Misja 8 - Valendorf | Kampania w Hex Commander poradnik Hex Commander
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Otrzymałeś zgodę na stłumienie rebelii wroga i dostałeś pod swoje dowództwo całkiem dużą armię. Jednak ukształtowanie terenu i kompozycja wrogiej armii wymusza na tobie taktyczne podejście.
Pośrodku mapy rozpoczynasz misję z sporą ilością jednostek. Frontalny atak może wiązać się ze stratami, zwłaszcza jeśli do obrony włączy się druga linia (czerwone znaczniki). Na normalnym poziomie trudności wystarczy przyzwać dodatkowe jednostki Kawalerii i Magów. Ustaw ich za lasem, aż Katapulty będą w twoim zasięgu. Magami zamroź wrogów, którzy mogą ciebie dopaść, ewentualnie atakuj bezpośrednio katapulty. Na ich zasięg nie wpływają przeszkody terenowe, w przeciwieństwie do klasycznych oddziałów strzeleckich, choć są bardzo wrażliwymi jednostkami na wszelkie formy ataku.
Głównymi siłami zdław pierwszą linię obrony. Postaraj się rozwinąć szyk linii, a nie trzymać swoje jednostki w zwartej grupie. W ten sposób każdy oddział wykorzysta szarżę i zaatakujesz wroga w tej samej turze. Po kilku turach, na twoich tyłach pojawią się oddziały wrogiej kawalerii, pędzące na odsiecz miastu (czerwona strzałka). Wykorzystaj oddziały Piechoty i Katapultę do ich likwidacji. W miarę możliwości, oddeleguj część swoich oddziałów Kawalerii na pomoc.
Rozegranie misji na wyższym poziomie trudności (pomarańczowe oznaczenie na mapie) to liczniejsze oddziały pierwszej linii, dodatkowe jednostki Kawalerii na tyłach oraz pojawienie się garnizonu w mieście. Atak z drugiego teleportu, może szybko spotkać się z kontratakiem wroga z miasta więc postępuj ostrożnie. Znajdziesz tam głównie oddziały strzeleckie i Pikinierów, więc zabierz ze sobą dodatkowych Kuszników/Magów/Katapultę. Bardzo przydatni mogą być właśnie Magowie, którzy zablokują wąskie uliczki jednostkami wroga. Zwój Szału lub Ognistego Deszczu będzie tutaj bardzo przydatnym ułatwieniem.