Trening rzeczywistości rozszerzonej | Misje poboczne w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Trening rzeczywistości rozszerzonej
Trening rzeczywistości rozszerzonej (1 z 4)
O tym, że możesz przystąpić do tej pobocznej misji poinformowany zostaniesz pojawieniem się na mapie Arkham City nowego znacznika z literą W #1. Ruszaj do punktu oznaczonego jako Trening rzeczywistości rozszerzonej (1 z 4). Miejsce to znajduje się w południowo-wschodniej części miasta, a konkretnie niedaleko wejścia do dzielnicy przemysłowej. Rozejrzyj się za czerwonym logiem Batmana na jednej z wież #2. Podejdź do znacznika celem uaktywnienia wyzwania.
Założenie tego wyzwania jest dość oczywiste, albowiem musisz przelecieć przez pięć zielonych bramek #1, wykorzystując opcję szybowania (przytrzymanie SPACJI lub przycisku A na padzie). W trakcie lotu zmuszony zostaniesz jedynie do wykonywania niewielkich korekt i nie powinieneś mieć żadnych problemów z dotarciem do ostatniej piątej bramki #2. Pamiętaj o tym żeby o nic nie zahaczyć, przedwcześnie nie wylądować ani nie ominąć żadnej bramki, bo jest to równoznaczne z zawaleniem wyzwania (tyczy się to też kolejnych wyzwań wchodzących w skład tej misji). Jeżeli Ci się nie udało, to na szczęście wystarczy powrócić na dach wieży, bo możesz próbować dowolną ilość razy.
Trening rzeczywistości rozszerzonej (2 z 4)
Możesz już ruszać do punktu oznaczonego jako Trening rzeczywistości rozszerzonej (2 z 4) #1. Miejsce to znajduje się na samym szczycie wielkiego żurawia #2 w dzielnicy przemysłowej, czyli w tym samym obszarze, w którym zaliczałeś poprzednie wyzwanie. W celu dotarcia do miejsca rozpoczęcia próby warto sobie pomóc hakiem.
Pomimo tego, że wyzwanie to wymusza by przelecieć jedynie przez cztery bramki, to jest ono trudniejsze od poprzedniego. Zacznij od przelecenia przez pierwszą bramkę #1, a następnie w odpowiednim momencie dodatkowo wciśnij i przytrzymaj lewy CTRL (lub prawy trigger na padzie). Spowoduje to uaktywnienie umiejętności bomba pikująca polegającej na locie prosto w dół #2. Przeleć w taki sposób przez pozostałe bramki, zaliczając jednocześnie wyzwanie.
Trening rzeczywistości rozszerzonej (3 z 4)
Odszukaj na mapie punkt oznaczony jako Trening rzeczywistości rozszerzonej (3 z 4) #1. Także i w tym przypadku musisz przedostać się na sam szczyt jednego z żurawi zlokalizowanych w dzielnicy przemysłowej Arkham City #2.
Tym razem będzie jeszcze trudniej niż poprzednio. Tuż po przeleceniu przez pierwszą bramkę zacznij pikować ostro w dół (lewy CTRL lub prawy trigger na padzie), dolatując w ten sposób do dwóch kolejnych bramek #1. Triggera nie możesz mieć jednak wciśniętego zbyt długo, bo błyskawicznie po przeleceniu przez trzecią bramkę musisz wyrównać lot. Doleć do czwartej bramki zlokalizowanej pod wieżyczką #2 i następnie do ostatniej piątej.
Trening rzeczywistości rozszerzonej (4 z 4)
Ruszaj do punktu oznaczonego jako Trening rzeczywistości rozszerzonej (4 z 4) #1. Po raz kolejny wyzwanie będziesz wykonywał na terenie dzielnicy przemysłowej, przy czym w tym przypadku musisz przedostać się na szczyt jednej z wież #2. Pomocny okaże się tu naturalnie hak.
Doleć do pierwszej bramki i następnie obierz lot pikujący. Tuż po przeleceniu przez drugą bramkę wyrównaj lot i doleć do trzeciej, koniecznie unikając kontaktu z mijanym po drodze obiektem #1. Przygotuj się do ponownego wciśnięcia lewego klawisza CTRL (lub prawego triggera na padzie), przelatując przez trzecią i czwartą bramkę. Po raz drugi wyrównaj lot i doleć do dość łatwo dostępnej piątej bramki. Znajduje się ona na niewielkiej platformie #2.
Zauważ, że zaliczając to wyzwanie przyznałeś sobie dostęp do bardzo przydatnego prototypowego wzmacniacza wyrzutni haków. Upgrade'u tego nie otrzymasz niestety automatycznie, a będziesz musiał dotrzeć do miejsca zrzutu, który dodane zostanie do Twojej mapy #1. Jest to dach mostu zwodzonego w dzielnicy przemysłowej #2. Polecam przy okazji przetestować nową zabawkę (opis jej działania znajduje się w Bat-komputerze), gdyż w znaczący sposób potrafi ona usprawnić szybkie przemieszczanie się po mieście.
Zaawansowany trening rzeczywistości rozszerzonej 1
To nie koniec naszej przygody z rzeczywistością rozszerzoną, bo czekają na Ciebie cztery kolejne wyzwania. Możesz je zaliczać w dowolnej kolejności, ale dla zachowania porządku zacznijmy od wyzwania zatytułowanego Zaawansowany trening rzeczywistości rozszerzonej 1 #1. Miejsce to znajduje się w samym środku dzielnicy przemysłowej, a konkretnie na szczycie jednej z wież z neonem #2.
Umiejętnie wybij się żeby bezpiecznie dolecieć do pierwszej bramki. Po przeleceniu przez nią odczekaj krótką chwilę i przytrzymaj lewy CTRL (lub prawy trigger na padzie) w celu obrania lotu pikującego #1. Przeleć w ten sposób przez bramki 2 i 3. Musisz teraz błyskawicznie puścić klawisz CTRL (lub prawy trigger), wyrównać lot i wlecieć do niewielkiego tunelu #2. Istotne jest to żeby początkowo znajdować się jak najbliżej sufitu, bo ostatnia piąta bramka jest wyraźnie oddalona.
Zaawansowany trening rzeczywistości rozszerzonej 2
Możesz już odszukać punkt oznaczony jako Zaawansowany trening rzeczywistości rozszerzonej 2 #1. Miejsce to znajduje się w dzielnicy zaułków w południowo-zachodniej części Arkham City. Po dotarciu do celu rozejrzyj się za budynkiem banku Gotham #2. Musisz przedostać się do jednego z gargulców.
Wyzwanie to jest trudne, tak więc radzę się skupić. Poszybuj w stronę pierwszej bramki i tuż po przeleceniu przez nią zacznij ostro pikować #1. Musisz wyrównać lot w idealnym momencie, dzięki czemu wlecisz do zadaszonego obszaru i przelecisz przez drugą bramkę #2, nie dotykając przy tym ziemi ani innych obiektów.
Leć prosto, ale bądź gotowy do wykonania skrętu w lewo przy pierwszej możliwej okazji #1. Odpowiedni klawisz wciśnij jedynie na chwilę, dzięki czemu skręt nie będzie zbyt ostry. Pozostało Ci już tylko bezpiecznie dolecieć do ostatniej bramki #2.
Zaawansowany trening rzeczywistości rozszerzonej 3
Otwórz mapę i wybierz się do punktu oznaczonego jako Zaawansowany trening rzeczywistości rozszerzonej 3 #1. Miejsce to znajduje się w dobrze znanym Ci miejscu, a mianowicie na szczycie jednego z żurawi w dzielnicy przemysłowej #2.
Tym razem musisz przelecieć przez tylko trzy bramki, ale nie oznacza to, że będzie łatwo. Doleć do pierwszej bramki i obierz lot pikujący, obracając się jednocześnie trochę w prawo #1. Musisz teraz błyskawicznie wyrównać lot i przelecieć przez wąski przesmyk #2. Ważne jest to żeby w momencie wyrównywania lotu nie być zbyt nisko, bo w takiej sytuacji nie zdołasz dolecieć do ostatniej bramki.
Zaawansowany trening rzeczywistości rozszerzonej 4
Odszukaj ostatni punkt, oznaczony jako Zaawansowany trening rzeczywistości rozszerzonej 4 #1. Miejsce to znajduje się w parku Row, czyli w dzielnicy, w której rozpoczynałeś eksplorację miasta. Rozejrzyj się za jednym z najwyższych budynków #2 i przedostań się na interaktywny gzyms.
Wyzwanie to nie jest szczególnie trudne, ale wymaga wykazania się pewnym sprytem. Doleć do pierwszej bramki i następnie obierz pikujący lot w celu przelecenia przez drugą #1. Wyrównaj lot i poleć prosto, zawracając po przeleceniu kilkunastu metrów #2. Zadbaj o to żeby w trakcie wykonywania tego manewru nie rozbić się o żaden z okolicznych budynków.
Zauważ, że znajdujesz się teraz na wprost od trzeciej bramki #1. Przeleć przez nią, ale postaraj się w momencie wykonywania tej czynności znajdować się możliwie jak najwyżej #2.
Nawierzchnia w tym miejscu dość paskudnie nachylona jest pod górę. Dotarcie do czwartej bramki #1 w normalnych warunkach byłoby więc niemożliwe, bo Batman prędzej czy później dotknąłby asfaltu. Musisz w rezultacie posłużyć się hakiem i złapać się za jeden z obiektów znajdujących się ZA bramką (nie po bokach!) #2. Nie przejmuj się jeżeli zmusi Cię to do wykonania kolejnego nawrotu, bo liczy się jedynie to żeby przelecieć przez ostatnią czwartą bramkę. Wykonanie tej czynności doprowadzi do zaliczenia całej misji.