Mila Rozrywki - Trofea Batmana (06-12) | Zagadki w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
TROFEUM 5
W celu odnalezienia tego trofeum musisz dotrzeć do podziemnego parkingu posterunku policji. Zacznij na północ od celu podróży, ustawiając się przy krawędzi dachu posterunku #1. Poszybuj na południe, a konkretnie w stronę znajdującej się niedaleko wody drewnianej ściany #2.
Po zderzeniu się ze ścianą Batman powinien ją automatycznie zburzyć #1. Jeżeli jest to konieczne podciągnij się, a następnie obróć się w prawo, odnajdując trofeum #2.
TROFEUM 6
Wykorzystywane gadżety: pazur
Rozwiązanie tej zagadki jest dość trudne i zakłada ono uaktywnienie trzech płyt naciskowych. Pierwszą płytę naciskową odnajdziesz na dachu budynku zlokalizowanego na północ od miejsca ukrycia trofeum #1 #2.
Odbij się od krawędzi i poszybuj na południe. Musisz kierować się w stronę płyty naciskowej znajdującej się na ścianie południowego budynku #1. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku odbicie się od ściany w połączeniu z uaktywnieniem płyty #2. W celu wykonania tej akcji musisz w ostatniej chwili puścić SPACJĘ (lub przycisk A na padzie) i szybko wcisnąć lewy przycisk myszy (lub przycisk X na padzie). Oczywiście tuż po tym jak Batman odbije się nie zapomnij ponownie wcisnąć i przytrzymać SPACJI (lub przycisku A), tak by wznowić proces szybowania.
Istotne jest to żeby od płyty odbić się w miarę możliwości w jej górnej części, dzięki czemu łatwiej będzie Ci dotrzeć do kolejnej. Ta płyta znajduje się na ścianie północnego budynku #1, czyli tego, na którym rozpoczynałeś całą procedurę. Tak jak wcześniej, musisz we właściwym momencie puścić SPACJĘ (lub przycisk A na padzie) i wcisnąć lewy przycisk myszy (lub przycisk X na padzie) #2.
Była to już ostatnia płyta, tak więc po odbiciu się od ściany użyj pazura w celu przedostania się na dach południowego budynku #1. Warto dodać, że z czynnością tą należy się śpieszyć, bo wystartował licznik upływu czasu. Tuż po znalezieniu się na dachu złap trofeum #2.
TROFEUM 7
Wykorzystywane umiejętności: wzmacniacz wyrzutni haków
Rozwiązanie tej zagadki nie jest zbyt oczywiste, tak więc dokładnie wykonuj czynności zgodnie z przedstawionymi tu wskazówkami. Zauważ, że trofeum oraz trzy płyty naciskowe #1 znajdują się w odrębnych klatkach. W celu odblokowania dostępu do sekretu musisz wylądować na każdej z płyt, ale nie dotykając jednocześnie innych elementów podłoża. Na początek ustaw się na dowolnej z płyt naciskowych #2.
W celu zapewnienia sobie bezpiecznego opuszczenia klatki musisz skorzystać ze wzmacniacza wyrzutni haków. Namierz w rezultacie dowolny obiekt widoczny nad sobą (np. komin albo wielkiego żurawia #1) i po standardowym wciśnięciu klawisza F (lub przycisku RB na padzie) dodatkowo dwukrotnie wciśnij SPACJĘ (lub przycisk A na padzie). Bardzo istotne jest to, że drugie wciśnięcie musi zakończyć się przytrzymaniem SPACJI (lub przycisku A). Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to Batman nie tylko wydostanie się z klatki, ale zostanie ponadto katapultowany #2.
Zacznij teraz szybować nad klatkami, w których znajdują się dwie pozostałe płyty naciskowe #1. Obniż lot i postaraj się bezpiecznie wylądować na jednej z nich. Warto w tym miejscu dodać, że gra nie zmusi Cię do zrestartowania zagadki jeżeli nie wylądujesz idealnie na płycie, a złapiesz się siatki #2. W takiej sytuacji ważne jest jednak to żeby się puścić, a nie próbować wspinać na siatkę.
Powtórz opisane powyżej czynności z ostatnią trzecią płytą naciskową, czyli katapultuj się #1 i po kilkunastu sekundach szybowania bezpiecznie na niej wyląduj. Możesz już przeskoczyć do klatki, w której znajduje się trofeum #2.
TROFEUM 8
Przystąp do eksploracji kostnicy posterunku policji (Morgue) #1. Trofeum jest na jednym ze stołów #2.
TROFEUM 9
Wykorzystywane gadżety: mroźny wybuch, zakłócacz - blokada broni, pazur
Ustaw się gdzieś nad tunelem prowadzącym do miejsca ukrycia trofeum #1. Wybierz z inwentarza mroźny wybuch i utwórz z jego pomocą krę lodową #2, na którą należy oczywiście przeskoczyć.
Zauważ, że dostępu do trofeum broni wieża wartownicza #1. Wyjmij w rezultacie z inwentarza zakłócacz i użyj go na wieżyczce #2, dzięki czemu nie będzie ona mogła prowadzić ostrzału.
Pozostało Ci już tylko podpłynąć do trofeum. Skorzystaj w tym celu z pazura, łapiąc się kolejnych punktów zakotwiczenia #1 (lub opcjonalnie użyj wyrzutni lin). Po dotarciu na miejsce przeskocz na niewielką półkę i podnieś trofeum #2.
TROFEUM 10
Po dotarciu na miejsce powinieneś zauważyć, że platforma, na której znajduje się trofeum co jakiś czas się odwraca, na przemian blokując #1 i odblokowując #2 dostęp do sekretu.
Zacznij biec w stronę metalowej konstrukcji i wykonaj wślizg #1. Musisz to jednak w taki sposób zgrać w czasie z obrotem platformy z sekretem żeby móc podczas ślizgania się złapać trofeum #2.
TROFEUM 11
Wykorzystywane gadżety: wybuchowy żel, pazur, batarang
Poświęć kilka chwil na zapoznanie się z założeniami tej dość skomplikowanej zagadki. Musisz mianowicie doprowadzić do wyłączenia w krótkim odstępie czasu sześciu interaktywnych pytajników. Trzy z nich znajdują się na aktualnie okupowanym poziomie #1, a pozostałe trzy nieco wyżej #2.
Na początek zainteresujmy się pytajnikami na tym poziomie. Pochodź mianowicie do każdego z nich #1 i rozpylaj wybuchowy żel #2. Uzbrój w ten sposób trzy ładunki, ALE ich jeszcze nie detonuj.
Skorzystaj teraz z pazura w celu przedostania się na dach najbliższego budynku i obróć się w stronę trzech pytajników znajdujących się na górnym poziomie #1. Kiedy uznasz, że jesteś gotowy, zdetonuj trzy podłożone wcześniej ładunki wybuchowe #2.
Musisz teraz BŁYSKAWICZNIE wyrzucić trzy batarangi #1, a więc rytmicznie wciskać klawisz 1 (lub lewy trigger na padzie). Powinny one automatycznie nakierować się na górne pytajniki i je wyłączyć. Jeżeli zdążyłeś z tym przed upływem wyznaczonego czasu, to możesz teraz powrócić na dół i odebrać nagrodę #2.
TROFEUM 12
Zagadka związana z tym trofeum jest bardzo prosta. Musisz mianowicie stanąć na płycie naciskowej dokładnie w momencie gdy zmieni ona swój kolor na zielony #1. Doprowadzi to do odblokowania klatki z trofeum #2.