Kradzież tożsamości | Misje poboczne w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Kradzież tożsamości
Zbadanie pierwszego miejsca zbrodni
![]() | ![]() |
O tym, że możesz przystąpić do tej pobocznej misji poinformowany zostaniesz pojawieniem się na mapie Arkham City nowego znacznika dotyczącego miejsca zbrodni niezidentyfikowanej ofiary morderstwa #1. Jest to alejka znajdująca się w dzielnicy zaułków, na wschód od stacji metra i budynku muzeum #2.
![]() | ![]() |
Zeskocz na sam dół i zbliż się do ciała zamordowanej osoby #1. Zgodnie z otrzymaną wskazówką wciśnij klawisz X (lub przycisk LB na padzie) w celu załączenia skanera dowodów. Zacznij od namierzenia głowy ofiary #2 i przytrzymaj SPACJĘ (lub przycisk A na padzie) do czasu zakończenia procesu skanowania. Batman zauważy, że twarz ofiary została odcięta od reszty ciała i że jest to znak rozpoznawalny seryjnego mordercy zwanego Złodziejem Tożsamości.
![]() | ![]() |
Teraz zbadaj plamę krwi znajdującą się niedaleko ciała #1. Batman postanowi skalibrować swój skaner, tak by móc wyruszyć śladem mordercy. Pozostaw załączony tryb detektywa, obróć się i ruszaj na północ #2. Kolejne ślady będziesz odnajdywał średnio co kilka metrów i nie musisz ich skanować.
![]() | ![]() |
Docelowo powinieneś dotrzeć do siatki #1 i musisz się tu oczywiście wspiąć żeby przeskoczyć na drugą stronę. Zachowaj ostrożność, bo począwszy od tego miejsca możesz wpadać na grupy bandytów #2. Gdy tylko tak się stanie wyłączaj tymczasowo tryb detektywa i przystępuj do walk. Staraj się jednocześnie nie oddalać w trakcie bitwy od miejsca startu, bo możesz stracić niepotrzebnie czas powracając do ostatniego odnalezionego śladu krwi.
![]() | ![]() |
Po przeskoczeniu przez wspomnianą wyżej siatkę skręć dwukrotnie w lewo, dzięki czemu będziesz przemieszczał się na południe. Docelowo musisz dotrzeć do drugiej siatki #1 i oczywiście przeskoczyć przez nią. Podejdź do odnalezionego tu więźnia politycznego #1 i zainicjuj z nim rozmowę. Osoba ta stwierdzi, że nie jest mordercą. Co więcej, podzieli się informacją, że prawdziwy morderca wyglądał jak Bruce Wayne.
Zbadanie drugiego miejsca zbrodni

Na poszukiwania drugiej zamordowanej osoby musisz wyruszyć we własnym zakresie, bo gra w żaden sposób nie pomoże Ci w jej odnalezieniu. Zbadaj mianowicie alejkę na zachód od kościoła w dzielnicy park Row (powyższy screen). Jeżeli w okolicy tej przebywają jacyś przeciwnicy, to warto byłoby oczywiście się z nimi rozprawić.
![]() | ![]() |
Kieruj się na zachód, przeskakując nad siatką #1 i docierając do miejsca, w którym porzucono ciało #2. Zgodnie z otrzymaną sugestią konieczne będzie zbadanie tego ciała z zamiarem pozyskania nowych śladów.
![]() | ![]() |
Wciśnij klawisz X (lub przycisk LB na padzie) w celu załączenia skanera dowodów. Na początek zeskanuj (przytrzymanie SPACJI lub przycisku A na padzie) ostre narzędzie leżące przy ciele #1, pozyskując w ten sposób odciski palców. Następnie zdecyduj się na zeskanowanie zabandażowanej głowy #2. Wysłuchaj nowych rozmów, dowiadując się między innymi tego, że odciski palców z narzędzia zbrodni wskazane zostały przez bazę danych jako te należące do... Bruce'a Wayne'a.
Zbadanie trzeciego miejsca zbrodni

Możemy się już zająć odnalezieniem trzeciej zamordowanej osoby. Także i w tym przypadku musisz rozejrzeć się po dzielnicy park Row, przy czym ciało odnajdziesz w alejce przylegającej do budynku Ace Chemicals (powyższy screen).
![]() | ![]() |
Podejdź do ciała, załącz skaner dowodów i przystąp do oględzin. Zacznij od zbadania śladów wybielacza odnalezionych przy ciele #1, a następnie skup się na obejrzeniu zabandażowanej głowy ofiary #2.
![]() | ![]() |
Pozostaw załączony tryb detektywa, a to dlatego, że będziesz teraz musiał wyruszyć za mordercą dzięki pozostawionym przez niego śladom wybielacza. Ruszaj na zachód #1, a po przeskoczeniu przez siatkę skręć na północny-zachód #2.
![]() | ![]() |
Po dotarciu do nowej alejki przeskocz przez drugą siatkę #1 i wybierz się na zachód. Ślady wkrótce nakierują Cię na północ #2. Uważaj, bo niedługo po przeskoczeniu przez jeszcze jedną siatkę możesz wpaść na grupę więźniów. Pokonanie ich na szczęście nie powinno być trudne.
![]() | ![]() |
Po zakończonej bitwie wznów poszukiwania, ustalając, że trop prowadzi na północ #1. Docelowo powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym spotkasz odwróconego plecami do Ciebie więźnia #2. Podejdź do tej osoby i wciśnij prawy przycisk myszy (lub przycisk Y na padzie) w celu rozpoczęcia przesłuchania. W trakcie rozmowy dowiesz się, że wyrzucenie ciała i użycie wybielacza zlecił więźniowi sam Bruce Wayne. Przesłuchiwana osoba wskaże Ci też gdzie należy szukać seryjnego mordercy.
Odnalezienie kryjówki Złodzieja Tożsamości
![]() | ![]() |
Najwyższa pora wyruszyć na poszukiwania Złodzieja Tożsamości. W tym celu otwórz mapę, a powinieneś zauważyć na niej nowy punkt znajdujący się na wschód od budynku sądu Solomona Wayne'a w dzielnicy park Row #1. Musisz teraz tam dotrzeć i najlepiej jest tego dokonać przeskakując po dachach okolicznych budynków #2.
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w oznaczonym punkcie rozejrzyj się za drzwiami #1 prowadzącymi do kryjówki Złodzieja Tożsamości. Udaj się tu prosto i następnie skręć w lewo. Zatrzymaj się przy magnetofonie #2 i wciśnij SPACJĘ (lub przycisk A na padzie).
![]() | ![]() |
Przed Tobą dłuższa scenka przerywnikowa z wysłuchania dziennika #1 oraz ze spotkania z doktorem Thomasem Elliotem #2, czyli człowiekiem, który ukradł tożsamość Bruce Wayne'a. Co ciekawe, z osobą tą nie będziesz musiał stoczyć żadnej walki.
![]() | ![]() |
Po zakończeniu cut-scenki rozejrzyj się po pomieszczeniu i użyj deszyfratora sekwencyjnego na panelu sterowania #1. Przystąp do mini-gry i ułóż hasło KWICZOŁ #2. Możesz już przejść pod bramą i wysłuchać rozmowy z Wyrocznią, doprowadzając tym samym do zaliczenia misji.