Strzał w ciemnościach (2) | Misje poboczne w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Zbadanie podstacji energetycznych
Na początek wybierzmy się do podstacji energetycznej znajdującej się w muzeum, a więc w południowo-zachodniej części Arkham City #1. Po dotarciu na miejsce wyląduj na dachu budynku muzeum #2.
Zgodnie z sugestią gry załącz tryb detektywa. Musisz wejść w interakcję z trzema odnalezionymi w tej okolicy pokrywami technicznymi podstacji #1, wyrywając każdą z nich poprzez rytmiczne wciskanie SPACJI (lub przycisku A na padzie) #2. Wykonanie tych czynności pozwoli Batmanowi ustalić, że Deadshota nigdy tu nie było.
Możemy już wyruszyć do podstacji energetycznej znajdującej się w dzielnicy przemysłowej, a więc w południowo-wschodniej części Arkham City #1. Cel podróży to jeden z tutejszych zrujnowanych budynków #2.
Zachowaj ostrożność, bo najwyższe piętro tego budynku będzie zapewne patrolowane przez dwóch wartowników z bronią palną. Na szczęście o ile zachowasz ostrożność, to możliwe będzie pozbycie się obu z nich poprzez wykonanie cichych egzekucji #1. Podobnie jak wcześniej, musisz rozejrzeć się za trzema pokrywami technicznymi podstacji #2 i każdą z nich wyrwać. Także i tu Batman nie natrafi na żadne ślady.
Kolejny cel podróży to podstacja energetyczna znajdująca się w dzielnicy Mila Rozrywki, a konkretnie w północno-wschodniej części Arkham City #1. Poszukiwane miejsce to jeden z budynków otoczonych ze wszystkich stron wodą #2.
Analogicznie do drugiej podstacji musisz liczyć się z tym, że okolica będzie patrolowana przez uzbrojonych przeciwników #1. W tym przypadku zaskoczenie wszystkich z nich może okazać się już trudniejsze, ale w razie problemów zawsze możesz się szybko oddalić od tego miejsca. Tradycyjnie już przystąp do odnajdywania pokryw technicznych #2.
Otwarcie ostatniej czwartej pokrywy #1 powinno doprowadzić do odkrycia, iż to właśnie ta podstacja była wykorzystywana przez Deadshota, albowiem w środku będą znajdowały się przedmioty należące do snajpera #2.
Zgodnie z otrzymaną wskazówką przygotuj sobie deszyfrator sekwencyjny i namierz palmtopa należącego do Deadshota #1. W celu pobrania informacji z palmtopa będziesz musiał rozwiązać mini-grę, układając hasło STRZAŁ W GŁOWĘ #2. Głównemu bohaterowi uda się ustalić, że Deadshot ma jeszcze trzy inne osoby na swojej liście - Batmana, Bruce'a Wayne'a i Jacka Rydera. Z oczywistych względów zajmiemy się uratowaniem tego ostatniego.
Uratowanie Jacka Rydera
Otwórz mapę i odszukaj miejsce planowanego zabójstwa Jacka Rydera. Znajduje się ono w dzielnicy zaułków, czyli w zachodniej części Arkham City #1. Zauważ, że wystartował licznik, ale trzy minuty to wystarczająco dużo czasu na dotarcie do celu. Po drodze warto oczywiście pomagać sobie hakiem #2, katapultując Batmana i tym samym utrzymując wysoką prędkość lotu.
Po znalezieniu się niedaleko swojego celu obniż nieznacznie lot #1. Gra powinna w tym miejscu wyświetlić cut-scenkę, w trakcie której Batmanowi uda się uratować Jacka Rydera #2.
Aresztowanie Deadshota
Akcja automatycznie przeniesie się w nowe miejsce #1, a Ty zmuszony zostaniesz do pokonania Deadshota. Nie próbuj się wychylać, bo pojedyncze trafienie będzie oznaczało śmierć Batmana. Nie korzystaj tu też z żadnych gadżetów, bo nie będą one potrzebne. Zauważ natomiast, że Deadshot co pewien czas obraca się o 180 stopni. Zaczekaj aż odwróci się on do Ciebie plecami i szybko przejdź do kolejnego murku #2.
Musisz teraz powtórzyć opisaną powyżej czynność, a więc odczekać aż Deadshot się obróci i szybko przemieścić się do nowego murku #1. Na koniec wybierz szyb biegnący pod platformą, na której stoi Deadshot #2.
Zatrzymaj się bezpośrednio pod Deadshotem #1 i wciśnij prawy przycisk myszy (lub przycisk Y na padzie) w celu znokautowania i aresztowania tej postaci #2. Doprowadzi to jednocześnie do zakończenia całej misji.