Opis zamku (twoja baza) w Hex Commander poradnik Hex Commander
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Zamek to miejsce, do którego trafiasz po ukończeniu każdej misji. Za każdym razem twoje oddziały i bohater zostaną uleczone, a straty w ludziach będą uzupełnione. Jest to jedyne miejsce, w którym możesz spożytkować kryształy oraz wydać monety (choć te przydadzą się do przywoływania oddziałów na pole bitwy). W zamku są trzy kategorie budynków.<br>{TOC H3}
Obiekty rekrutacyjne. Po wykupieniu danego obiektu, zyskasz możliwość rekrutacji nowych oddziałów. Każdy budynek oddaje do twojej dyspozycji jeden nowy typ wojsk. Niektóre budynki potrzebują wykupienia innej struktury. Na przykład, aby wybudować Wieże Magów, musisz najpierw posiadać Gildię Magów. Pod nazwą każdego budynku widzisz poziom budynku w postaci gwiazdek (wykupione ulepszenia dla oddziałów za kryształy) oraz ilość zrekrutowanych oddziałów (niebieska postać). Warto wykupić wszystkie struktury na początku gry.
Budynki specjalne. Teleport (transport jednostek na pole bitwy), Gildia Magów (sklep ze zwojami), Gildia Alchemików (sklep z eliksirami) oraz Komnata Treningowa (ulepszenia bohatera). Każda z tych struktur, zwiera inne możliwości. Niektóre warto kupić i ulepszyć jak najszybciej (teleport), a z innymi możesz się wstrzymać (gildia alchemików).
Budynki handlowe. Jubiler oferuje możliwość zamiany kryształów na monety i odwrotnie, natomiast Imperialny Market to sklep z kryształami za prawdziwe pieniądze. Te struktury są od początku gry i nie można ich ulepszać.
Co ulepszać na początku, a co później?
Sugerowana kolejność ulepszania budynków jest następująca:
- Teleport. Jest to najważniejszy budynek dla twojej armii. Więcej jednostek na polu walki, oznacza większe możliwości taktyczne i zwiększanie twojej przewagi liczebnej. Pierwsze poziomy kosztują tylko jeden kryształ do ulepszenia, więc warto szybko zainwestować w ulepszenie teleportu.
- Budynki rekrutacyjne. Im szybciej zyskasz dostęp do zróżnicowanych oddziałów, tym lepiej dla ciebie. W niektórych misjach wykorzystasz tylko jednostki dystansowe, a w innych bez kawalerii będzie tobie ciężko uporać się z wrogiem.
- Bohater. Umiejętności, które są warte uwagi to regeneracja (odzyskiwanie punktów życia na turę, warto kupić na początku tylko 1 poziom), dowodzenie (większa ilość ludzi w oddziałach, dzięki czemu dłużej będą zadawać maksymalne obrażenia) oraz ilość rzucanych zwojów czy eliksirów na turę oraz ich zasięg. Reszta według twojego upodobania (warto zwiększyć osobiste statystki bohatera). Dodatkowe złote jest zawsze wskazane, ale otrzymasz go i tak w dużych ilościach za przechodzenie misji.
- Ulepszenia wojsk. Z czasem zacznij ulepszać niektóre jednostki. Najlepiej zacząć od tych które najczęściej wykorzystujesz albo chcesz zwiększyć wartość bojową. Lepiej posiadać zróżnicowaną armię, niż jeden silny typ wojsk. Prędzej czy później trafisz na przeciwnika, z którym taki oddział sobie łatwo nie poradzi (np. Kawaleria na pikinierów).
- Zwoje i eliksiry. To bardzo przydatne przedmioty, ale ulepszanie Gildii Alchemików, mija się z celem na początku gry. W wielu misjach znajdziesz ciekawe przedmioty. Dopiero z czasem ich wykorzystanie stanie się niezbędne.