Muzeum - Zagadki słowne, Pingwiny | Zagadki w Batman Arkham City Batman: Arkham City poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Zagadki słowne
ZAGADKA 1 - Czy ktoś go wrobił? Czy taki się urodził?

Odszukaj zawieszony na ścianie obraz (powyższy screen) i go zeskanuj.
ZAGADKA 2 - Jak się możesz ochronić przed deszczem kul?

Ustaw się przy jednym z uratowanych tajniaków (powyższy screen) i go zeskanuj.
ZAGADKA 3 - Czy kundle Jokera pozaśmiewały się na śmierć czy tylko zjadły za dużo?

W drodze do głównego części pokoju wojennego odszukaj eksponat z hieną (powyższy screen) i zeskanuj go.
ZAGADKA 4 - Towarzysze broni. Bracia na wojnie. Kto ma rację? Kogo nie ma?
Wykorzystywane gadżety: wybuchowy żel
![]() | ![]() |
Ustaw się w centralnej części pokoju wojennego i wybierz się na północny-zachód. Jeżeli jest to Twoja pierwsza wizyta w tej lokacji, to konieczne będzie użycie wybuchowego żelu do wysadzenia ściany #1. W przeciwnym wypadku będziesz mógł od razu przejść dalej #2.

Skręć po chwili na południe. Musisz dotrzeć do miejsca, w którym na ścianie zauważysz plakat związany z braćmi Abramovici (powyższy screen). Zeskanuj go w celu zaliczenia zagadki.
ZAGADKA 5 - Na to pytanie można odpowiedzieć tylko z niezwykłej perspektywy. Poradzisz sobie?
![]() | ![]() |
Jeżeli podpłyniesz w oznaczone przez grę miejsce i załączysz tryb detektywa, to zauważysz, że znajduje się tu niekompletny pytajnik #1. W celu rozwiązania zagadki musisz odnaleźć brakującą kropkę. Została ona namalowana na jednym ze słupów z punktami zakotwiczenia na wschód od pytajnika #2.


Miejsce, w którym należy dokonać skanowania zaprezentowane zostało na dwóch powyższych screenach. Pamiętaj o tym żeby ustawić się w takiej pozycji by główna część pytajnika oraz kropka tworzyły jedną całość.
ZAGADKA 6 - Masz nie widzieć zła, nie słyszeć zła i nie mówić o złu, bo inaczej konsekwencje będą wybuchowe.

Przystąp do eksploracji najniższego poziomu zbrojowni. Odszukaj w jej północnej części eksponat (powyższy screen) i zeskanuj go.
ZAGADKA 7 - Kto tu rządzi? Marionetka czy lekarz?

Odszukaj eksponat z marionetką (powyższy screen), podejdź do niego i wciśnij czerwony przycisk w celu wprawienia go w ruch. Nieznacznie się teraz cofnij i zeskanuj eksponat.
ZAGADKA 8 - Czy ktoś może przebić Pingwina w kwestii VIP-owskich wypasów?

Odszukaj elementy garderoby Pingwina (głównie jego kapelusze) w Iceberg Lounge i zeskanuj je (powyższy screen).
Pingwiny
PINGWINY
Wykorzystywane gadżety: batarang

W budynku muzeum znajduje się w sumie dwanaście pingwinów i zniszczenie ich wszystkich pozwala na zaliczenie w sumie czterech zagadek (po trzy pingwiny na jedną zagadkę). Za każdym razem gdy odnalazłeś pingwina (punkty P na dołączonej mapie) przygotuj sobie zwykły batarang i rzuć nim w jego stronę.
![]() | ![]() |
Nieco problemów może Ci sprawić zniszczenie dwóch pingwinów znajdujących się w Jamie Gladiatorów. Pingwina ukrytego za siatką pod napięciem najlepiej zniszczyć zdalnie sterowanym batarangiem (np. przelatując przez otwór z wyładowaniami i zawracając batarang) #1. Drugiego pingwina odnajdziesz natomiast w klatce i najlepiej go namierzyć dopiero po dotarciu na wyższe piętro sali #2.