Elfy (wrogowie) | Opis jednostek wrogich w Hex Commander poradnik Hex Commander
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Leśne Elfy to ciężki przeciwnik, który łamię jedną podstawową zasadę dla wszystkich swoich jednostek, które nie są machinami. Każdy oddział Elfów może poruszać się po polach z lasem tak samo jak po pustych polach. Czyni to z nich bardzo nieprzewidywalnego przeciwnika. Często będziesz musiał zmienić taktykę i przestać korzystać z rozwiązań, które ułatwiły ci walkę z poprzednimi wrogami.
W większości misji z ich udziałem, prawie 80% składu armii przeciwnika to Łucznicy (Zwiadowca Elfów lub Łucznicy Elfów). Będą zalewać ciebie falami tych jednostek. Wobec powyższego, przydadzą się tobie szybkie jednostki Kawalerii (jeśli jest sporo otwartej przestrzeni) lub Piechoty (duża redukcja obrażeń dystansowych). Warto również mieć Katapulty (często jeden atak wobec wroga na pustej przestrzeni wyeliminuje jednostkę) lub Magów (zamrażanie).
Czasem napotkasz piechotę Elfów, Wojownicy Cienia. Jest to jednostką walcząca wręcz, która posiada przyzwoite statystki - dobrą redukcje obrażeń, sporo punktów zdrowia i może poruszać się swobodnie po lesie. Mag posiada duży zasięg i specjalną umiejętność, czyli osłabienie jednostek wroga na 10 tur. Zaatakowany oddział otrzymuje karę do zadawanych obrażeń. Elfy będą najczęściej atakować najsilniejszą jednostkę. Dlatego eliminacja Magów powinna być twoim pierwszym wyborem. Jednak wróg wystawia zazwyczaj małą ilość Magów i to tylko w niektórych misjach.
Unikatowa jednostka Elfów to Kapłanka. Jest to aktualnie jedyny oddział w grze, który może leczyć inne oddziały (złożone z ludzi lub maszyn). Nie ma żadnych wartości ataku i jest bardzo wrażliwy na ostrzał lub walkę bezpośrednia. Nie może sam brać udziały w potyczkach, a jedynie leczyć swoich sojuszników. Elfy posiadają machiny oblężnicze - Balisty oraz Skorpiony. Poruszają się powoli, nie mogą atakować w tej samej turze, ale posiadają bardzo duży zasięg i zadają ogromne obrażenia. Zawsze sprawdzaj najpierw ich zasięg, aby nie wpaść w ich sidło. Skorpion nie ma minimalnego zasięgu, więc atakując go bezpośrednio, musisz zniszczyć tą jednostkę w tej samej turze.