Telefoniczny morderca | Misje poboczne w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Telefoniczny morderca
Rozpoczęcie misji
O tym, że możesz przystąpić do tej pobocznej misji poinformowany zostaniesz w trakcie swobodnej eksploracji Arkham City. Na ekranie pojawi się mianowicie wiadomość, iż w okolicy wykryto dzwoniący telefon #1. Wyląduj i pomóż sobie wskazaniami mapy oraz trybem detektywa w celu zlokalizowania telefonu #2. W trakcie rozmowy okaże się, że dzwoniącą osobą jest znany z poprzedniej gry Zsasz. Zmuszony zostaniesz do wzięcia udziału w jego szalonej grze mającej na celu uratowanie niewinnych osób.
Gra początkowo nie pozwoli Ci nic zrobić, tak więc wznów zabawę do momentu gdy po raz kolejny otrzymasz wiadomość o dzwoniącym telefonie. Podobnie jak wcześniej, musisz wylądować i podnieść słuchawkę #1. Tym razem czeka Cię już właściwe wyzwanie. Po obejrzeniu dłuższej scenki zmuszony zostaniesz do dotarcia do wyznaczonej przez grę budki telefonicznej w innej części miasta #2.
Głównym utrudnieniem jest oczywiście to, że musisz ścigać się z upływającym czasem #1. Radzę więc w trybie mapy starannie zaplanować sobie trasę (może ona wymagać ominięcia zamkniętej strefy). Pomocna może się również ukazać ulepszona wyrzutnia haków pozyskana z pobocznego zadania Trening rzeczywistości rozszerzonej, gdyż jest ona w stanie katapultować Batmana. Po dotarciu do wyznaczonego miejsca podejdź do telefonu #2.
To nie koniec zabawy, bo musisz manualnie namierzyć miejsce, z którego dzwoni Zsasz. Żeby tego dokonać używaj klawiszy W, S, A i D (lub lewej gałki analogowej na padzie) i podążaj za wskazywanym przez grę obszarem #1. Staraj się nie stracić sygnału na zbyt długo i wykonuj omówione czynności do momentu zakończenia rozmowy z mordercą #2.
Namierzenie Zsasza
Dalsza część tego questu ma już bardzo zbliżony przebieg. Okazjonalnie będziesz więc mógł odbierać nowe połączenia #1 i w każdej z tych sytuacji zmuszony zostaniesz do dotarcia do innej budki w wyznaczonym czasie #2. Pozwoli Ci to wznawiać proces namierzania Zsasza.
Wszystkie powyższe czynności należy wykonywać do momentu zapełnienia zielonego paska namierzania wyświetlanego u dołu ekranu #1, dzięki czemu ustalisz miejsce pobytu Zsasza. Jego kryjówka znajduje się mianowicie w dzielnicy przemysłowej #2 i to właśnie tam musisz się teraz wybrać.
Po dotarciu na miejsce konieczne może się okazać zlikwidowanie kilku przebywających w tej okolicy więźniów #1, ale nie powinno z tym być problemów. Po zakończonych walkach odszukaj interaktywne drzwi #2, przenosząc się do kryjówki Zsasza.
Aresztowanie Zsasza
Zejdź po schodach na dół. Nie próbuj nawet otwierać tutejszych drzwi, bo są one zamknięte. Zamiast tego obróć się w prawo, wyjmij z inwentarza pazur i wyrwij z jego pomocą kratkę szybu wentylacyjnego #1. Użyj teraz haka w celu przedostania się do szybu i przejdź do pomieszczenia, w którym Zsasz będzie przetrzymywał dwóch zakładników #2.
Teoretycznie mogłoby się wydawać, że Batman powinien unikać wzroku Zsasza, ale będzie on zapewne na tyle skupiony na zakładnikach, że nie będzie to raczej konieczne. Wyskocz z szybu #1 i udaj się prosto. Zatrzymaj się przy krawędzi i pozostań tu na kilkanaście sekund, powinieneś zauważyć, że poziom wody nieustannie się zmienia. Zaczekaj aż się on podniesie i przejdź po powstałym w ten sposób mostku #2.
Omiń pomieszczenie z Zsaszem i zatrzymaj się po dotarciu do końcowej części aktualnie okupowanej platformy #1. Możesz się tu zachować na dwa sposoby. Pierwsza metoda to wybraniu biegu i doskoczenie do widocznej w oddali półki #2. Musiałbyś jednak tego dokonać tego w momencie gdy poziom wody się obniży.
Jeżeli nie chcesz ryzykować, to możesz skorzystać z mroźnego wybuchu i utworzyć z jego pomocą krę lodową #1. Przeskocz na krę i następnie użyj haka #2 lub zaczekaj aż poziom wody się podniesie, dzięki czemu korzystanie z dodatkowych gadżetów nie będzie konieczne.
Niezależnie od tego jak się zachowałeś musisz po dotarciu na nową półkę skierować się w lewo. Zacznij tu biec #1, a następnie wykonaj wślizg (lewy CTRL lub prawy trigger na padzie). Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to Batman po wykonaniu wślizgu automatycznie złapie się krawędzi #2.
Przesuwaj się tu w prawo aż dotrzesz do nowej półki, na którą będziesz się mógł wspiąć #1. Udaj się w lewo, zatrzymując się po dotarciu do kolejnej przerwy #2.
Nie używaj tu mroźnego wybuchu, bo pod Tobą znajduje się pracujące wiertło, które by zniszczyło krę. Zamiast tego zaczekaj aż poziom wody obniży się i wykonaj skok w stronę nowej półki #1. Wykonaj kilka kroków do przodu i dopiero teraz skorzystaj z mroźnego wybuchu z zamiarem utworzenia kry lodowej #2.
Zeskocz na krę, zaczekaj aż poziom wody podniesie się i złap się z pomocą haka punktu zakotwiczenia zlokalizowanego nad ostatnią już platformą #1. Przyciągnij się do tej półki i na nią przeskocz. Kucnij i ostrożnie wybierz się teraz w lewo. Zaczekaj aż Zsasz ustawi się przy szklanej ścianie #2, zbliż się do niego i wciśnij prawy przycisk myszy (lub przycisk Y na padzie).
Jeżeli wszystko poprawnie wykonałeś, to Batman zaatakuje Zsasza z zaskoczenia #1 i go unieszkodliwi. Jeżeli chcesz, możesz porozmawiać z więźniami politycznymi, ale nie jest to wymagane. W celu wyjścia z tego pomieszczenia skorzystaj z niedostępnych wcześniej drzwi #2.