Misja 13 - Tir Assin | Kampania w Hex Commander poradnik Hex Commander
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Kolejna misja, gdzie będziesz musiał stawić czoła nowej frakcji. Tym razem będziesz walczył z Elfami. Stawiają na mobilność i jednostki dystansowe. Prawie wszystkie oddziały piesze mają umiejętność szybszego poruszania się po lesie, a ich Balista ma zasięg aż 8 pól, czyli o jeden więcej niż twoje Katapulty.
Obrona małego fortu będzie niełatwym zadaniem. Wróg dysponuje znaczną ilością jednostek dystansowych, a twój obóz jest otoczony tylko drewnianą palisadą. Otrzymasz kilka jednostek, ale to od twoich posiłków z portalu będzie zależał wynik starcia. Tuż poniżej fortu, znajduje się portal, dzięki któremu możesz umocnić swój garnizon. Warto też odblokować skrzynię, która zawiera aż trzy zwoje Deszcz Ognia. Przy normalnym poziomie może ci się udać zaoszczędzić te zwoje na następne misję lub ponowne przejście tego poziomu.
Lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie wzgórza jako punktu strzeleckiego. Większość łuczników wroga nie dosięgnie twoich jednostek na wzniesieniu, choć niektóre maszyny oblężnicze po zmianie pozycji będą w stanie zaatakować twoje jednostki. Przywołaj Katapulty i Magów. Te pierwsze będą w stanie zniszczyć każdego wroga poniżej wzgórza, a Magowie powstrzymają kontratak wroga. Możesz zdecydować się na kuszników, ale nie będą mieć odpowiedniego zasięgu. Wróg będzie starał się zniszczyć najpierw jednostki na wzniesieniu, a potem w obozie. W tej misji wróg najczęściej atakuje najbliższe jednostki, choć jego głównym celem jest natarcie na obóz (czerwona strzałka).
Rozegranie misji na wyższym poziomie trudności (pomarańczowe oznaczenie na mapie) to nie tylko walka z większą armią na północy, ale również na południu. Obie grupy posiadają bardzo dużą ilość jednostek strzeleckich. Dlatego zapatrz się w zwoje i wykorzystaj przewagę terenu. Jeśli będzie trzeba, przenieś jak najwięcej jednostek na wzgórze lub umocnij się w obozie.