Pokonaj Ra's al Ghula | Główny wątek Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Pokonaj Ra's al Ghula
Zaczekaj aż akcja przeniesie się w nowe miejsce #1 i przystąp do walki. W początkowej fazie tej bitwy radzę skupić się przede wszystkim na zapoznaniu się z podstawowym atakiem Ra's al Ghula, a mianowicie sprintem (dashem) połączonym z zadaniem ciosu #2. Uniwersalna metoda unikania tego typu ataków to oczywiście wykonywanie częstych uskoków na boki (2x SPACJA).
Po kilku chwilach w okolicy pojawią się zwykli zabójcy #1. Przystąp do ich atakowania, pamiętając o konieczności wykonywania licznych kontrataków #2, także tych związanych z używanymi przez nich ostrzami.
Na bieżąco obserwuj poczynania Ra's al Ghula. Gdy tylko zauważysz, że pojawił się on na polu bitwy i przygotowuje się do sprintu przestań atakować aktualnie wybranego przeciwnika i skup się wyłącznie na wykonaniu skutecznego uniku #1. Walcz do momentu pokonania wszystkich standardowych zabójców #2. Powinno to doprowadzić do awansowania do drugiej fazy bitwy.
Tę fazę poznasz po tym, że Ra's al Ghul pojawi się w "nieco" większej formie #1. Jak się zapewne domyślasz, zmieni się teraz charakter bitwy. Biegaj mianowicie wokół Ra's al Ghula, unikając jego ataków dystansowych. Mowa tu przede wszystkim o wyrzucanych przez niego wielkich shurikenach #2.
Kluczem do wygrania tej części bitwy jest korzystanie z impulsu elektrycznego, przy czym nie musisz ręcznie celować w bossa, a możesz korzystać z gotowej szybkiej kombinacji prawy przycisk myszy + środkowy przycisk myszy (lewy trigger + B na padzie). Niezwykle istotne jest to żeby impuls trafił bezpośrednio w Ra's al Ghula #1, a w nie otaczającą go barierę z zabójców. Za każdym razem musisz więc sobie dobrze wymierzyć sobie moment oddania strzału. Od momentu pierwszego trafienia w bossa pojawi się dodatkowe utrudnienie, którym będą szybko przemieszczające się ostrza #2. Teoretycznie można się tak ustawiać żeby ostrza ominęły Batmana nie zadając mu obrażeń, ale lepiej po prostu jest je całkowicie unikać, nieustannie biegając po planszy i w razie potrzeby wykonując częste skoki.
Pozostawaj w ciągłym ruchu, korzystając regularnie z impulsu elektrycznego i tym samym przyczyniając się do uszczuplania paska energii bossa #1. Po wyczerpaniu paska zdrowia Ra's al Ghula przygotuj się do odparcia jego ataku, czyli do wciśnięcia prawego przycisku myszy (lub przycisku Y na padzie) #2.
Po tym jak pomyślnie obronisz się przed pierwszym atakiem Ra's al Ghula zacznij rytmicznie wciskać prawy przycisk myszy (przycisk Y na padzie), co pozwoli Batmanowi na odpowiadanie na jego kolejne szybkie ciosy #1. Pomyślne wykonanie tej akcji nagrodzone zostanie nową cut-scenką, po obejrzeniu której przejdziesz do trzeciej fazy bitwy #2.
Faza ta składa się z dwóch zasadniczych części, które będą pojawiały się na przemian. Pierwsza część to wyskoczenie z ziemi licznej grupy przeciwników. Jeżeli zdołasz na czas wcisnąć prawy przycisk myszy (przycisk Y na padzie), to Batman obroni się przed ich atakiem #1. W przeciwnym wypadku już na starcie stracisz trochę zdrowia #2.
Druga część to przystąpienie do atakowania zabójców, którzy wyskoczyli z ziemi #1. Ich pokonywanie powinno przebiegać bardzo sprawnie, co nie oznacza, że nie należy korzystać z kontrataków i innych bardziej zaawansowanych ruchów. Analogicznie do samego początku całej bitwy uważaj też na poczynania Ra's al Ghula #2, który będzie pojawiał się co jakiś czas w okolicy. Musisz za wszelką cenę unikać jego szybkich ataków.
Wykonuj opisane powyżej czynności do momentu zlikwidowania wszystkich standardowych zabójców #1. Powinno to zostać nagrodzone awansem do czwartej fazy bitwy, w której Ra's al Ghul po raz drugi przyjmie swoją większą formę #2.
W tym przypadku już od samego początku zmagań zmuszony zostaniesz do unikania shurikenów i szybko przemieszczających się ostrz #1, jak również do uderzeń wielkim mieczem #2. Pozostawaj więc w ciągłym ruchu i wykonuj ratujące życie Batmana częste skoki.
Taktyka pokonania bossa jest taka sama jak w drugiej fazie bitwy, a więc musisz korzystać z impulsu elektrycznego (kombinacja prawy przycisk myszy + środkowy przycisk myszy lub lewy trigger + B na padzie), oddając strzały w takich momentach, by impulsy przelatywały przez dziury w "murze" #1. Musisz się niestety liczyć z tym, że w miarę upływu czasu liczba "przeszkadzajek" będzie sukcesywnie wzrastała #2. Używaj impulsu elektrycznego do momentu wyczerpania całego paska energii bossa.
Bądź gotowy na pojawienie się Ra's al Ghula w swojej normalnej formie #1 i zacznij rytmicznie wciskać prawy przycisk myszy (przycisk Y na padzie). Taktyka po chwili ulegnie jednak zmianie, albowiem gra wymusi na Tobie zastosowanie akcji o nazwie rozwałka. Oznacza to, że będziesz musiał dla odmiany rytmicznie wciskać lewy przycisk myszy (przycisk X na padzie) #2.
Przed Tobą ostatnia już piąta faza bitwy, która rozegra się w pomieszczeniu Izby Demona. Zauważ, że Ra's al Ghul wziął Talię na zakładniczkę #1 i w celu jej uratowania będziesz musiał skorzystać z nowo odblokowanego upgrade'u batarangu - odwrócony batarang #2.
Upewnij się, że stoisz na wprost od Ra's al Ghula. Wciśnij i przytrzymaj prawy przycisk myszy (lewy trigger na padzie), a następnie środkowy przycisk myszy (przycisk RB na padzie). Poczekaj aż przeciwnik zostanie pomyślnie namierzony #1. Możesz już puścić środkowy przycisk myszy (przycisk RB na padzie), dzięki czemu batarang automatycznie zrobi pętlę wokół Ra's al Ghula i go znokautuje #2. Przed Tobą kolejna dłuższa cut-scenka, w trakcie której Batman pobierze krew Ra's al Ghula i odbędzie rozmowę z rozwścieczoną Talią. Wysłuchaj jednocześnie nowych rozmów z Wyrocznią oraz Robinem. Kolejny krok to dostarczenie próbki krwi panu Freeze'owi.