Misja 18 - Zaraza Elunore | Kampania Elfów w Hex Commander poradnik Hex Commander
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Sylvius zmierza do Elunore, aby przekazać zdobyty artefakt Arandur'owi. Na miejscu czeka na niego niemiła niespodzianka - Srebnoskrzydła.
Przed tobą stoi spore wyzwanie, ubicie dorosłej wywerny. W tej misji jest to bardzo silny i nietypowy przeciwnik. Choć dysponujesz potężną armią, a wróg posiada tylko jedną jednostkę, nie będzie łatwo. Najsilniejszymi środkami, które posiadasz to Arandur, Sylvius oraz kapłani, którzy będą non-stop leczyć twoje jednostki. Po pierwszej turze, pod twoją kontrolę przejdą wieśniacy. Wyprowadź ich z poza zasięgu miasta i przywracaj zdrowie chociaż jednemu, aż przestanie oddziaływać kwas.
Srebnoskrzydła posiada dużo punktów życia, regenerację oraz potężny atak. Nie zadaje obrażeń, ale razie wszystkie wrogie jednostki w zasięgu jego ataku i nakłada na nie efekt żrącego kwasu (odbiera 25 punktów zdrowia na turę). Kluczem jest odpowiednie ustawienie wojsk oraz leczenie ich za pomocą kapłanów. Dodatkowo, korzystaj z umiejętności Sylviusa, aby utrzymać go w jednym miejscu. Wywerna zazwyczaj się nie rusza, ale czasem lubi uciec na nie obstawioną wieżę.
W tej misji wykorzystasz Arandura i miecz, który otrzymał. Dzięki niemu jest w stanie nie tylko zdjąć negatywne efekty z sojuszniczej jednostki, ale obdarzyć specjalnym stanem odporności na magię i efekty. Po przyznaniu tej zdolności, kwas nie będzie miał wpływu, choć nadal otrzymasz obrażenia od ataku. Ustaw Sylviusa w lesie wewnątrz zamku, aby mógł dłużej wytrzymać bez leczenia.
W tej misji warto przyzwać dodatkowe jednostki. Twoi bohaterowie zaczynają w południowo zachodniej części zamku (1). Jest to również jedyne miejsce, w którym balista może dosięgnąć Srebnoskrzydłą, będą poza jej zasięgiem. Tuż na lewo od wywerny jest dobra lokacja dla jednorożca oraz dla jednostek dystansowych w lesie (2). Jednorożec ma dużo punktów zdrowia oraz regenerację. W tym miejscu może się rozpędzić i zadać sporo obrażeń. Po prawej stronie od przeciwnika jest mały las (3), z którego może atakować twoja piechota. Las blokuje pole widzenia, więc tuż obok możesz umieścić medyka.
Kluczem do zwycięstwa jest używanie Arandura oraz systematyczne obniżanie punktów zdrowia wroga i trzymanie go w jednym miejscu. Gdy odbierzesz mu około połowy punktów zdrowia, zbierz resztę armię i zaatakuj wywernę, aby przyspieszyć dzieła.
Po walce, wywerna ucieknie, ale pojawi się mag ludzi (4). Otrzymasz pod swoją kontrolę specjalną jednostkę premium. Ten łowca bez problemu poradzi sobie z odległymi celami, ale pamiętaj, że nie może się ruszać i atakować w tej samej turze.