Balista i Skorpion | Opis jednostek Elfów w Hex Commander poradnik Hex Commander
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Są to najsilniejsze jednostki dystansowe. W każdym oddziale jest tylko jeden "człowiek", więc punkty zdrowia nie wpływają na atak tej jednostki. Z drugiej strony, jest to bardzo delikatny oddział, który szybko padnie od ataków wroga. Oba oddziały charakteryzują się silnym atakiem i oraz bardzo dużym zasięgiem. Są to najlepsze jednostki do zadawania obrażeń i eliminacji najgroźniejszych wrogów.
Balista strzela dalej (2-8 pól), choć ma trochę słabszy atak od Skropiona (70 obrażeń). Nie może jednak atakować sąsiedniego pola. Z kolei Skorpion ma większe zadawane obrażenia (90 obrażeń), ale krótszy zasięg maksymalny (6 pól), ale może tak jak Łucznik, atakować sąsiadujące jednostki. Machiny oblężnicze nie mogą w tej samej turze ruszyć się i zaatakować. Są bardzo wolne (ruch o 3 pola na drodze; wszędzie indziej tylko 1 pole) i nie mają żadnego pancerza. Musisz je chronić i trzymać z dala od wrogów, zwłaszcza mobilnych jednostek (Kawaleria, Wilki, Magowie).