nie możesz podejmować prób zachodzenia ich od tyłu, w rezultacie czego musisz polegać na atakach z wysokości #2, wyskakiwaniu z szybów, wykonywaniu odwróconych nokautów i innych poznanych Ci już metodach.
To nie koniec problemów, bo już po tym jak zaalarmujesz wrogów o swojej obecności będą oni co pewien czas rozkładali miny na patrolowanych przez siebie ścieżkach #1. Min nie możesz niszczyć z pomocą batarangów, gdyż wymagane jest do tego dysponowanie zakłócaczem wyposażonym w detonator min #2 (upgrade ten pozyskuje się za zaliczenie pobocznego questu Daleka kryjówka). Jeżeli posiadasz ulepszenie, to warto oczywiście wyczekiwać aż w pobliżu rozstawionej miny pojawi się przeciwnik, gdyż dysponujesz zaledwie dwoma aktywacjami na każdą lokację. Jeżeli nie masz tego ulepszenia, to musisz unikać min i tu z pomocą może przyjść tryb detektywa, w którym są one wyraźnie oznaczane.
Już po rozpoczęciu bitwy postaraj się w pierwszej kolejności wyeliminować właśnie wrogów z minami zbliżeniowymi #1, dzięki czemu nie zdołają ich zbyt wiele rozstawić. Dopiero po ich usunięciu przystąp do eliminacji kolejnych wrogów, zachowując oczywiście odpowiednie środki ostrożności. Po zakończonych walkach wybierz wschodnie drzwi #2, prowadzące do linii montażowej.
Musisz się tu bardzo pilnować, a to dlatego, że w sąsiednim pomieszczeniu przebywa snajper #1. Warto w rezultacie przez cały czas kucać (lewy CTRL lub prawy trigger na padzie) i nie próbować przeskakiwać przez okiennice. Ustaw się niedaleko drzwi prowadzących do pomieszczenia z snajperem, popatrz do góry i zlokalizuj balkonik, na który będziesz mógł przemieścić się z pomocą haka #2.
Obróć się tu na południe i odszukaj niewielką linię montażową, na którą można zeskoczyć #1. Po wykonaniu tej akcji zaczekaj aż otworzy się przegroda #2, umożliwiając Ci tym samym przejście do pomieszczenia ze snajperem. Także i tu warto naturalnie mieć przez cały czas wciśnięty lewy klawisz CTRL (lub prawy trigger na padzie), dzięki czemu Batman nie zostanie przedwcześnie zauważony.
Ostrożnie przemieszczaj się teraz na wschód po linii montażowej #1, po czym skręć na północ. Nie schodź zbyt wcześnie z linii, bo w okolicy rozmieszczono mnóstwo min i jedna z nich znajduje się niedaleko snajpera #2.
Z linii proponuję zejść dopiero wtedy, gdy znajdziesz się bezpośrednio za snajperem #1. Ostrożnie się do niego zbliż i wykonaj na nim cichą egzekucję. Możesz już obrócić się na północ i złapać się z pomocą haka górnej półki #2.
Po znalezieniu się na górze dobrze byłoby porozmawiać z Harley Quinn #1, a to dlatego, że będzie ona miała dla Ciebie poboczny quest Gorący i zimny. Wskocz na prawą półkę i udaj się na północ, docierając docelowo do niewielkiego przejścia znajdującego się na linii montażowej #2.
Skorzystaj z północnych drzwi celem przeniesienia się do strefy załadunku #1. Podążaj teraz na wschód, zatrzymując się po dotarciu do oznaczonego przez grę głównego pomieszczenia #2. Warto tu starannie zaplanować kolejne kroki, a to dlatego, że w okolicy przebywa kilku uzbrojonych przeciwników.
W pierwszej kolejności musisz rozprawić się z dwoma snajperami, którzy rozstawieni są na górnym poziomie, czyli w badanym już we wcześniejszej fazie gry biurze Jokera. Przejdź nieznacznie na wschód i ustaw się przy schodach, skąd będziesz widział wiązki celowników laserowych #1. Zauważ, że gra pozwoli Ci tu skorzystać z haka, tak więc użyj go by złapać się półki i znaleźć się tuż przy snajperach #2.
Nie próbuj się wspinać, a zamiast tego wciśnij prawy przycisk myszy (lub przycisk Y na padzie) w celu jednoczesnego wyeliminowania obu snajperów #1. Czynność ta zaalarmuje widocznych na dole przeciwników, tak więc warto się szybko wspiąć i przeczekać chwilę aż sytuacja się wyraźnie uspokoi #2.
Zgromadzonych w pomieszczeniu trzech pozostałych przeciwników najlepiej byłoby oczywiście zaatakować z wysokości #1, choć równie dobrze możesz się wykazać pewną kreatywnością i dla przykładu użyć zakłócacza na ich broniach. Po zakończonej bitwie powróć z pomocą haka do górnego pomieszczenia #2, czyli tego, które było okupowane przez dwóch snajperów.
Udaj się tu na zachód, docierając po kilku chwilach do nowych drzwi #1. Po znalezieniu się w kolejnej lokacji gra wyświetli scenkę przerywnikową ze spotkania z Jokerem, który początkowo będzie chciał zmierzyć się z Batmanem w walce na pięści #2.