Wedrzyj się na platformę obserwacyjną Wieży, żeby zatrzymać Procedurę 10 | Główny wątek Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Wedrzyj się na platformę obserwacyjną Wieży, żeby zatrzymać Procedurę 10
Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z ukrywającą się w tym miejscu Fioną Wilson #1, od której dowiesz się, iż od czasu ostatniej Twojej wizyty w wieży kontrolę nad całym tym obszarem przejęli strażnicy TYGERA. Zacznij od skorzystania z haka w celu przedostania się na najbliższy punkt obserwacyjny #2. W pomieszczeniu tym przebywa w sumie ośmiu uzbrojonych przeciwników. Trzech z nich to snajperzy i to właśnie nimi warto zająć się w pierwszej kolejności.
Zacznij szybko przemieszczać się na punkty obserwacyjne znajdujące się na lewo od Ciebie #1. Poszybuj następnie w stronę pierwszego snajpera patrolującego północno-wschodni narożnik tego pomieszczenia #2. Nie wykonuj na nim ataku z wysokości, bo niepotrzebnie zaalarmowałoby to całe pomieszczenie, tylko wyląduj niedaleko za nim.
Zbliż się do wspomnianego wyżej pierwszego snajpera i skorzystaj z opcji cichej egzekucji #1. Musisz teraz szybko działać, tak by zdążyć z pozbyciem się dwóch pozostałych snajperów zanim reszta wrogów się o tym dowie. Możesz tu wykorzystać sprytną sztuczkę, a mianowicie to, że Hugo Strange nie będzie mógł poinformować swoich podwładnych o zaatakowaniu części z nich dopóki oficjalnie nie zakończy swojego przemówienia. Drugi snajper rozstawiony jest w pobliżu, a konkretnie na południe stąd #2.
Po zlikwidowaniu drugiego snajpera wybierz się jeszcze dalej na południe, ale nie przechodź przez zaminowany południowo-wschodni narożnik, tylko obróć się w prawo i skorzystaj ze schodów #1. Zaczekaj aż widoczny nad Tobą ostatni trzeci snajper obróci się w przeciwną stronę i wybierz lewe schody #2, powracając tym samym na górny balkonik.
Możesz już bezpiecznie zbliżyć się do trzeciego snajpera i go wyeliminować #1. Dopiero teraz zajmij się pięcioma pozostałymi przeciwnikami, których z racji braku wsparcia ze strony snajperów łatwo będzie neutralizować #2.
Podobnie jak w przypadku jednej z poprzednich dużych bitew, musisz uwzględnić fakt, iż niektórzy wrogowie noszą ze sobą miny zbliżeniowe i co pewien czas je rozstawiają #1. Warto zaopatrzyć się w ulepszenie zakłócacza pozwalające na zdalną detonację min, choć możesz równie dobrze postawić na tradycyjne metody działania i atakować z wysokości (uwaga na termowizory będąca na wyposażeniu strażników!) #2, używać szybów na najniższym poziomie czy też wspomagać się domyślnie dostępnymi gadżetami. Pomieszczenie to miałeś okazję już zresztą zabezpieczać we wcześniejszej fazie gry, tak więc łatwiej będzie Ci po nim nawigować.
Po zabezpieczeniu całej okolicy zbadaj centralną część górnych balkoników, odnajdując wejście do windy #1. Użyj deszyfratora sekwencyjnego na znajdującym się na prawo od wejścia do windy panelu sterowania i ułóż hasło OBSESJE #2.
Możesz już wejść do windy. Ponownie trzeba tu będzie użyć deszyfratora sekwencyjnego (panel znajdujący się w windzie), przy czym tym razem hasło to LEKARSTWO #1. Zaczekaj aż winda zawiezie Cię na wyższy poziom Wieży Cudów #2 i przygotuj się do działania.
Musisz szybko wyjść z windy, a to dlatego, że przebywający na tym poziomie przeciwnicy spodziewają się przybycia Batmana i zamierzają otworzyć ogień gdy tylko winda się otworzy. Szybko popatrz do góry i skorzystaj z haka #1. Ostrożnie podejdź do przodu i zauważ, że znalazłeś się nad jednostkami wroga #2.
Poszybuj przed siebie i obróć się, tak by znaleźć się za plecami przeciwników #1. Możesz się tu zachować na wiele różnych sposobów, jak chociażby wykonać cichy nokaut na jednym z wrogów czy użyć zakłócacza broni. Jeżeli tylko masz taką możliwość, to polecam użyć gadżetu o nazwie mroźny granat #2, którego założeniem jest unieruchomienie wszystkich tutejszych wrogów (pozyskuje się go za wykonanie pobocznej misji Gorący i zimny).
Niezależnie od tego czy skorzystałeś z mroźnego granatu czy też nie, absolutnym priorytetem jest przystąpienie do atakowania przeciwników uzbrojonych w broń palną #1, których warto przynajmniej raz oślepić z pomocą kulki dymnej. Dopiero gdy oni zostaną zlikwidowani skup się na pozostałych przeciwnikach i tu zajmij się przede wszystkim osobami z paralizatorami #2. Tradycyjnie już na sam koniec zostaw sobie przeciwnika w pancerzu.
Po zakończonych walkach wyjmij z inwentarza deszyfrator sekwencyjny i wejdź w interakcję ze znajdującym się na północny-wschód stąd panelem sterowania #1. W celu włamania się do systemu musisz przyczynić się do ułożenia hasła RATOWNICTWO #2.
Możesz już skorzystać z nowego przejścia, które prowadzi na północ. Po kilku chwilach zmuszony zostaniesz do opuszczenia się #1 i jak zapewne pamiętasz dokonuje się tego poprzez jednoczesne wciśnięcie lewego klawisza CTRL i SPACJI (prawego triggera i przycisku A na padzie). Przesuwaj się teraz w prawo, nie puszczając się gzymsu #2.
Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do miejsca, w którym pod sobą zauważyć bardzo niewielką platformę (jest to północna ściana wieży) #1, do której przyczepiony jest wysięgnik. Puść się i następnie spójrz do góry. Musisz użyć haka w celu przedostania się na znajdującą się na wyższym poziomie platformę #2.
Po znalezieniu się na górze obróć się w lewo i wykonaj skok w stronę znajdującego się na wprost od Ciebie wysięgnika #1. Po udanym skoku podciągnij się, obróć w prawo i ruszaj prosto #2.
Musisz teraz obejść całą Wieżę Cudów. Zachowaj ostrożność, bo w międzyczasie jeden z latających po okolicy śmigłowców TYGERA może wystrzelić w Twoją stronę pocisk #1. W takiej sytuacji szybko wycofaj się, tak by rakieta uderzyła w budynek, a nie w Batmana. Zatrzymaj się po znalezieniu się przy zachodniej ścianie wieży #2.
Popatrz do góry i ponownie skorzystaj z haka #1, tym razem z zamiarem złapania się wyżej położonego wysięgnika. Przejdź ostrożnie na koniec wysięgnika, obróć się w lewo i złap się z pomocą haka wyżej położonego elementu stalowej konstrukcji #2.
Ruszaj w stronę większej platformy #1, kończąc tym samym pierwszą część wspinaczki. Udaj się w lewo, a po dotarciu do szybu windy #2 poszybuj w stronę widocznej na wprost od Ciebie niżej położonej półki.
Udaj się w prawo, docierając do miejsca #1, w którym należy wznowić wspinaczkę. Musisz się tu mianowicie obrócić i skorzystać z haka z zamiarem przedostania się na dach tutejszej konstrukcji #2.
Udaj się prosto i następnie w lewo, docierając do północnej ściany Wieży Cudów. Spójrz do góry i odszukaj interaktywną platformę, której będziesz się mógł złapać z wykorzystaniem haka #1. Wespnij się i zauważ, że znalazłeś się na piętrze z nową windą #2.
Rozejrzyj się po tym pomieszczeniu, odnajdując dobrze znany Ci panel sterowania #1, do którego należy się oczywiście włamać z pomocą deszyfratora sekwencyjnego. Musisz ułożyć hasło KONSERWACJA #2.
Gra wyświetli w tym miejscu krótką wskazówką odnośnie kolejnego kroku. Popatrz do góry i złap się z użyciem haka znajdującej się nad Tobą półki #1, dzięki czemu przedostaniesz się do centrum bezpieczeństwa. Podążaj tu jedynym możliwym korytarzem, docierając docelowo do miejsca, w którym można wskoczyć do szybu wentylacyjnego #2.
Szyb wentylacyjny może zaprowadzić Cię w dwa zasadnicze miejsca. Jeżeli zdecydujesz się wybrać odnogę znajdującą się na tym samym poziomie #1, to po dotarciu do głównego pomieszczenia centrum bezpieczeństwa znajdziesz się w jednym z szybów w posadzce #2.
Jeżeli zdecydujesz się z kolei wybrać odnogę prowadzącą na dół #1, to dotrzesz do wyjścia na ścianie budynku i po jego odblokowaniu będziesz mógł zeskoczyć na jeden z zewnętrznych balkoników #2.
W celu wypełnienia aktualnie rozgrywanego zadania musisz pozbyć się wszystkich tutejszych przeciwników, przy czym bitwa ta ma jedno dodatkowe utrudnienie, o którym warto wiedzieć. W centralnej części centrum bezpieczeństwa znajduje się mianowicie pomieszczenie kontrolne, po którym będzie chodził Hugo Strange #1. Jeżeli zostaniesz zauważony przez tę osobę, to poinformuje ona o tym tutejszych strażników #2. Na szczęście ruchy Strange'a dość łatwo jest przewidzieć, a i ucieczka w bezpieczne miejsce nie będzie tu zbyt trudna.
Przebywających w centrum bezpieczeństwa wartowników możesz pozbyć się na wiele różnych sposobów. Najprostsze rozwiązania to zaskakiwanie strażników poprzez ukrywanie się w znajdujących się w posadzce szybach #1 oraz zachodzenie ich od tyłu i wykonywanie cichych egzekucji #2.
Zauważ, że tutejsze punkty obserwacyjne znajdują się na zewnątrz budynku #1, tak więc w połączeniu z licznymi balkonikami #2 warto je wykorzystywać przede wszystkim do ucieczki po tym jak Batman zostanie zauważony, jak również do wyczekiwania na dobry moment do zajścia danego wartownika od tyłu. Prowadź działania to momentu wyeliminowania wszystkich wrogów.
Możesz już skierować się na górne balkoniki i rozejrzeć się za wejściem do pomieszczenia kontrolnego, w którym ukrywa się Hugo Strange #1. Skorzystaj tu z deszyfratora sekwencyjnego, wchodząc w interakcję z panelem sterowania i układając hasło ŁYSYGENIUSZ #2.
Przed Tobą dłuższa cut-scenka z udziałem Hugo Strange'a oraz Ra's al Ghula #1, która zakończy się potężną eksplozją. Po jej zakończeniu wysłuchaj rozmowy z Wyrocznią i obejrzyj przekaz nadany przez Jokera, który będzie chciał spotkać się z Batmanem w cztery oczy #2. Jak się zapewne domyślasz, Twoje kolejne zadanie to uratowanie przetrzymywanej przez Jokera Talii al Ghul.