Uratuj lekarkę przed zbirami Jokera | Główny wątek Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Uratuj lekarkę przed zbirami Jokera
Wybierz drzwi znajdujące się w północno-zachodniej części strefy załadunku (Death Ride) #1. Możesz zgodnie z sugestią gry przeskanować mijane po drodze niedostępne sekrety (przytrzymanie klawisza X lub przycisku LB na padzie), bądź też od razu skierować się do kolejnych drzwi #2. Prowadzą one do linii montażowej huty.
Zauważ, że w pomieszczeniu na południe stąd przebywa trzech uzbrojonych przeciwników. Teoretycznie mógłbyś dotrzeć do nich przeskakując przez szybę (lub wysadzając ją z użyciem wybuchowego żelu) #1, ale o wiele lepiej jest skorzystać z alternatywnego przejścia, gdyż pozwoli Ci to ich zaskoczyć. Wskocz mianowicie na linię montażową i odszukaj przełącznik we wschodniej części tego pomieszczenia #2.
Kucnij i wybierz nowo odblokowane przejście. Musisz teraz użyć haka z zamiarem przedostania się na wyższy balkonik #1. Po znalezieniu się przy pomieszczeniu z przeciwnikami ponownie wystrzel hak, tym razem mierząc w jeden z tutejszych punktów obserwacyjnych #2. Proponuję poświęcić teraz kilka chwil na obserwację zachowań wrogów, wspomagając się trybem detektywa.
Zauważ, że jeden z bandytów stoi samotnie i to on powinien stanowić Twój pierwszy cel. Wykorzystaj okoliczne punkty obserwacyjne by znaleźć się za widocznymi na dole postaciami #1, a następnie ostrożnie zeskocz na dół. Kucnij i ostrożnie zbliż się do wspomnianego wcześniej pojedynczego wartownika #2. Wciśnij prawy przycisk myszy (lub przycisk Y na padzie) celem wykonania na nim cichej egzekucji.
Pozostań w tym miejscu i podejdź do stojących obok siebie dwóch pozostałych wartowników #1. Także i tu warto wcisnąć prawy przycisk myszy (przycisk Y na padzie), co pozwoli Ci unieszkodliwić ich obu pojedynczym atakiem. Możesz już udać się w stronę zachodnich drzwi. Są one zamknięte, tak więc przeskocz przez jedną z tutejszych okiennic (przytrzymanie klawisza W lub wychylenie gałki analogowej na padzie i dwukrotne wciśnięcie SPACJI lub przycisku A na padzie) #2.
Skorzystaj z najbliższych drzwi prowadzących do kolejnej części huty #1, a konkretnie do komory wytopu. Zauważ, że znalazłeś się w pomieszczeniu z nowymi bandytami i z zakładniczką, tak więc musisz starannie planować kolejne kroki. Na początek kucnij i zaczekaj aż strażnicy na pobliskim balkoniku ustawią się przy sobie #2. Zbliż się do nich i wciśnij prawy przycisk myszy (przycisk Y na padzie) żeby ich jednocześnie unieszkodliwić.
Dobrze byłoby teraz przedostać się z pomocą haka na jeden z okolicznych punktów obserwacyjnych. Do zlikwidowania pozostało jeszcze czterech wartowników i proponuję rozpocząć od zajęcia się osobą patrolującą górne balkoniki #1. Zeskocz na dół we właściwym miejscu, tak by znaleźć się tuż za plecami tego wartownika, po czym w dobrze poznany już sposób wykonaj na nim cichą egzekucję #2.
Drugi przeciwnik patroluje dla odmiany najniższe piętro komory wytopu #1. Podobnie jak wcześniej, zeskocz na dół i zaatakuj go z zaskoczenia #2. Szybko powróć teraz na punkt obserwacyjny, a to dlatego, że jeden z bandytów pilnujących zakładniczki odnotuje zniknięcie zlikwidowanych niedawno osób.
Wspomniany wyżej bandyta wyjdzie z pomieszczenia z zakładnikiem #1. Dobrze byłoby w miarę możliwości szybko się go pozbyć, tak by nie dotarł do żadnego z ciał usuniętych wcześniej wrogów. Masz tutaj dużą swobodę działania. Możesz dla przykład skorzystać z batarangu, wykonać atak z powietrza lub zaczekać aż osoba ta ustawi się pod punktem obserwacyjnym i użyć umiejętności odwrócony nokaut #2.
Do usunięcia pozostał Ci już tylko przeciwnik przebywający w pomieszczeniu z zakładnikiem. Najprostsza metoda na zaskoczenie tej osoby to wylądowanie na balkoniku i zaczekanie aż bandyta ustawi się przy okiennicy #1, choć mógłbyś równie dobrze przejść przez szyby wentylacyjne lub dotrzeć do osłabionego fragmentu sufitu nad pomieszczeniem celu misji. Jeżeli wybrałeś proponowane przeze mnie rozwiązanie, to gdy tylko nadarzy się taka okazja wciśnij prawy przycisk myszy (przycisk Y na padzie) #2.
Możesz już wejść do pomieszczenia z doktor Stacy Baker i ją uwolnić (SPACJA lub przycisk A na padzie) #1. Wysłuchaj nowych rozmów i zauważ, że zdobyłeś bardzo przydatny gadżet - Impuls elektryczny #2. Proponuję zapoznać się z regułami korzystania z tego urządzenia (wbudowania encyklopedia gry), tym bardziej, że ma ono kilka różnych trybów działania.