Wróć na komisariat, żeby dostarczyć krew Ra's al Ghula Freeze'owi | Główny wątek Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Wróć na komisariat, żeby dostarczyć krew Ra's al Ghula Freeze'owi
Zanim będziesz mógł zając się kolejnym głównym zadaniem czeka Cię wyprawa na powierzchnię i oznacza to konieczność ponownego odwiedzenia wielu zbadanych już wcześniej lokacji. Musisz mianowicie opuścić Cudowne Miasto i dotrzeć na stację metra. Ruszaj na południe, odnajdując zejście do kanałów #1. Przejdź przez kanały i następnie przez Aleję Cudów #2.
Docelowo musisz dotrzeć do drzwi prowadzących do fundamentów Wieży Cudów #1. Także i tu udaj się na południe, a następnie z pomocą haka przedostań się w okolice południowych drzwi #2, prowadzących do zburzonych ulic.
Powinieneś znaleźć się teraz w miejscu, w którym wcześniej walczyłeś z przeciwnikami. Wybierz wyrzutnię lin i wyceluj w znajdującą się przed Tobą ścianę #1. Zwolnij (prawy przycisk myszy lub lewy trigger na padzie) tuż po wystrzeleniu liny, obróć kamerę w lewo i wyceluj we wschodnią ścianę #2.
Możesz już udać się na południe, docierając do drzwi łączących tę lokację ze stacją metra #1. Także i tu konieczne okaże się ponowne skorzystanie z wyrzutni lin #2. Po dotarciu do widocznej w oddali półki skieruj się do głównego pomieszczenia stacji metra.
Tuż po dotarciu na stację przygotuj się do rozprawienia z kilkoma nowymi przeciwnikami, którzy będą korzystali z broni palnej. Tradycyjnie już dla tego typu scenek możesz zachować się na kilka różnych sposobów. Jeżeli masz zamiar okupować wyższe partie tego pomieszczenia, to korzystaj z punktów obserwacyjnych #1 oraz wyprowadzaj ataki z powietrza #2.
Jeżeli z kolei wolisz pozostać na dolnych poziomach stacji metra, to najlepszym rozwiązaniem wydaje się korzystanie z szybów #1. Pamiętaj oczywiście o tym żeby szybko ulotnić się z miejsca każdego udanego ataku, bo o znokautowaniu danego bandyty zawsze będą alarmowani jego koledzy. Po wygranej bitwie skieruj się do zachodniego wyjścia z głównego pomieszczenia stacji metra #2.
Po przejściu kilku metrów natrafisz na zamknięte drzwi #1 i w celu odblokowania sobie dalszego przejścia zmuszony zostaniesz do skorzystania z impulsu elektrycznego. Przejdź do tuneli metra i zauważ, że po raz pierwszy będziesz musiał wziąć udział w bitwie z więźniami wyposażonymi w duże tarcze #2.
Podstawowym utrudnieniem jest oczywiście to, że wrogowie będą w stanie blokować Twoje standardowe ciosy, w rezultacie czego konieczne okaże się likwidowanie ich w inny sposób. Za każdym razem rozpocznij od wciśnięcia środkowego przycisku myszy lub klawisza Q (lub przycisku B na padzie), czyli zdezorientowania bandyty z użyciem peleryny #1. Szybko wciśnij teraz dwukrotnie SPACJĘ (lub przycisk A na padzie), dzięki czemu Batman wykona specjalny atak polegający na wbiegnięciu na przeciwnika i zdeptaniu go #2. Pozbądź się wszystkich obecnych tu wrogów, także tych bez tarcz.
Po zakończonych walkach użyj haka żeby przedostać się na dach wagoniku #1 i ruszaj na zachód Po drodze będziesz musiał kilka razy kucnąć i doskoczyć do sąsiednich wagoników, ale nie powinno z tym być żadnych problemów. Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym trzeba będzie na dobre zeskoczyć na dół #2.
Zbadaj południową ścianę tunelu, dzięki czemu odnajdziesz wejście do szybu wentylacyjnego #1. Wejdź do szybu i przejdź na jego drugi koniec, zatrzymując się tuż pod rozstawionymi w tym miejscu więźniami #2.
Bitwę dobrze byłoby rozpocząć od wykonania ataku z zaskoczenia (prawy przycisk myszy lub przycisk Y na padzie) na przeciwniku wyposażonemu w zbroję #1. Dopiero teraz przystąp do atakowania kolejnych więźniów #2. W pierwszej kolejności proponuję zająć się słabszymi bandytami, przy czym uważaj na rzucane w Twoją stronę przedmioty, wykonując w odpowiednich momentach uniki.
Na koniec zostaw sobie natomiast wrogów korzystających z tarcz #1, których z racji powolnych ruchów w trakcie właściwej bitwy dość łatwo będzie unikać. Musisz stosować na nich opisany wcześniej atak, a więc ogłuszyć każdego takiego osobnika i następnie na niego wbiec #2.
Po zakończonej bitwie zbadaj północną część tego pomieszczenia. Przygotuj sobie deszyfrator sekwencyjny i użyj go na znajdującym się tu panelu sterowania #1. W celu włamania się do systemu musisz wprowadzić hasło PRZEDZIAŁ #2.
Skorzystaj z nowo odblokowanych schodów #1 żeby dotrzeć na wyższy poziom stacji metra. Niedaleko wyjścia na powierzchnię #2 powinna załączyć się transmisja radiowa prowadzona przez Hugo Strange'a, z której dowiesz się, że szaleniec aresztował burmistrza Quinciego Sharpa. Przesłuchanie tej postaci zanim wyląduje ona w więzieniu stanie się dla Batmana sprawą priorytetową, tak więc wycieczkę na komisariat będziesz musiał odłożyć sobie na później.