Kawaleria | Opis Jednostek Imperium w Hex Commander poradnik Hex Commander
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Kawaleria
Szarża kawalerii z dwóch lub trzech pól potrafi zadać olbrzymie obrażenia. Jest to największą siłą tej jednostki. Posiada również zasięg ruchu 3 pól, przez co jest w stanie szybko się zbliżyć do wroga oraz zadać znaczne obrażenia. Minusem tej formacji jest fakt, że nie mogą atakować oddziałów na murach ani wykorzystać bonusy szarży przeciwko jednostkom schowanym w lasach lub barykadach. Dlatego nie przydadzą się w oblężeniach twierdz, choć wiele garnizonów posiada obrońców na ziemi niż na murach.
Co więcej, oddział posiada tylko trzech ludzi i nie można go zwiększyć. Szybko zauważysz, że po pierwszych obrażeniach siła oddziału spada, ale Kawaleria nawet z jednym jeźdźcem potrafi zadać spore obrażenia. Dużym problem jest także wykorzystanie ich szarży w trudnym terenie. Nie wszystkie misje pozwolą wykorzystać ich zalety, bo najlepiej sprawują się w otwartym terenie. Mimo wielu wad, nadal warto przyzwać, choć jedną jednostkę do wielu misji, aby wspomóc Percivala w różnych rajdach. Ich szybkość i siła pomoże wyeliminować niebezpieczne jednostki i pozwoli dobić potężnych wrogów. Mają średni koszt teleportacji w wysokości 20 monet.