Huta - Trofea Batmana (01-09) | Zagadki w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Huta
Informacje o lokacji
Dostęp do huty Sionisa jest mocno ograniczony. Tuż po rozpoczęciu zabawy jest ona praktycznie niedostępna i do jej pierwszej eksploracji przystępuje się w ramach głównego zadania Wejdź do huty Sionisa przez główny komin. Znajdujący się w nazwie wspomnianego questu komin to niestety jednorazowa okazja, bo w dalszej części zabawy jest on już zablokowany. W takiej sytuacji wymagane jest wybieranie pomiędzy dwoma innymi wejściami do huty.
Pierwsza z możliwości to skorzystanie z południowego wejścia do huty (powyższy screen), prowadzącego do szybu chłodzącego D. Niestety, jest ono zawsze pilnowane przez uzbrojonych więźniów. Ponadto chcąc zagwarantować sobie bezproblemową eksplorację huty należy dysponować gadżetem nazywającym się mroźny wybuch, który otrzymuje się po zaliczeniu głównego zadania Pokonaj pana Freeze'a.
Drugie wejście znajduje się na zniszczonym dachu huty (powyższy screen) i prowadzi ono do biura Jokera przylegającego do strefy załadunku. Bardzo ważną informacją jest to, że wejście to jest odblokowywane dopiero po zaliczeniu głównego zadania Pokonaj Jokera (druga wizyta w hucie w ramach głównego wątku fabularnego).
STATYSTYKI LOKACJI:
Liczba trofeów Batmana - 24
Liczba zagadek słownych - 7
Liczba głów Harley - 12 (4 wyzwania)
Liczba trofeów Kobiety-Kota - 5
Mapa lokacji
Trofea Batmana
TROFEUM 1
Wykorzystywane gadżety: pazur
Zajmij się eksploracją tuneli prowadzących od pomieszczenia utylizacji odpadów do strefy załadunku. Musisz odnaleźć właz #1 i otworzyć go z pomocą pazura. Możesz już złapać trofeum #2.
TROFEUM 2
Wykorzystywane gadżety: pazur
Pozostań na górnym piętrze (tym, na którym znajduje się strefa załadunku) i zbadaj północną ścianę. Musisz odnaleźć właz #1 i otworzyć go z pomocą pazura. Możesz już złapać trofeum #2.
TROFEUM 3
Wykorzystywane gadżety: pazur, wybuchowy żel
Rozpocznij w pomieszczeniu linii montażowej, stojąc na południowy-zachód od miejsca ukrycia trofeum. Popatrz do góry i rozejrzyj się za półką, której można się złapać przy użyciu pazura (powyższy screen).
Po dotarciu na górną półkę wybierz z inwentarza wybuchowy żel i użyj go do zburzenia ściany znajdującej się pod neonem Joker's Funland #1. Możesz już zabrać trofeum #2.
TROFEUM 4
Wykorzystywane gadżety: pazur
Zacznij na moście na północny-wschód od miejsca ukrycia trofeum #1 #2.
Wyjmij z inwentarza pazur i wyceluj w widoczną w oddali kratkę szybu wentylacyjnego #1. Wyrwij kratkę, po czym ponownie użyj pazura (lub opcji szybowania) żeby dotrzeć do wejścia do szybu #2. Pozostało Ci się już tylko podciągnąć, wykonać kilka kroków w pozycji kucającej i zabrać trofeum ze skrytki.
TROFEUM 5
Wykorzystywane gadżety: wyrzutnia lin, deszyfrator sekwencyjny
Ustaw się na południe od trofeum i wyjmij z inwentarza wyrzutnię lin. Wyceluj w znajdującą się przed Tobą ścianę #1 i zaczekaj aż Batman bezpiecznie dotrze w nowe miejsce. Po wylądowaniu przygotuj sobie dla odmiany deszyfrator sekwencyjny i użyj go na pobliskim panelu sterowania #2.
Przystąp do mini-gry hakerskiej i doprowadź do ułożenia hasła LOGICZNY #1. Możesz już podnieść trofeum #2. Uwaga! Jeżeli nie chcesz tracić czasu na korzystanie z wyrzutni lin, to możesz postawić na mroźny wybuch (kra lodowa) lub zhakować panel na odległość i złapać trofeum z pomocą pazura.
TROFEUM 6
Wykorzystywane gadżety: mroźny wybuch
Przystąp do eksploracji obszarów znajdujących się pod strefą załadunku i zatrzymaj się na północny-wschód od miejsca ukrycia trofeum #1 #2.
Wyjmij z inwentarza mroźny wybuch i użyj go do uszczelnienia tutejszej rury #1. Możesz się już wspiąć i zabrać trofeum #2.
TROFEUM 7
Wykorzystywane gadżety: pazur
Przedostań się na sam dół szybu windy, co zostało szczegółowo omówione w opisie pobocznego zadania Gorący i zimny. Po dotarciu na najniższy poziom popatrz do góry i rozejrzyj się za półką, której można się złapać z pomocą pazura (nie tą, która prowadzi do kotłowni!) #1. Zaczekaj aż Batman użyje wspomnianego gadżetu i podnieś trofeum #2.
TROFEUM 8
Zbadaj centralną konstrukcję komory wytopu, a powinieneś zauważyć, iż ukryto pod nią trofeum #1. Cofnij się i następnie zacznij biec w jej stronę #2.
Wykonaj w odpowiednim momencie wślizg #1 i zauważ, że będziesz musiał złapać trofeum w trakcie ślizgania się #2. Na szczęście jeżeli nie uda Ci się to za pierwszym razem, to będziesz mógł bez żadnych problemów powtórzyć całą sekwencję ruchów.
TROFEUM 9
Wykorzystywane gadżety: mroźny wybuch, pazur
Wykorzystaj mroźny wybuch (kra lodowa) oraz pazur do przystąpienia do przemieszczania się po wodzie #1. Po dotarciu w oznaczone miejsce popatrz do góry i złap z pomocą pazura przyczepione do sufitu trofeum #2. Uwaga! Warto pośpieszyć się z tą czynnością zanim kra lodowa podpłynie do pracujących wierteł!