Szarada Enigmy (5) | Misje poboczne w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Aresztowanie Człowieka-Zagadki
Na poszukiwania Człowieka-Zagadki będziesz niestety mógł wyruszyć dopiero po zaliczeniu wszystkich 400 zagadek (sekrety + fizyczne wyzwania), które przygotował on dla Batmana. Gra powinna wtedy zainicjować nową rozmowę z Wyrocznią #1, w trakcie której poznasz prawdopodobną lokalizację kryjówki szaleńca #2. Wskazane miejsce znajduje się mianowicie w dzielnicy zaułków, na północ od budynku muzeum.
Udaj się w okolice północnego wejścia do muzeum #1, czyli tego, które prowadzi do Iceberg Lounge. Obecnych tu przeciwników możesz zlikwidować lub jedynie przebiec obok nich. Skieruj się na zachód, docierając do miejsca, w którym można zeskoczyć na niższy poziom #2.
Musisz teraz wykonać te same czynności co w przypadku zdobycia jednego z tutejszych sekretów. Ustaw się na początek na jednym ze słupów zlokalizowanych na zachód od celu swojej misji #1 #2.
Jak zapewne pamiętasz, musisz teraz obrać lot pikujący #1 i następnie w odpowiednim momencie go wyrównać, przelatując nad płotem pod napięciem #2.
Wyląduj i rozejrzyj się po okolicy za północnymi drzwiami, które prowadzą do kryjówki Człowieka-Zagadki #1. Po znalezieniu się w środku możesz podjąć próbę otwarcia najbliższych drzwi #2, ale okaże się, że są one zamknięte.
Popatrz do góry i odszukaj półkę, której można złapać się z pomocą haka #1. Po dotarciu na górny balkonik podejdź do kratki szybu wentylacyjnego #2 i w poznany już sposób (rytmicznie wciskanie SPACJI lub przycisku A na padzie) ją wyrwij.
Wejdź do szybu wentylacyjnego i podążaj jedyną możliwą ścieżką #1, wysłuchując po drodze kolejnych monologów Człowieka-Zagadki. Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym można wyskoczyć z szybu #2.
Poświęć kilka chwil na zaznajomienie się z sytuacją, w której znajdują się przetrzymywani przez Człowieka-Zagadkę zakładnicy. Pozostają oni mianowicie w ciągłym ruchu #1 i mają założone kaski wysyłające promienie lokalizujące #2. Kluczem do sukcesu będzie unikanie promieni symbolizowanych przez zielone okręgi, gdyż w przeciwnym wypadku dany zakładnik zginie, a Ty zawalisz całą misję. Na szczęście gra zezwoli na pewien margines błędu, aczkolwiek w polu widzenia promieni będziesz mógł przebywać jedynie przez bardzo krótką chwilę.
Zaczekaj aż minie Cię jeden z zakładników i ruszaj za nim #1. Postaraj się utrzymywać możliwie jak najbliżej tej osoby, dzięki czemu Batman nie zostanie "dogoniony" przez innego zakładnika z tej grupy. Podążaj za upatrzoną wcześniej osobą do momentu aż możliwe będzie wykonanie skrętu w lewo #2.
Także i tu musisz zaczekać na przybycie jednego z zakładników i następnie ruszyć jego śladem #1. Uważaj jednocześnie na zakładników z poprzedniej części zagadki, ustawiając się w miarę możliwości w samym środku i zmniejszając w ten sposób ryzyko zawalenia misji. Podążaj za drugim zakładnikiem do momentu dotarcia do nowego przejścia po lewej stronie #2.
Zauważ, że zakładnicy z trzeciej grupy poruszają się w przeciwną stronę, tak więc będziesz musiał skierować się w prawo #1. Zakładnik powinien po kilku chwilach skręcić dwukrotnie w lewo i warto się tu przygotować, bo zbliżasz się powoli do miejsca pobytu Człowieku-Zagadki #2.
Kieruj się prosto do momentu, w którym znajdziesz się bezpośrednio pod pomieszczeniem okupowanym przez Człowieka-Zagadkę. Gra poinformuje Cię o tym fakcie poprzez pojawienie się na ekranie napisu o możliwości wykonania nokautu #1. Szybko wciśnij prawy przycisk myszy (lub przycisk Y na padzie), dzięki czemu Batman zaatakuje Człowieka-Zagadkę z zaskoczenia #2.
Przed Tobą już tylko dłuższa cut-scenka obrazująca aresztowanie Człowieka-Zagadki #1 oraz odbycie rozmowy z Aaronem Cashem #2. Co ciekawe, Człowieka-Zagadkę będziesz mógł trochę podenerwować próbując ustawiać się w polu widzenia jego promienia lokalizującego. :-) To już koniec tej bardzo długiej misji.