Wyłącz ostatnie, podziemne urządzenie zakłócające Pingwina | Główny wątek Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Wyłącz ostatnie, podziemne urządzenie zakłócające Pingwina
Jako że ostatnie urządzenie zakłócające znajduje się na stacji metra musisz się tam teraz wybrać. Cel podróży zlokalizowany jest na wschód od budynku muzeum. Proponuję tam dolecieć #1, dzięki czemu będziesz mógł wylądować na częściowo zniszczonej szklanej kopule #2, nie alarmując jednocześnie obecnych na dole przeciwników.
Okolica wejścia do tuneli metra jest patrolowana przez kilku bandytów z bronią palną, aczkolwiek nie musisz ich eliminować. Wystarczy odczekać aż dwóch wartowników stojących przy schodach #1 zakończy rozmowę i odejdzie z tego miejsca. Zeskocz na dół i skieruj się do wejścia na stację metra #2.
Po dotarciu na stację ostrożnie zbliż się do stojących po lewej stronie dwóch wartowników i jednocześnie się ich pozbądź #1. Wybierz teraz schody, które pilnowane były przez tych bandytów. Wkrótce powinieneś znaleźć się na peronie i tu musisz skręcić w lewo #2, a więc kierować się na wschód.
Użyj haka by przedostać się na górną platformę #1 i kontynuuj przemarsz na wschód, wybierając po drodze zniszczone przejście #2. Po kilku chwilach zmuszony zostaniesz do rozpędzenia Batmana i wykonania wślizgu.
Zatrzymaj się po dotarciu do zabarykadowanego przejścia. Załącz tryb detektywa, a powinieneś zauważyć, że tutejsza ściana nadaje się do zniszczenia #1. Wybierz z inwentarza wybuchowy żel, nałóż go na ścianę i następnie zdetonuj #2. Akcja ta nie zaalarmuje na szczęście obecnych w okolicy przeciwników.
Możesz iść dalej na wschód, wykonując po drodze skok i docierając do nowej grupy bandytów #1. Stojących tu wrogów możesz zaatakować z wysokości lub zeskoczyć po cichu na dół i jednocześnie unieszkodliwić dwie osoby. Po zakończonych walkach skieruj się na wschód. Wybierz z inwentarza impuls elektryczny i użyj go do uaktywnienia silnika przemysłowego znajdującego się nad tutejszą bramą #2. Kucnij i szybko przejdź na drugą stronę.
Musisz teraz zachować ostrożność, gdyż zbliżasz się do głównego pomieszczenia stacji, które pilnowane jest przez pięciu uzbrojonych bandytów. Proponuję skorzystać ze znajdującego się na wprost od Ciebie szybu wentylacyjnego #1. Po dotarciu do wyjścia z szybu odczekaj na dobry moment i szybko użyj haka w celu dotarcia do jednego z górnych punktów obserwacyjnych #2.
Ogólny schemat działania jest bardzo zbliżony do wcześniejszych bitew z udziałem ludzi Pingwina. Musisz w rezultacie uwzględnić w swoich planach to, że każdorazowe znokautowanie przeciwnika doprowadzi do zaalarmowania jego kolegów. Podobnie jak w przypadku sceny na posterunku policji, dobrym pomysłem jest korzystanie z akcji nazywanej odwróconym nokautem #1 #2. Niestety, wiele punktów obserwacyjnych nie znajduje się nad balkonikami, tak więc w ten sposób pozbędziesz się zapewne nie więcej niż dwóch wartowników.
Używanie odwróconego nokautu nie jest jedynym sposobem neutralizacji wrogów. Jeżeli chcesz wykazać się kreatywnością, to możesz równie dobrze chować się w szybach w podłodze #1 czy nakładać wybuchowy żel na nadające się do zniszczenia ściany #2 i fragmenty sufitów.
Zaskakiwanie przeciwników atakami z wysokości #1 obarczone jest z kolei dużym ryzykiem, bo z racji niewielkich rozmiarów pomieszczenia możesz zostać łatwiej zauważony już po znokautowaniu danego bandyty. Częściowym rozwiązaniem tego problemu jest wspomaganie się kulkami dymnymi. Upewnij się, że zabezpieczyłeś stację i w poznany już wcześniej sposób przebij się przez wszystkie trzy ekrany urządzenia zakłócającego #2.