Dostań się do Wieży Cudów | Główny wątek Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Dostań się do Wieży Cudów
Możesz się już puścić się płozy śmigłowca, bo maszyna ta nadal latałaby po okolicy. Poszukiwane wejście do Wieży Cudów znajduje się w zachodniej części Arkham City, a konkretnie niedaleko stacji metra. W trakcie przelotu w to miejsce zachowaj czujność, bo możesz w dalszym ciągu być atakowany przez śmigłowce TYGERA #1. Na takie sytuacje musisz oczywiście odpowiednio reagować, szybko przemieszczając się i wykorzystując budynki oraz inne obiekty w formie zasłony. Po dotarciu na miejsce wyląduj na dachu jednego z sąsiednich budynków i zauważ, że brama wejściowa jest pilnowana przez dwóch snajperów #2.
Wspomnianych wyżej snajperów dobrze byłoby zaatakować z zaskoczenia. W tym celu proponuję najpierw znaleźć się nad nimi #1, a następnie ostrożnie zeskoczyć na dół i każdego z nich zajść od tyłu, wykonując cichą egzekucję #2.
Pozostań na balkoniku, na którym rozstawieni byli snajperzy i rozejrzyj się za panelem sterowania #1, do którego można się włamać z użyciem deszyfratora sekwencyjnego. W celu zaliczenia mini-gry musisz ułożyć hasło GENIUSZ #2.
Wybierz jedyny możliwy korytarz, docierając do centrum rejestracyjnego Arkham City i otwierając sobie po drodze przejście poprzez użycie impulsu elektrycznego na silniku przemysłowym #1. Po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu użyj opcji szybowania w celu przedostania się na niżej położony balkonik #2.
Tu musisz rozejrzeć się za kolejnym zamkniętym przejściem #1 i ponownie wybrać z inwentarza impuls elektryczny. Ruszaj na północ, docierając po kilku chwilach do kolejnego pomieszczenia. Tu napotkasz nowy rodzaj przeciwników, a mianowicie strażników TYGERA wyposażonych w paralizatory #2.
Pierwszego przeciwnika możesz oczywiście zaatakować z wysokości, ale do likwidacji kolejnych wrogów wymagane już będzie zastosowanie specjalnego ruchu. Musisz mianowicie dwukrotnie wcisnąć SPACJĘ (przycisk A na padzie) w celu przeskoczenia nad danym strażnikiem z zamiarem zdezorientowaniem go #1, a następnie szybko wcisnąć lewy przycisk myszy (przycisk X na padzie) w celu zadania właściwego ciosu #2. Staraj się atakować wartowników po kolei i wykonywać uskoki w sytuacjach gdy zauważysz, że porażenie prądem wydaje się być nieuniknione.
Kontynuuj stosowane opisanej powyżej taktyki do momentu rozprawienia się ze wszystkimi wartownikami z paralizatorami. Po zakończonych walkach wysłuchaj krótkiego przemówienia Hugo Strange'a #1 i przygotuj się do stoczenia znacznie trudniejszej bitwy #2.
Główne utrudnienie tej bitwy jest konieczność jednoczesnego radzenia sobie z kilkoma "odmianami" przeciwników, tak więc siłą rzeczy będziesz musiał zapamiętać opisane w tym poradniku i podpowiadane również przez grę najskuteczniejsze metody ich pokonywania. Ja w szczególności radzę zainteresować się osobnikami wyposażonymi w broń palną (pamiętaj o tym, że upuszczoną broń może podnieść ktoś inny!) #1 oraz strażnikami z paralizatorami (kombinacja SPACJA, SPACJA, lewy przycisk myszy), którzy zadebiutowali przed kilkoma minutami #2.
Oczywiście nie możesz ignorować innych przeciwników obecnych w tym pomieszczeniu, wyprowadzając na bieżąco skuteczne kontrataki #1. Większą uwagę niż zazwyczaj radzę także przywiązywać do wrogów rzucających w Batmana różnorakimi przedmiotami #2, a to dlatego, że trafienia nie tylko będą owocowały utratą cennych punktów zdrowia, ale przede wszystkim każdorazowym przerwaniem udanej sekwencji uderzeń. Wyjątek warto robić jedynie dla osobników rzucających gaśnicami, gdyż takowy obiekt po zniszczeniu oślepia stojące w pobliżu postacie (nie licząc Batmana, który automatycznie załącza wtedy tryb detektywa).
Nie zapominaj o osobach z ostrą bronią białą. Na sam koniec bitwy proponuję natomiast pozostawić sobie przeciwników w pancerzach (środkowy przycisk myszy lub klawisz Q i następnie rytmicznie lewy przycisk myszy) #1 oraz strażników z tarczami (środkowy przycisk myszy lub klawisz Q i następnie dwukrotnie SPACJA) #2.
Po wygranej bitwie wysłuchaj krótkiego komentarza Hugo Strange'a, a następnie porozmawiaj z uratowanymi więźniami politycznymi #1. Rozejrzyj się teraz po pomieszczeniu i wejdź w interakcję z włazem w podłodze celu przedostania się do kanałów #2, a konkretnie do zburzonych ulic.
Ruszaj na wschód, zeskakując po kilku chwilach na niższy poziom #1. Docelowo musisz dotrzeć do częściowo zalanego obszaru ze zniszczonymi budynkami. Ustaw się w taki sposób żeby mieć przed sobą południową ścianę i namierz ją z użyciem wyrzutni lin #2.
Tuż po rozpoczęciu przejażdżki zwolnij (prawy przycisk myszy lub lewy trigger na padzie) i obróć się w stronę północno-wschodniego narożnika tego obszaru. Miejsce to poznasz po charakterystycznym sekrecie Człowieka-Zagadki i musisz wystrzelić tam linę #1. Popatrz do góry i zauważ, że znajduje się tu wnęka, której możesz się chwycić #2.
Przesuwaj się w prawo, pokonując narożnik i zeskakując na nową odnalezioną półkę #1, znajdującą się we wschodniej części zburzonych ulic. Przejdź nieco dalej na wschód, załącz tryb detektywa, odszukaj nadający się do zniszczenia fragment posadzki #2 i rozpyl wybuchowy żel. Po detonacji zejdź na dół i wybierz drzwi prowadzące do fundamentów Wieży Cudów.