Misja 23 - Harmstead | Kampania Zielonoskórych (Orków) w Hex Commander poradnik Hex Commander
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
W drodze do Avodany, twoje wojska nawiązały kontakt z wrogiem w małej wiosce.
Armia zielonoskórych napotkała zgrupowanie milicji oraz żołnierzy. Musisz pokonać przeciwnika walcząc pośród zabudowań małej wioski. Do twojej dyspozycji została oddana spora grupa jednostek, ale większość to wilki i wywerny (1). Wilki będą służyć za wabik i mięso armatnie, natomiast wywerny, magowie oraz bohaterowie będą specjalistami od zadawania obrażeń. Masz też do dyspozycji szamanów, którzy będą niezbędni, aby zapewnić przerwanie dla twoich jednostek.
Największym wyzwaniem jest niszczenie wrogich jednostek. Twoje wilki nie zadają zbyt dużych obrażeń. Jednak, ich największą zaletą jest szybki przemieszczanie się w lesie oraz możliwość spowolnienia jednostek wroga. Na mapie jest sporo jednostek kawalerii, więc warto aktywne korzystać z ich usług. Do tego musisz działać szybko, ponieważ będziesz miał trudności z pokonaniem dużej chmary, choć słabej, piechoty wroga.
Na samym początku musisz jak najszybciej rozprawić się z kusznikiem na wieży (2). Wykorzystaj jednostki dystansowe do tego celu, a wilkami zablokuj wąskie przejścia pomiędzy budynkami (3). Część wilków wyślij na północ przez las, aby spowolnić szarżę kawalerii. W miarę możliwości, postaraj się walczyć z kawalerią (4) z lasu obok stajni, przy wykorzystaniu swoich bohaterów.
Zanim zaczniesz wchodzić w głąb wioski, poczekaj aż kusznicy opuszczą swoje wieże i umocnione pozycje (5). Postaraj się zadać w jednej turze jak najwięcej obrażeń. W ten sposób zredukujesz ich liczebność, przez co nie będą stanowić większego zagrożenia. Następnie skup się na eliminacji kawalerii (4,6). Wykorzystaj szamanów, aby wzmocnić swoje wojska, ulokuj jednostki w lesie lub zaatakuj pierwszy. Ten ostatni sposób jest często najlepszym wyjściem, ale musisz ukryć swoje najsłabsze oddziały poza zasięgiem kawalerii lub pozostaw ich w dobrze ufortyfikowanej lokacji. Dzięki temu, kawaleria nie będzie się mogła ruszyć i od razu zaatakuje najbliższą jednostkę. W ten sposób nie wykorzysta siły swojej szarży. Gdy już tylko zostanie milicja na polu walki, pozostaje tylko ich metodyczna eliminacja.