Szarada Enigmy (3) | Misje poboczne w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Dwunasta zagadka
Dwunasta zagadka nie zaskoczy Cię niczym nowym. Musisz po raz kolejny użyć deszyfratora sekwencyjnego do znalezienia właściwej częstotliwości radiowej. Tym razem pozioma oś musi zostać ustawiona na wartości 606, a pionowa na 120. Nie zapomnij oczywiście o przytrzymaniu SPACJI (lub przycisku A na padzie). Rozwiązane pokazane jest na powyższym screenie i tradycyjnie już Człowiek-Zagadka nie pozwoli Ci dalej awansować do momentu zaliczenia wystarczającej liczby jego wyzwań (sekrety).
Trzynasta zagadka
Do rozwiązywania trzynastej zagadki będziesz mógł przystąpić dopiero po zaliczeniu co najmniej 240 zagadek (sekrety + fizyczne wyzwania) przygotowanych przez Człowieka-Zagadkę. Gra powinna wtedy odblokować nową zakładkę w menu Bat-komputera, do której dostęp uzyskasz po wciśnięciu klawisza TAB (lub przycisku BACK na padzie). Zagadka ta po raz kolejny zakłada wykorzystanie maszyny Enigmy. Musisz użyć klawiszy WSAD i myszki (lub obu gałek analogowych na padzie) oraz SPACJI (lub przycisku A) do ułożenia i potwierdzenia hasła CIEŃ. Gotowe rozwiązanie zaprezentowane zostało na powyższym screenie.
Czternasta zagadka
Zauważ, że na mapie Arkham City pojawił się nowy punkt #1. Informuje on o lokalizacji czwartego pomieszczenia Człowieka-Zagadki, w którym przetrzymywany jest kolejny zakładnik. Uratowanie tej osoby będzie czternastką zagadką. Udaj się w oznaczone przez grę miejsce, znajdujące się w zachodniej części dzielnicy przemysłowej, niedaleko zejścia do tuneli metra. Po dotarciu na miejsce zeskocz na najniższy poziom i rozejrzyj się za murkiem #2, za którym znajduje się ściana z wymalowanym zielonym pytajnikiem.
Powinieneś już wiedzieć jak należy się tu zachować. Gwoli przypomnienia, musisz podejść do pytajnika #1 i wcisnąć SPACJĘ (lub przycisk A na padzie) celem zburzenia osłabionego fragmentu ściany. Możesz już skorzystać z drzwi prowadzących do wnętrza budynku #2. Wykonaj tu kilka kroków do przodu i wysłuchaj krótkiego komentarza Człowieka-Zagadki.
Przejdź do kolejnego pomieszczenia. Zwróć tu uwagę na miejsce uwięzienia zakładnika #1 oraz na poruszające się po całej sali ostrza #2, których przez kilka najbliższych minut będziesz musiał za wszelką cenę unikać.
Obróć się, wyjmij z inwentarza deszyfrator sekwencyjny i użyj go na panelu sterowania znajdującym się tuż przy drzwiach, z których przed chwilą skorzystałeś #1. Przystąp do mini-gry hakerskiej i doprowadź do ułożenia hasła ZAGADKA #2.
Zaliczenie mini-gry uaktywni licznik i odblokuje ścieżkę do kolejnego bezpiecznego punktu na planszy #1. Ruszaj w jego stronę, ale uważaj po drodze na wspomniane wcześniej ostrza. Na szczęście nie musisz unikać głównej części poruszającej się konstrukcji, do której są one przyczepione, bo Batman automatycznie będzie za każdym razem kucał żeby się z nią nie zderzyć #2.
Docelowo musisz dotrzeć do pomarańczowej platformy #1, która pozostanie bezpieczna już po upływie wyznaczonego limitu czasowego. Warto dodać, że jeżeli Ci się to nie udało, to będziesz musiał powtórzyć mini-grę hakerską. W celu kontynuowania przeprawy obróć się w prawo, wyjmij z inwentarza batarang i rzuć nim w stronę widocznego w oddali pytajnika #2.
Trafienie w pytajnik doprowadzi do odblokowania nowej bezpiecznej ścieżki i wystartowania nowego licznika #1, tak więc nie ociągaj się. Podobnie jak wcześniej, należy unikać ostrzy. Możesz sobie tu ułatwić sprawę i trafić w pytajnik dopiero po tym jak ostrza miną Batmana, dzięki czemu dotarcie na drugi koniec pomieszczenia będzie bezproblemowo. Nie zatrzymuj się gdy dotrzesz w okolice trafionego wcześniej pytajnika, bo to jeszcze nie koniec. Przystąp tu do wspinaczki #2.
Po znalezieniu się na najwyższej platformie obróć się w prawo i ruszaj dalej #1. Nie możesz się tu zatrzymywać, bo w dalszym ciągu znajdujesz się w niebezpiecznej strefie i musisz tym samym śpieszyć się zanim upłynie ustalony limit czasu. Nie zapominaj o konieczności unikania ostrz i bądź gotowy do wykonania po drodze niewielkiego skoku #2.
Kolejne bezpieczne miejsce to pomarańczowa płyta znajdująca się na końcu górnej platformy #1. Obróć się w prawo i wyjmij z inwentarza wyrzutnię lin. Zaczekaj aż ostrza zaczną przemieszczać się po dolnej części pomieszczenia i wyceluj w widoczną w oddali ścianę #2.
Dotarcie do nowej półki #1 nie powinno Ci przysporzyć żadnych problemów. Wybierz teraz z listy posiadanych gadżetów wybuchowy żel, a to dlatego, że lewa ściana nadaje się do zniszczenia #2. Rozpyl żel, po czym go zdetonuj.
W oddali powinieneś zauważyć pytajnik, ale dostęp do niego jest blokowany przez stalową paletę. Przygotuj sobie impuls elektryczny i poślij ładunek w stronę znajdującego się nad Tobą elektromagnesu przemysłowego #1. Docelowo powinno to doprowadzić do przesunięcia wspomnianej wyżej palety #2.
Pozostań w tym samym miejscu i wybierz z inwentarza zdalnie sterowany batarang. Wyceluj w znajdującą się nad Tobą dziurę #1 i wyrzuć batarang. Gadżet ten musisz nakierować na odblokowaną przed chwilą drugą dziurę #2 i następnie trafić w kropkę święcącego pytajnika.
Trafienie w pytajnik doprowadzi do odblokowania znajdującego się za Twoimi plecami przejścia #1. Skorzystaj z niego i zatrzymaj się po znalezieniu się na interaktywnej płycie podłogowej #2.
Wyjmij z inwentarza wyrzutnię lin i wyceluj w widoczną w oddali ścianę #1. Tuż po rozpoczęciu przejażdżki przytrzymaj prawy przycisk myszy (lub lewy trigger na padzie) celem spowolnienia gry. Jest to niezwykle istotne, albowiem praktycznie od razu będziesz musiał zmienić kierunek przemieszczania się. Zaczekaj mianowicie aż po swojej prawej stronie zauważysz otwór #2 i wystrzel nową linę.
Jak zapewne zauważyłeś, przemieszczasz się teraz w stronę więzionego lekarza #1. Batman automatycznie złapie tę postać #2 i przetransportuje ją w bezpieczne miejsce. Wysłuchaj wskazówki potrzebnej do rozwiązania nowej zagadki.
Piętnasta zagadka
Piętnasta zagadka to zbiór doskonale znanych Ci już czynności. Musisz po raz kolejny użyć deszyfratora sekwencyjnego do znalezienia właściwej częstotliwości radiowej. Tym razem pozioma oś musi zostać ustawiona na wartości 115, a pionowa na 780. Nie zapomnij oczywiście o przytrzymaniu SPACJI (lub przycisku A na padzie). Rozwiązane pokazane jest na powyższym screenie i tradycyjnie już Człowiek-Zagadka nie pozwoli Ci dalej awansować do momentu zaliczenia wystarczającej liczby jego wyzwań (sekrety).
Szesnasta zagadka
Do rozwiązywania szesnastej zagadki będziesz mógł przystąpić dopiero po zaliczeniu co najmniej 320 zagadek (sekrety + fizyczne wyzwania) przygotowanych przez Człowieka-Zagadkę. Gra powinna wtedy odblokować nową zakładkę w menu Bat-komputera, do której dostęp uzyskasz po wciśnięciu klawisza TAB (lub przycisku BACK na padzie). Zagadka ta po raz kolejny zakłada wykorzystanie maszyny Enigmy. Musisz użyć klawiszy WSAD i myszki (lub obu gałek analogowych na padzie) oraz SPACJI (lub przycisku A) do ułożenia i potwierdzenia hasła LUSTRO. Gotowe rozwiązanie zaprezentowane zostało na powyższym screenie.