Zaułki - Trofea Batmana (08-16) | Zagadki w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
TROFEUM 8
Wykorzystywane gadżety: impuls elektryczny, mroźny wybuch, pazur
Po dotarciu do wejścia do centrum rejestracyjnego Arkham City użyj impulsu elektrycznego do otwarcia pobliskich drzwi #1. Pozwoli Ci to dotrzeć do częściowo zalanego pomieszczenia #2.
Wyjmij teraz z inwentarza mroźny wybuch i wyceluj w wodę, dążąc oczywiście do utworzenia kry lodowej #1. Ostrożnie wyląduj na krze #2.
Obróć się na południe i odszukaj interaktywny właz. Wyjmij z inwentarza pazur i użyj tego gadżetu do otwarcia włazu #1. Możesz już ponownie skorzystać z pazura, tym razem w celu złapania trofeum z odległości #2.
TROFEUM 9
Wykorzystywane gadżety: wyrzutnia lin
W celu dotarcia do miejsca ukrycia trofeum najlepiej jest rozpocząć na północ od budynku muzeum i odszukać balustradę, po przeskoczeniu której można zeskoczyć na niższy poziom #1. Tu okaże się, że trofeum znajduje się w klatce #2 i że w celu jej otwarcia wymagane jest wylądowanie na trzech okolicznych płytach naciskowych. Podstawowym problemem będzie natomiast to, iż w międzyczasie nie będziesz mógł dotykać innych obiektów oraz elementów podłoża.
Na początek proponuję ustawić się na płycie naciskowej zlokalizowanej na południowy-zachód od klatki z trofeum #1. Wyjmij z inwentarza wyrzutnię lin i zwróć się w stronę widocznej na wschód stąd drugiej płyty #2.
Wystrzel linę i tuż po rozpoczęciu przejażdżki przytrzymaj prawy przycisk myszy (lub lewy trigger na padzie) celem spowolnienia całego procesu. Musisz we własnym zakresie puścić się liny i wylądować na drugiej platformie #1. Co więcej, cały ten proces należy idealnie przeprowadzić, bo w przeciwnym wypadku zmuszony zostaniesz do rozpoczynania od początku. Po udanym lądowaniu obróć się i wyceluj w ostatnią trzecią płytę naciskową, zlokalizowaną na północny-zachód od klatki #2.
Podobnie jak wcześniej, musisz idealnie dobrać moment lądowania na płycie #1. Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to wszystkie płyty naciskowe powinny się wyłączyć. Zabierz trofeum z otwartej klatki #2.
TROFEUM 10
Wykorzystywane umiejętności: bomba pikująca
Wykorzystywane gadżety: pazur
Na początek dobrze byłoby trochę rozejrzeć się po okolicy. Odszukaj na północ od budynku muzeum balustradę, po przeskoczeniu której można zeskoczyć na niższy poziom #1. Jeżeli wybierzesz się tu na wschód, to zauważysz, że na drodze do trofeum stanie Ci płot pod napięciem #2. Założeniem tej zagadki będzie w rezultacie wykombinowanie sposobu przelecenia nad płotem.
Powróć na zachód i rozejrzyj się za wysoką kolumną, na szczyt której można się przedostać z pomocą pazura #1 #2.
Obróć się teraz na wschód, odbij od krawędzi i skorzystaj z umiejętności bomba pikująca, a więc przytrzymaj dodatkowo w locie lewy klawisz CTRL (lub prawy trigger na padzie) #1. Kluczem do sukcesu jest puszczenie klawisza CTRL (lub triggera) we właściwym momencie w połączeniu z przytrzymaniem klawisza S (lub odchyleniem gałki analogowej na padzie do dołu) #2. Postaraj się nie o uderzyć o ziemię ani nie lecieć zbyt nisko.
Pozostało Ci już tylko bezpiecznie przelecieć nad płotem #1, lądując dopiero po znalezieniu się w niedostępnym obszarze. Możesz się już rozejrzeć za trofeum #2. Uwaga! W celu zapewnienia sobie bezpiecznego opuszczenia tego miejsca skorzystaj ze skrzynek, dzięki którym będziesz przeskoczyć nad płotem.
TROFEUM 11
Trofeum znajduje się na najniższym poziomie, tak więc rozejrzyj się w jego pobliżu za balustradą, przez którą można przeskoczyć #1. Poszukiwany sekret jest ukryty przy jednym z filarów #2.
TROFEUM 12
Wykorzystywane gadżety: pazur
Trofeum można odnaleźć na dachu, który jest pilnowany przez uzbrojonych przeciwników, a konkretnie na samym szczycie jednej z kolumn #1 #2. Sekret ten najlepiej jest złapać z odległości, pomagając sobie pazurem.
TROFEUM 13
Wykorzystywane gadżety: pazur
Przedostań się na balkonik przylegający do wejścia do centrum rejestracyjnego Arkham City #1. Popatrz teraz do góry i złap z pomocą pazura trofeum, które przyczepiono do tutejszej ściany #2.
TROFEUM 14
Wykorzystywane gadżety: wyrzutnia lin
Zajmij się eksploracją korytarzy zlokalizowanych pod głównym wejściem do budynku muzeum #1. Powinieneś zauważyć, iż jedna z wyżej położonych ścian nadaje się do zniszczenia #2 i Twoim kolejnym zadaniem będzie oczywiście jej zburzenie.
Wybierz się na wschód od miejsca ukrycia trofeum. Zatrzymuj się na jednej z górnych półek skąd w linii prostej będziesz widział wspomnianą wyżej osłabioną ścianę #1 #2.
Wybierz z inwentarza wyrzutnię lin i wyceluj w drewnianą ścianę. Po dotarciu na linie do ściany Batman powinien się przez nią automatycznie przebić #1. Możesz już zabrać trofeum #2.
TROFEUM 15
Wykorzystywane gadżety: deszyfrator sekwencyjny + wzmacniacz mocy deszyfratora, pazur
Zbliż się do miejsca ukrycia trofeum od północnej strony, docierając do wielkiej bramy z logo TYGERA #1. Wyjmij z inwentarza deszyfrator sekwencyjny i użyj go na znajdującym się po lewej stronie panelu sterowania #2.
Przystąp do mini-gry hakerskiej, doprowadzając do ułożenia hasła LUSTROWAĆ #1. Zauważ, że brama częściowo podniosła się, tak więc kucnij i przejdź na drugą stronę. Tu wyjmij z inwentarza pazur i złap z jego pomocą przyczepione do sufitu trofeum #2.
TROFEUM 16
Wykorzystywane gadżety: pazur
Zbliż się do miejsca ukrycia trofeum od południa. Ustaw się przed lustrem fenickim i następnie przebij się przez nie. Co ciekawe, nie musisz tu rozpylać wybuchowego żelu, a jedynie skorzystać z opcji skoku #1. Po dotarciu do pozornie niedostępnego pomieszczenia wybierz z inwentarza pazur i złap z jego pomocą przyczepione do sufitu trofeum #2.