Zaułki - Trofea Batmana (01-07) | Zagadki w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Trofea Batmana
TROFEUM 1
Wykorzystywane gadżety: wybuchowy żel
Zagadka ta jest o wiele trudniejsza niż mogłoby się początkowo wydawać, tak więc starannie wykonuj kolejne kroki. Zignoruj chwilowo płytę naciskową i przeskocz nad niewielkim płotkiem #1 celem dotarcia do trzech interaktywnych pytajników. Wybierz z inwentarza wybuchowy żel i rozpyl go przy każdym z pytajników #2. Nie detonuj jednak przygotowanych w ten sposób ładunków.
Dopiero teraz powróć w okolice klatki z trofeum i ustaw się na płycie naciskowej #1. Zauważ, że wykonanie tej czynności doprowadziło do podświetlenia jedynie środkowego pytajnika #2.
Dokonaj przybliżenia obrazu na środkowym pytajniku (klawisz Z lub wciśnięcie prawej gałki analogowej na padzie) #1 i dopiero wtedy zdecyduj się na detonację (środkowy przycisk myszy lub przycisk RB na padzie). Założeniem tej akcji jest to żeby zdetonować tylko jeden spośród trzech uzbrojonych wcześniej ładunków. Jako kolejny powinien podświetlić się lewy pytajnik #2.
Podobnie jak wcześniej, przybliż obraz i zdetonuj tylko lewy ładunek #1. Jako ostatni podświetli się prawy pytajnik #2.
Tym razem nie musisz już przybliżać obrazu, a jedynie zdetonować w tradycyjny sposób ładunek #1. Możesz już zabrać trofeum z otwartej klatki #2.
TROFEUM 2
Wykorzystywane gadżety: pazur
Rozejrzyj się za statuą konia niedaleko północnego wejścia do muzeum #1. Trofeum jest na grzbiecie zwierzęcia i najlepiej jest złapać je z odległości z użyciem pazura #2.
TROFEUM 3
Wykorzystywane gadżety: pazur
Zbadaj kolumny znajdujące się na północ od budynku muzeum, pomagając sobie w dotarciu do nich pazurem #1. Na szczycie jednej z nich natrafisz na trofeum #2.
TROFEUM 4
Wykorzystywane gadżety: zakłócacz - detonator miny, wybuchowy żel
Zbliż się do miejsca ukrycia trofeum od północno-wschodniej strony. Wespnij się na płot #1, ale nie zeskakuj na dół, albowiem pod Tobą jest pole minowe. Wybierz w rezultacie z inwentarza zakłócacz i użyj go do zniszczenia dwóch min zbliżeniowych znajdujących się najbliżej lewej ściany #2.
Po zdetonowaniu min poszybuj do miejsca, w którym były rozstawione. Tutejsza ściana #1 jest mało wytrzymała, tak więc rozpyl na niej wybuchowy żel. Zdetonuj żel i następnie zabierz trofeum #2.
TROFEUM 5
Wykorzystywane gadżety: wybuchowy żel, batarang
Zagadka związana z tutejszym trofeum #1 jest dość skomplikowana. Jeżeli załączysz tryb detektywa, to powinieneś zauważyć, że od klatki z sekretem wychodzą kable #2, które prowadzą do dwóch różnych interaktywnych pytajników. Założeniem tej zagadki jest wyłączenie obu pytajników w krótkim przedziale czasu.
Na początek udaj się do pytajnika zlokalizowanego na północ od klatki z trofeum #1. Wybierz z inwentarza wybuchowy żel i go rozpyl #2, przy czym NIE detonuj od razu ładunku.
Teraz wybierz się do pytajnika znajdującego się na wschód od klatki z trofeum #1. Przygotuj sobie detonator i dopiero teraz odpal uzbrojony wcześniej ładunek przy pierwszym pytajniku #2. Zauważ, że wykonanie tej czynności doprowadziło do pojawienia się na ekranie licznika upływu czasu.
Błyskawicznie obróć się w stronę drugiego pytajnika i rzuć w niego batarangiem (najlepiej poprzez dwukrotne wciśnięcie klawisza 1 lub szybkie wciśnięcie lewego triggera na padzie) #1. Jeżeli dostatecznie pośpieszyłeś się z wykonaniem tej czynności, to będziesz mógł zabrać trofeum z otwartej już klatki #2.
TROFEUM 6
Wykorzystywane gadżety: wybuchowy żel
Zajmij się eksploracją korytarzy zlokalizowanych pod głównym wejściem do budynku muzeum. Na najniższym poziomie powinieneś natrafić na nadającą się do zniszczenia ścianę #1. Rozpyl na niej wybuchowy żel, a po detonacji wejdź do niewielkiego pomieszczenia i podnieś trofeum #2.
TROFEUM 7
Wykorzystywane gadżety: zdalnie sterowany batarang
Po dotarciu na miejsce poświęć kilka chwil na zapoznanie się z sytuacją. W celu odblokowania klatki z trofeum wymagane jest mianowicie trafienie w znajdujący się na południe stąd pytajnik #1. Nie jest to jednak możliwe do zrealizowania w standardowy sposób, gdyż pytajnik jest za siatką. Wybierz się więc na zachód, kierując się w stronę dachu tutejszego budynku #2.
Tak jak wcześniej wspomniałem, powinieneś wylądować na dachu na zachód od miejsca ukrycia trofeum #1 #2. Obróć się w jego stronę i wybierz z inwentarza zdalnie sterowany batarang.
Wyrzuć batarang, celując w nim w znajdujący się niedaleko klatki z trofeum wlot do szybu wentylacyjnego #1. Koniecznie korzystaj tu z opcji spowolnienia całego procesu (prawy przycisk myszy lub lewy trigger na padzie) by zmniejszyć ryzyko zderzenia się z elementami otoczenia. Batarang powinien dolecieć do niewielkiego odgrodzonego obszaru #2.
Wciśnij jednocześnie lewy i prawy przycisk myszy (lub lewy i prawy trigger na padzie) celem zawrócenia batarangu, a następnie nakieruj go na wlot do lewego szybu wentylacyjnego #1. Bądź tu gotowy do wykonania ostrego skrętu w lewo #2.
Pozostało Ci już tylko doprowadzić batarang do pytajnika #1. Po trafieniu w pytajnik poszybuj z powrotem na wschód i zabierz trofeum z otwartej klatki #2.