Zlokalizuj Ra's al Ghula i zdobądź próbkę jego krwi | Główny wątek Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zlokalizuj Ra's al Ghula i zdobądź próbkę jego krwi
Po przeniesieniu się w nowe miejsce wysłuchaj wstępnego przemówienia Ra's al Ghula. Zgodnie z otrzymaną instrukcją podejdź do kielicha #1 i wciśnij SPACJĘ (lub przycisk A na padzie) żeby napić się Krwi Demona. Zaczekaj aż znikną wszystkie ściany i wykonaj kilka kroków do przodu #2. Wysłuchaj szczegółów kolejnej próby, dowiadując się, że musisz dotrzeć we wskazane przez al Ghula miejsca, nie dotykając jednocześnie po drodze podłoża ani żadnych innych elementów otoczenia.
Dokładnie zapoznaj się z instrukcją wyświetloną na ekranie. Zbliż się do krawędzi i zwróć uwagę na pozostawiony przez Ra's al Ghula niebieski ślad prezentujący sugerowaną trasę przelotu. Odbij się od półki i przystąp do działania. Musisz mianowicie na przemian wykonywać dwie czynności. Pierwsza z nich to lot pikujący wykonywany poprzez przytrzymywanie lewego klawisza CTRL (lub prawego triggera na padzie) #1. Druga czynność to z kolei wznoszenie się i wykonuje się to poprzez jednoczesne puszczene klawisza CTRL (lub prawego triggera) i przytrzymanie klawisza S (lub wychylenie gałki analogowej na padzie do dołu) #2.
Nie przejmuj się jeżeli kilka pierwszych prób zakończy się niepowodzeniem, bo siłą rzeczy wymagany jest tu pewien trening. Istotne jest to żeby obie opisane powyżej akcje wykonywać w taki sposób, by w miarę możliwości lecieć niedaleko niebieskiego śladu. Docelowo musisz dolecieć do niebieskiej kryształowej platformy #1. Warto tu nadmienić, że jeżeli zbytnio obniżyłeś swój lot, to możesz sobie pomóc hakiem i za taką czynność nie zostaniesz ukarany. Po znalezieniu się na platformie wysłuchaj dalszych instrukcji Ra's al Ghula #2.
Nowa próba jest bardzo zbliżona do poprzedniej, przy czym w tym przypadku musisz dodatkowo unikać dużych przeszkód #1 i zarazem lekko korygować lot, skręcając co pewien czas w lewo. Pamiętaj o tym żeby zawsze lecieć w oparciu o pozostawioną przez Ra's al Ghula ścieżkę. Także i w tym przypadku celem podróży jest kryształowa platforma, na której możesz standardowo wylądować lub pomóc sobie hakiem #2.
Na platformie, na której wylądowałeś powinno pojawić się kilku zabójców #1. Musisz zastosować taką samą taktykę działania jak w przypadku innych wrogów wyposażonych w ostrą broń białą, a więc wykonywać uniki lub przeskakiwać nad przeciwnikami #2. Zabójcy są na szczęście mało wytrzymali. Po wygranej bitwie Ra's al Ghul wskaże Ci kolejną trasę przelotu.
Po odbiciu się od platformy musisz oczywiście na przemian wykonywać lot pikujący i wznoszenie, przy czym sekwencja ta różni się od poprzednich tym, że nie będziesz lądował na żadnej platformie. Zamiast tego musisz dolecieć do dużego wiru #1. Znajdź się bezpośrednio nad wirem i przytrzymaj lewy CTRL (lub prawy trigger na padzie) w celu obrania lotu pikującego #2.
Jeżeli poprawnie wykonałeś wszystkie czynności, to przelecisz bezpiecznie przez wir i wylądujesz w zupełnie nowym miejscu, a mianowicie na szczycie niewielkiej wieży #1. Tradycyjnie już wysłuchaj przemówienia Ra's al Ghula i odbij się od półki. Główne utrudnieniem tej próby jest konieczność przelatywania pomiędzy elementami stalowej konstrukcji. Musisz w rezultacie przywiązywać większą niż zazwyczaj uwagę do doboru momentu rozpoczęcia wznoszenia się #2, gdyż to właśnie wtedy masz najmniejszą kontrolę nad Batmanem.
Tuż po przeleceniu przez stalową konstrukcję powinieneś dostrzec w oddali nową kryształową platformę #1. Podobnie jak wcześniej, możesz tam spróbować dolecieć o własnych siłach lub wspomóc się hakiem. Wysłuchaj tego co Ra's al Ghul ma Ci do powodzenia i kontynuuj przeprawę. W tym konkretnym przypadku opadanie i wznoszenie będzie trwało nieco dłużej #2, ale za to nie wpadniesz po drodze na żadne przeszkody. Docelowo musisz dolecieć do nowej kryształowej platformy.
Po raz kolejny przygotuj się do zaatakowania zabójców #1. Musisz zachować szczególną ostrożność, bo do zlikwidowania będzie tu liczniejsza grupa niż poprzednio. Ogólna taktyka walki raczej się nie zmieni, chociaż warto próbować zrzucać przeciwników z tej platformy #2, dzięki czemu łatwiej zwyciężysz.
Przystąp do ostatniego już przelotu. W tym konkretnym przypadku musisz dolecieć do nowego wiru #1 i tak jak wcześniej po znalezieniu się w odpowiednim miejscu uaktywnić pikujący lot (przytrzymanie lewego klawisza CTRL lub prawego triggera na padzie) #2.
Zauważ, że powróciłeś do pomieszczenia, do którego wcześniej przyprowadziła Cię Talia. Wyjdź z pomieszczenia i ruszaj po schodach na górę #1, powracając do Izby Demona. Po dotarciu do bramy zainicjuj rozmowę z Talią al Ghul #2. Przed Tobą dłuższa scenka, w trakcie której Batman odmówi objęcia nowego stanowiska. Doprowadzi to samym do konieczności stoczenia walki z Ra's al Ghulem.