Prolog | Główny wątek w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Uwagi wstępne
We wszystkich rozdziałach poradnika dotyczących opisu przejścia gry (główny wątek, misje poboczne, misje Kobiety-Kota) zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:
Kolor czerwony odnosi się do przede wszystkim do pojawiających się w trakcie rozgrywki postaci, niezależnie od tego czy są to sojusznicy czy osoby wrogo nastawione do głównego bohatera. Ponadto kolor ten informuje o wrogich maszynach latających oraz napotykanych okazjonalnie pułapkach w postaci min zbliżeniowych.
Kolor niebieski odnosi się do odwiedzanych przez Batmana lokacji i są nim oznaczone zarówno główne budynki w Arkham City (np. muzeum), jak i pojedyncze pomieszczenia (np. izba tortur).
Kolor zielony odnosi się do odnajdywanych lub otrzymywanych w trakcie rozgrywki przedmiotów i mowa tu przede wszystkim o nowych gadżetach oraz o obiektach o znaczeniu fabularnym.
Kolor pomarańczowy odnosi się do specjalnych ruchów i umiejętności Batmana (np. odwrócony nokaut), jak również do wykorzystywanych przez niego gadżetów (np. deszyfrator sekwencyjny). W tym drugim przypadku stosowne oznaczenie kolorystyczne pojawia się za każdym razem gdy dany gadżet należy wybrać z inwentarza.
Prolog
Grę rozpoczniesz w sali przesłuchań. Użyj myszki (lub prawej pałki analogowej na padzie) w celu obniżenia widoku #1. Zacznij teraz przemieszczać myszkę na przemian w lewo i w prawo, dzięki czemu Bruce Wayne rozbuja się na krześle #2 i ostatecznie wyląduje na ziemi.
Zaczekaj na pojawienie się w tym pomieszczeniu wartownika TYGERA. Gdy tylko nad jego głową pojawią się charakterystyczne ikonki #1 wciśnij prawy przycisk myszy (lub przycisk Y na padzie), dzięki czemu wyprowadzisz skuteczny kontratak #2. Nie przejmuj się jeżeli nie uda Ci się to za pierwszym razem, bo w takiej sytuacji gra pozwoli Ci spróbować ponownie. Po chwili złapie Cię niestety drugi strażnik i wyciągnie z pomieszczenia.
Zaczekaj aż Bruce wstanie i skieruj się do przejścia, przy którym wymalowana jest litera A #1. Po chwili odsuną się inni przebywający tu więźniowie, dzięki czemu będziesz mógł przejść dalej #2.
Przed Tobą krótka rozmowa z Jackiem Ryderem #1, na przebieg której nie będziesz miał żadnego wpływu. Zaczekaj aż brama podniesie się i ruszaj prosto. Powinieneś zostać zaatakowany przez dwóch nowych więźniów. W obu przypadkach wykonaj poznany już wcześniej ruch, a więc zaczekaj aż nad głową oponenta pojawią się ikonki #2 i szybko wciśnij prawy przycisk myszy (lub przycisk Y na padzie).
Po zlikwidowaniu obu więźniów zbliż się do atakowanego Rydera. Na początek wykonaj kontratak na trzecim więźniu, który ruszy w Twoją stronę #1. Ostatniego więźnia pozbądź się z kolei wyprowadzając standardowe uderzenia. Dokonuje się tego poprzez wciskanie lewego przycisku myszy (lub przycisku X na padzie) #2.
Upewnij się, że ogłuszyłeś wszystkich więźniów, podejdź do leżącego na ziemi Jacka Rydera i wciśnij SPACJĘ (lub przycisk A na padzie) #1. Przed Tobą kolejna wyreżyserowana scenka, która zakończy się spotkaniem z Pingwinem. Podobnie jak w przypadku pierwszego wartownika, zaczekaj na właściwy moment #2 i wciśnij prawy przycisk myszy (lub przycisk Y na padzie) w celu wykonania kontrataku. Pingwin oddali się, zmuszając Cię jednocześnie do rozprawienia się z jego ludźmi.
W początkowej fazie tej bitwy skup się jedynie na wyprowadzaniu poprawnych kontrataków #1. Jedna z takich akcji zakończy się zniszczeniem kajdanek, które miał założony główny bohater. Pozwoli Ci to przystąpić do korzystania ze standardowych uderzeń #2, odpalanych lewym przyciskiem myszy (lub przyciskiem X na padzie). Pozbądź się wszystkich tutejszych bandytów.