Dzielnica przemysłowa - Trofea Batmana (14-22) | Zagadki w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
TROFEUM 14
Wykorzystywane gadżety: wybuchowy żel, zdalnie sterowany batarang
Ustaw się na południe od miejsca ukrycia trofeum i zlokalizuj nadającą się do zniszczenia ścianę #1 #2. Do jej zburzenia musisz oczywiście użyć wybuchowego żelu.
Zignoruj chwilowo widoczny w oddali pytajnik i udaj się na północ, zatrzymując się w pobliżu klatki z trofeum #1. Obróć się na północ, wybierz z inwentarza zdalnie sterowany batarang i go wyrzuć #2.
Nakieruj zdalny batarang na zniszczone niedawno przejście #1 i następnie na wspomniany wcześniej pytajnik #2. Tuż po tym jak batarang uderzy w pytajnik będziesz miał jedynie kilka sekund na zabranie trofeum z klatki, ale z racji tego, że stoisz tuż przy nim nie powinno z tym być żadnych problemów.
TROFEUM 15
Wykorzystywane gadżety: pazur
Ustaw się na wschód od miejsca ukrycia trofeum, zacznij biec w stronę częściowo podniesionej bramy i następnie wykonaj pod nią wślizg #1. Po dotarciu w nowe miejsce popatrz do góry i złap przyczepione do sufitu trofeum z pomocą pazura #2.
TROFEUM 16
Wykorzystywane gadżety: pazur, mroźny wybuch
Miejsce odnalezienia tego trofeum znajduje się wewnątrz budynku będącego kryjówką Zsasza. Po więcej szczegółów odnośnie odblokowania i odnalezienia wspomnianej lokacji odsyłam do opisu pobocznego zadania Telefoniczny morderca. Skorzystaj z drzwi prowadzących do kryjówki (powyższy screen).
Zejdź po schodach, obróć się w prawo i użyj pazura w celu przedostania się do szybu wentylacyjnego #1. Przejdź przez szyb, docierając do znanego Ci już z wcześniejszej wizyty balkoniku #2.
Podejdź do mostku, który podnosi się wraz z poziomem wody i obróć się w prawo. Wyjmij z inwentarza mroźny wybuch i wyceluj nim w wodę #1. Zadbaj jednocześnie o to żeby kra lodowa powstała możliwie jak najdalej od aktualnie zajmowanej półki. Zaczekaj aż poziom wody obniży się i poszybuj w stronę kry lodowej #2.
Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to powinieneś znaleźć się w miejscu z dala od głównego pomieszczenia #1. Obróć się w lewo i użyj pazura do złapania przyczepionego do ściany trofeum #2.
TROFEUM 17
Wykorzystywane umiejętności: bomba pikująca, atak falą uderzeniową
Wykorzystywane gadżety: batarang
Zagadka związana z tym trofeum jest dość nietypowa, a to dlatego, że wymaga ona uderzenia w znajdującą się przy klatce płytę naciskową z ogromną siłą. Zacznij w rezultacie od wybrania się na jeden z wysokich kominów zlokalizowanych na wschód od klatki #1 #2.
Poszybuj w stronę płyty naciskowej, ale po znalezieniu się niedaleko jej przytrzymaj dodatkowo lewy CTRL (lub prawy trigger na padzie) celem uaktywnienia umiejętności bomba pikująca #1. Tuż po uderzeniu w płytę wciśnij dodatkowo środkowy przycisk myszy (lub przycisk B na padzie) z zamiarem uaktywnienia umiejętności o nazwie atak falą uderzeniową. Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to zapalą się wszystkie strzałki #2. Jeżeli uaktywni się jedynie część z nich, to będzie to oznaczało, że uderzenie było zbyt słabe i w takiej sytuacji należy powtórzyć wszystkie ruchy (upewnij się, że wybrałeś najwyższy komin i że miałeś możliwie jak najdłużej załączoną bombę pikującą).
Pozostań na płycie naciskowej, na której wylądowałeś i rzuć zwykłym batarangiem w interaktywny pytajnik, który powinien się zapalić #1. Możesz już zabrać trofeum z otwartej klatki #2.
TROFEUM 18
Wykorzystywane gadżety: mroźny wybuch, zakłócacz - detonator miny
Do miejsca ukrycia trofeum podejdź od wschodniej strony #1. Na początek wybierz z inwentarza mroźny wybuch i użyj tego gadżetu do uszczelnienia rury, z której wydobywa się para #2.
Teraz przygotuj sobie zakłócacz i wykorzystaj go do zdetonowania z bezpiecznej odległości miny zbliżeniowej #1. Kucnij i przejdź dalej. Do zneutralizowania górnej rury należy ponownie użyć mroźnego wybuchu #2.
Na sam koniec po raz drugi skorzystaj z zakłócacza, tym razem detonując minę zbliżeniową rozstawioną tuż przy sekrecie #1. Możesz już podnieść trofeum #2.
TROFEUM 19
Wykorzystywane gadżety: impuls elektryczny
Po dotarciu do miejsca ukrycia trofeum poświęć kilka chwil na zapoznanie się z założeniami tej zagadki. Jej celem jest mianowicie przepchnięcie kuli, w której znajduje się trofeum od punktu startu #1 do punktu docelowego, czyli otworu #2.
W celu zrealizowania opisanego wyżej planu musisz wykorzystać dwa znajdujące się tu elektromagnesy przemysłowe #1 #2. Posyłaj w ich stronę ładunki z użyciem impulsu elektrycznego, w zależności od potrzeb przyciągając do nich kulę lub ją odpychając (lewy i środkowy przycisk myszy lub przycisk RB i prawy trigger na padzie).
Kontynuuj wystrzeliwanie ładunków do momentu, w którym kula dotoczy się do wyjścia #1. Wystarczy teraz podejść do otworu i zabrać trofeum #2.
TROFEUM 20
Wykorzystywane gadżety: deszyfrator sekwencyjny + wzmacniacz mocy deszyfratora + wzmacniacz zasięgu deszyfratora
Zbliż się do miejsca ukrycia trofeum od wschodniej strony. Wyjmij z inwentarza deszyfrator sekwencyjny i użyj go do zhakowania na odległość znajdującego się za kratami panelu sterowania #1. Przystąp do mini-gry hakerskiej, doprowadzając do ułożenia hasła POTWIERDZENIE #2. Możesz już wybrać się na zachód celem pozyskania trofeum.
TROFEUM 21
Wykorzystywane gadżety: wybuchowy żel
Przeskocz nad niewielkim murkiem i rozejrzyj się w pobliżu miejsca ukrycia trofeum za osłabionym fragmentem ściany #1. Zburz ścianę z pomocą wybuchowego żelu, po czym zabierz trofeum #2.
TROFEUM 22
Wykorzystywane gadżety: wyrzutnia lin
Ustaw się na północ od miejsca ukrycia trofeum i zwróć uwagę na blokujące dostępu do niego wyładowania elektryczne #1 #2.
Wybierz z inwentarza wyrzutnię lin i wyceluj w znajdującą się za naelektryzowaną podłogą ścianę #1. Po dotarciu w nowe miejsce podnieś trofeum #2. Co ciekawe, możesz też zastosować inną metodę, a mianowicie trafić w czerwony przycisk na ścianie z pomocą zdalnie sterowanego batarangu. Wciśnięcie przycisku jest tak na marginesie bardzo wskazane, bo zapewni Ci to możliwość bezproblemowego opuszczenia tego miejsca.