Zaułki - Trofea Batmana (17-23) | Zagadki w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
TROFEUM 17
Wykorzystywane gadżety: wyrzutnia lin + spacer po linie, batarang
Zacznij od ustawienia się na płycie naciskowej #1. Zagadka ta jest trudniejsza niż mogłoby się wydawać, bo nie jest możliwe skorzystanie z batarangów ani wybuchowego żelu do wyłączenia pytajników. Wybierz w rezultacie z inwentarza wyrzutnię lin i wyceluj we fragment ściany pomiędzy widocznymi w oddali dwoma interaktywnymi pytajnikami #2.
Przystąp do przejażdżki na linie, ale po chwili wciśnij środkowy przycisk myszy (lub przycisk RB na padzie) by zmusić Batmana do wskoczenia na linę #1. Przejdź w taki sposób do dużej klatki, wewnątrz której znajdują się pytajniki #2.
Wybierz teraz z inwentarza batarang i rzuć nim w lewy pytajnik #1. Zauważ, że doprowadziło to do podniesienia się za Twoimi plecami krat #2, ale w obecnej pozycji nie jest to dla Ciebie żaden problem.
Ponownie skorzystaj z batarangu, tym razem celując w prawy interaktywny pytajnik #1. Możesz już odebrać nagrodę w postaci trofeum #2.
TROFEUM 18
Wykorzystywane gadżety: deszyfrator sekwencyjny
Po dotarciu do miejsca ukrycia trofeum wybierz z inwentarza deszyfrator sekwencyjny i użyj go na prawym panelu sterowania #1. Przystąp do mini-gry hakerskiej i doprowadź do ułożenia hasła ODMÓWIĆ #2. Możesz już zabrać trofeum.
TROFEUM 19
Wykorzystywane gadżety: impuls elektryczny
Podejdź do miejsca ukrycia trofeum od zachodniej strony. Wybierz z inwentarza impuls elektryczny i wyceluj w znajdujący się nad zamkniętymi drzwiami silnik przemysłowy #1. Szybko wykonaj wślizg w celu przedostania się do niewielkiego pomieszczenia i zabierz trofeum #2.
TROFEUM 20
Wykorzystywane gadżety: wyrzutnia lin
Ustaw się na jednej z wyższych platform dokładnie na zachód od miejsca ukrycia trofeum #1. Załącz tryb detektywa, dzięki czemu zauważysz, że można zniszczyć tutejszą drewnianą ścianę #2.
Do wykonania wspomnianej wyżej czynności wykorzystaj wyrzutnię lin, celując w ścianę i doprowadzając do jej zburzenia w momencie kontaktu #1. Możesz już zabrać trofeum #2.
TROFEUM 21
Do trofeum tego bardzo łatwo można dotrzeć. Przedostań się na dach budynku muzeum i rozejrzyj się za sekretem #1 #2.
TROFEUM 22
Wykorzystywane gadżety: impuls elektryczny
Po dotarciu do celu poświęć kilka chwil na zapoznanie się z założeniami tej zagadki. Jej celem jest mianowicie przepchnięcie kuli z trofeum od punktu startu do punktu docelowego, czyli otworu (powyższy screen). Do zrealizowania tego planu posłużą Ci dwa elektromagnesy przemysłowe oraz płyta naciskowa.
Zacznij od ustawienia się na płycie naciskowej #1. Wybierz z inwentarza impuls elektryczny i wyceluj w lewy elektromagnes przemysłowy (ten przy otworze wyjściowym) #2
Przeciągnij kulę w lewo i zauważ, że zatrzymała się ona przy blokadzie #1. Wyceluj w rezultacie w drugi elektromagnes widoczny w oddali #2.
Tym razem kula powinna przetoczyć się do górnej części stalowej konstrukcji #1. Zejdź z płyty naciskowej, dzięki czemu przesuną się niektóre bramki, zmieniając konfigurację labiryntu #2.
Wyceluj w lewy elektromagnes przemysłowy i spraw by kula przesunęła się bliżej Ciebie #1. Powinna ona zderzyć się z kratką, tak więc ustaw się ponownie na płycie naciskowej #2.
Wyceluj w lewy elektromagnes przemysłowy i doprowadź do przesunięcia kuli nieznacznie w prawo #1. Po raz kolejny zejdź z płyty naciskowej celem odblokowania końcowej części labiryntu #2.
Pozostało Ci już tylko przeciągnąć kulę do punktu wyjścia #1. Powinno tu wystarczyć wystrzeliwanie w lewy elektromagnes, ale jeżeli zajdzie taka potrzeba, to skorzystaj też z tego górnego. Po wykonaniu wszystkich niezbędnych czynności podejdź do otworu i zabierz trofeum z kuli #2.
TROFEUM 23
Wykorzystywane umiejętności: bomba pikująca
Wykorzystywane gadżety: wyrzutnia lin
W celu odblokowania klatki z trofeum musisz wejść w interakcję z trzema płytami naciskowymi, nie dotykając jednocześnie innych obiektów oraz elementów podłoża. Na początek wybierz się na południowy-zachód od klatki, odnajdując płytę naciskową na wyżej położonym dachu #1 #2. Ustaw się oczywiście na płycie, tak by rozpocząć całą procedurę.
Odbij się od krawędzi i poszybuj w stronę zlokalizowanej na północ stąd drugiej płyty naciskowej #1, pomagając sobie umiejętnością bomba pikująca (przytrzymanie w locie lewego klawisza CTRL lub prawego triggera na padzie) #2.
Po udanym lądowaniu obróć się w stronę ostatniej trzeciej płyty naciskowej. Jest ona zlokalizowana niedaleko klatki z trofeum, czyli na północny-wschód stąd #1. Wybierz z inwentarza wyrzutnię lin i wyceluj w dowolny fragment ściany za płytą naciskową #2.
Tuż po rozpoczęciu przejażdżki na linie przytrzymaj prawy przycisk myszy (lub lewy trigger na padzie) celem spowolnienia całego procesu. Musisz we własnym zakresie wylądować na ostatniej płycie naciskowej #1 i nie możesz puścić się liny zbyt późno, bo Batman nie trafi w płytę i trzeba będzie powtórzyć wszystkie kroki. Jeżeli udało Ci się dotknąć wszystkich płyt i nie popełnić przy tym błędów, to zostaniesz oczywiście nagrodzony możliwością zabrania ze sobą trofeum #2.