Śledź zabójcę używając urządzenia namierzającego, by znaleźć Ra's al Ghula | Główny wątek Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Śledź zabójcę używając urządzenia namierzającego, by znaleźć Ra's al Ghula
Przed Tobą dobrze znany już typ zadania polegający na dotarciu do kryjówki w oparciu o wskazówki wyświetlane na ekranie. Tym razem nie będzie to pełnoprawny wskaźnik, a jedynie celownik informujący o aktualnej odległości od zabójczyni #1. Nie musisz się na szczęście śpieszyć, gdyż gra da Ci dowolną ilość czasu na docieranie do kolejnych miejsc jej pobytu. W celu zlokalizowania zabójczyni musisz udać się do południowo-wschodniej części Arkham City, czyli do dzielnicy przemysłowej #2.
Poszukiwane przez Ciebie miejsce to duża dziura w ziemi, stanowiąca dostęp techniczny do Metra #1. Miejsce to znajduje się w zachodniej części dzielnicy przemysłowej #2.
Z racji tego, że stojący tu czterej przeciwnicy korzystają z broni palnej dobrze byłoby zaatakować ich z zaskoczenia. Proponuję mianowicie zeskoczyć na dół, ostrożnie zbliżyć się do nich i jednocześnie pozbyć się dwóch bandytów #1. Szybko rozpraw się z pozostałą dwójką, nie pozwalając na to by Batman odniósł poważniejsze obrażenia. Możesz już wskoczyć do dużej dziury (lot pikujący jest tu możliwy, ale nie wymagany) #2, przenosząc się do dostępu technicznego do Metra.
Wybierz tunel prowadzący na północ #1, pokonując po drodze kilka niewielkich przeszkód. Po dotarciu do rozwidlenia skręć w lewo, czyli udaj się na zachód. Docelowo powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym zauważysz stojących pod sobą trzech bandytów podległych Jokerowi #2.
Wrogów dobrze byłoby oczywiście zaatakować z zaskoczenia. Uważaj na przeciwnika w pancerzu #1, ogłuszając go peleryną Batmana (środkowy przycisk myszy lub klawisz Q lub przycisk B na padzie) i dopiero wtedy przystępując do wyprowadzania szybkich ciosów (lewy przycisk myszy lub przycisk X na padzie). Udaj się teraz na zachód i następnie skręć na północ. Przytrzymaj lewy CTRL (lub prawy trigger na padzie), by przejść pod częściowo podniesioną bramą #2.
Powinieneś dotrzeć teraz w tunelu, w którym znajduje się duża przepaść i po raz pierwszy musisz wybrać z inwentarza wyrzutnię lin. Wyceluj (prawy przycisk myszy lub lewy trigger na padzie) w znajdującą się na wprost od Ciebie ścianę #1 i następnie wystrzel linę (lewy przycisk myszy lub prawy trigger na padzie) #2.
To niestety nie koniec, bo standardowe użycie wyrzutni lin nie rozwiąże problemu. Gdy tylko Batman zacznie przemieszczać się z użyciem liny przytrzymaj prawy przycisk myszy (lub lewy trigger na padzie) w celu spowolnienia jego ruchów. Zaczekaj aż dotrzesz do rozwidlenia, obróć szybko kamerę w lewo i wyceluj w kolejną (zachodnią) ścianę #1. Wciśnij lewy przycisk myszy (lub prawy trigger na padzie), a główny bohater automatycznie powinien zmienić kierunek przemieszczania się o około 90 stopni #2.
Po bezpiecznym wylądowaniu na właściwej półce udaj się na południe #1, przechodząc po drodze pod kolejną częściowo podniesioną kratą. Zwróć uwagę na rozstawionych pod Tobą przeciwników i rozejrzyj się za nadającym się do zniszczenia fragmentem posadzki #2. W celu przebicia się na drugą stronę musisz oczywiście użyć wybuchowego żelu.
Wysadzenie posadzki zaalarmuje naturalnie bandytów, tak więc nie będziesz ich mógł zaskoczyć. Zeskocz na dół i zacznij atakować więźniów. Musisz się tu bardzo pilnować, bo z racji niewielkich rozmiarów pomieszczenia trudniej niż zazwyczaj będzie Ci unikać ciosów. W pierwszej kolejności atakuj przeciwników z bronią palną oraz tych z nożami #1. Warto ponadto oślepiać co jakiś czas wrogów, czy to poprzez użycie kulki dymnej czy pozwolenie jednemu z więźniów na rzucenie gaśnicą #2.
Po zakończonej bitwie wyjmij z inwentarza deszyfrator sekwencyjny i użyj go do włamania się do pobliskiego panelu sterowania #1. Musisz tu oczywiście przystąpić do mini-gry i wprowadzić hasło WAGONIK #2. Zaliczenie mini-gry odblokuje Ci dostęp do stacji metra.
Na stacji nie powinieneś spotkać żadnych przeciwników, tak więc od razu rozejrzyj się po jej północnej części, odnajdując interaktywne drzwi #1. Po przejściu przez wąski korytarz dotrzesz do miejsca, w którym ponownie konieczne okaże się użycie wyrzutni lin #2. Wyceluj w rezultacie widoczną w oddali ścianę i wystrzel linę (tym razem nie będziesz musiał zmieniać kierunku przemieszczania się).
Po dotarciu na nową półkę popatrz do góry i skorzystaj z haka by dotrzeć na wyższy poziom #1. Otwórz drzwi prowadzące do zburzonych ulic. Zaczekaj aż Batman powróci do pełni sił i wybierz się na północ, a następnie skręć na zachód, docierając do nowej przepaści #2.
Przygotuj sobie wyrzutnię lin i wyceluj w znajdującą się przed Tobą ścianę #1. Możesz się teraz zachować na dwa sposoby. Bardziej oczywiste rozwiązanie to pozwolenie Batmanowi na dotarcie do nowej półki. Ja proponuję jednak w trakcie przejażdżki zmienić kierunek przemieszczania się. Przytrzymaj więc prawy przycisk myszy (lewy trigger na padzie) i zaczekaj aż znajdziesz się niedaleko pomieszczenia z przeciwnikami #2.
Jeżeli zdecydowałeś się na zmianę "kierunku jazdy", to będziesz mógł zaatakować z zaskoczenia co najmniej jednego z obecnych tu wrogów #1. W trakcie właściwej bitwy skup się przede wszystkim na sprawnej eliminacji tych więźniów, którzy mają broń palną lub planują ją podnieść #2.
Uważaj na bandytę w pancerzu, ogłuszając go i dopiero wtedy atakując. Z racji tego, że bitwa rozegra się niedaleko przepaści możesz też spróbować ustawić się przy krawędzi i w sprytny sposób wypchnąć kilku przeciwników z tego pomieszczenia #1. Wysłuchaj nowej rozmowy z Wyrocznią i skorzystaj z północnych drzwi #2, prowadzących do fundamentów Wieży Cudów.
W pomieszczeniu tym po raz kolejny spotkasz się z zupełnie nowym utrudnieniem. Korzystanie z trybu detektywa w celu śledzenia poczynań przeciwników będzie mianowicie początkowo niemożliwe #1. Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest szybkie zlokalizowanie i pozbycie się przeciwnika z urządzeniem zakłócającym, którego poznasz po antenie wystającej ze sprzętu zamontowanego na jego plecach #2.
W celu zneutralizowania wspomnianego wyżej bandyty przemieść się na jeden z punktów obserwacyjnych znajdujących się po lewej stronie #1. Zaczekaj aż osoba ta oddali się od kolegów i znajdzie się tuż pod punktem obserwacyjnym, co pozwoli Ci na użycie dobrze znanego odwróconego nokautu #2. Po udanej akcji musisz się oczywiście jak najszybciej oddalić od tego miejsca, bo ludzie Jokera również wyposażeni są w nadajniki.
Do zlikwidowania pozostało jeszcze pięciu przeciwników i możesz się ich pozbywać w dowolny sposób. Ja proponuję zdecydować się na ataki z powietrza #1 lub wykorzystywać szyby wentylacyjne znajdujące się na najniższym poziomie tej sali #2.
Niestety, podobnie jak w przypadku badanej we wcześniejszej fazie gry zbrojowni, musisz liczyć się z tym, że jeden z przeciwników może w pewnym momencie spanikować i wziąć na zakładnika przetrzymywaną w tej sali pielęgniarkę Fionę Wilson. W takiej sytuacji przemieść się na najbliższy punkt obserwacyjny #1, odczekaj aż przeciwnik odwróci się, SZYBKO zeskocz na dół i zaatakuj go z zaskoczenia (prawy przycisk myszy lub przycisk Y na padzie) #2.
Po wygranej bitwie powróć na górne balkoniki i podejdź do pielęgniarki Fiony Wilson #1. Batman przetransportuje kobietę w bezpieczne miejsce i następnie odbędzie z nią krótką rozmowę. Po zakończonej rozmowie powróć do głównej sali i wybierz się na północ. Musisz odnaleźć drzwi prowadzące do Alei Cudów (Wonder City) #2.
Zaczekaj aż Batman pozbiera się z podłogi i zbliż się do pierwszej bramy. Wyjmij z inwentarza impuls elektryczny, a następnie użyj go na silniku przemysłowym wbudowanym w posadzkę #1. Zignoruj więźnia z ostrzem wbitym w plecy, bo jest to tylko zapowiedź tego, co czeka Cię za kilka chwil. Podejdź do drugiej bramy i ponownie użyj impulsu elektrycznego żeby ją sobie otworzyć #2.
Tuż po przejściu przez drugą bramę wokół Batmana pojawi się grupa zabójczyń #1. Generalnie rzecz biorąc obowiązują tu zbliżone reguły do walk staczanych z przeciwnikami wyposażonymi w noże, przy czym zabójczynie są bardziej zwinne od standardowych przeciwników. Polecam wykonywać częste uniki, w tym te polecane przez grę (przytrzymanie klawisza S i prawego przycisk myszy lub wychylenie gałki analogowej do tyłu i przytrzymanie przycisku Y na padzie), jak również korzystać z opcji przeskakiwania nad zabójczyniami #2.
Po zakończonej bitwie podejdź do trzeciej bramy i załącz tryb detektywa. Pozwoli Ci to ustalić, że trzeci silnik przemysłowy skrywany jest za nadającym się do zniszczenia fragmentem posadzki #1. Skorzystaj z wybuchowego żelu, a następnie z impulsu elektrycznego w celu wprawienia silnika w ruch #2.
Możesz już przejść do głównej sali Alei Cudów #1. Udaj się prosto, docierając po kilku chwilach do wielkiej bramy #2. Wysłuchaj w tym miejscu komentarza Batmana dotyczącego konieczności przebadania jednego z Mechanicznych Strażników, co ma pomóc w ustaleniu w jaki sposób śledzona zabójczyni przedostała się do kolejnego pomieszczenia.