Uwagi wstępne | Zagadki w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Uwagi wstępne
W grze do zaliczenia jest w sumie 440 zagadek. 400 z nich jest zarezerwowanych dla postaci Batmana, a pozostałych 40 dla Kobiety-Kota. Zagadki możemy podzielić na pięć zasadniczych kategorii:
1) Trofea Batmana - W dalszej części poradnika oznaczane są one kolorem pomarańczowym. Zaliczenie zagadki polega na podniesieniu trofeum, przy czym nie zawsze jest to oczywista sprawa. W wielu przypadkach trofeum znajduje się w ukryciu lub w zamkniętej klatce i wtedy wymagane jest wykonanie dodatkowych czynności celem odblokowania sobie do niego dostępu.
2) Zagadki słowne - W dalszej części poradnika oznaczane są one kolorem zielonym. Zaliczenie wyzwania polega w tym przypadku na zeskanowaniu obiektu (np. ulotki) lub miejsca (np. budynku), które jest powiązane z otrzymaną zagadką słowną. Skanowanie wykonuje się poprzez przytrzymanie klawisza X (lub przycisku LB na padzie), oczywiście już po wycentrowaniu widoku na przedmiocie związanym z zagadką.
3) Obiekty nadające się do zniszczenia - W dalszej części poradnika oznaczane są one kolorem niebieskim. Zaliczenie zagadki polega na zniszczeniu danego obiektu i najczęściej wykonuje się to z pomocą batarangu, choć w niektórych przypadkach wymagane jest użycie impulsu elektrycznego. Rodzaj niszczonych obiektów różni się w zależności od badanej lokacji (balony, kamery, pingwiny i inne). Ponadto w niektórych dzielnicach Arkham City dodatkową zagadką jest odnalezienie i zhakowanie specjalnej konsoli sterującej.
4) Trofea Kobiety-Kota - W dalszej części poradnika oznaczane są one kolorem czerwonym. Trofea te można odnajdywać i oznaczać grając jako Batman, ale podnosić je może jedynie Kobieta-Kot. Godne odnotowania jest to, że w nielicznych przypadkach wymagana jest współpraca obu tych postaci, np. poprzez zburzenie z pomocą Batmana ściany blokującej dostępu do sekretu zarezerwowanego dla Kobiety-Kota.
5) Fizyczne wyzwania - Jest to specjalna kategoria zagadek, która nie wymaga wyruszania na poszukiwania sekretów. Zamiast tego trzeba zaliczać różnorakie wyzwania, związane między innymi z walką (np. pokonanie wrogów w określony sposób) czy eksploracją otoczenia (np. szybowanie przez określoną ilość czasu).
Analogicznie do pierwszej części serii, w Arkham City możliwe jest dowiadywanie się gdzie poukrywano zagadki. Odbywa się to teraz jednak w zupełnie inny sposób, a mianowicie poprzez przesłuchiwanie informatorów, czyli więźniów oznaczanych przez grę zielonym kolorem (powyższy screen). Na pierwszego takiego przeciwnika wpadniesz zapewne niedługo po rozpoczęciu pobocznej misji Szarada Enigmy. Później dość regularnie będziesz już wpadał na innych informatorów.
Niezwykle istotną informacją jest to, że w celu pozyskania informacji od danego informatora nie możesz go przedwcześnie znokautować. Musi on pozostać ostatnią aktywną postacią na polu bitwy (powyższy screen), gdyż dopiero wtedy gra pozwoli Ci podbiec do takiej postaci i wcisnąć prawy przycisk myszy (lub przycisk Y na padzie) celem rozpoczęcia przesłuchania. Nie martw się jeżeli Ci się to nie uda, bo nie zaprzepaści to Twoich szans i informacje na temat danej grupy sekretów będziesz mógł w przyszłości pozyskać od innej osoby.
Przesłuchanie odbywa się w sposób automatyczny i kończy się wyświetleniem informacji na temat lokacji, do których dodane zostały wskaźniki informujące o sekretach (powyższy screen). NIE OZNACZA TO, że od razu pojawią się tam wszystkie ikonki, bo dotyczyć to będzie jedynie ich niewielkiej części. Chcąc poznać miejsca położenia wszystkich sekretów musisz w rezultacie w trakcie całej gry przesłuchać kilkudziesięciu informatorów. Jeżeli masz zamiar korzystać z tego poradnika, to nie jest to oczywiście absolutnie wymagane, ale mimo wszystko nie radziłbym rezygnować z podejmowania takich działań. Korzystając z okazji warto wspomnieć o tym, że możesz oznaczać zauważone trofea Batmana i Kobiety-Kota we własnym zakresie (przytrzymanie klawisza X lub przycisku LB na padzie) i najlepiej postępować tak w stosunku do tych sekretów, do których chwilowo (np. z braku odpowiednich gadżetów czy grania niewłaściwą postacią) nie możesz dotrzeć.