Nieumarli i Golemy | Opis jednostek wrogich w Hex Commander poradnik Hex Commander
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Jest to specjalna grupa przeciwników, których spotkasz w dalszej części kampanii. Możesz też przyzwać te jednostki za pomocą zwojów, które kupisz w Gildii Magów (Szkielety) lub w sklepie gry, w czasie trwania misji (Golemy).
Wszystkie oddziały cechują się bardzo dużą ilością punktów Zdrowia oraz redukcją obrażeń dystansowych, choć posiadają zero obrony przeciwko atakom wręcz. Szkielety mają około 180 punktów zdrowia, ale oba ich typy, Wojownicy oraz Łucznicy, zadają średnie obrażenia i mają po 9 żołnierzy w oddziale. Zwykłe Szkielety, są odpowiednikiem Piechoty i są lepsze w walce wręcz, a Łucznicy mogą się ruszać i atakować.
Golemy to wyjątkowy przeciwnik, bardzo trudny do pokonania. Zaletą tych oddziałów jest odporność na magię. Chodzi o Zwoje jak i specjalne umiejętności jednostek Magów dowolnej frakcji (nie są jednak odporne na niektóre czary obszarowe np. Deszcz Ognia). Kamienny Golem ma aż 300 punktów zdrowia i posiada potężny atak obszarowy. Golem Lawy, ma mniej punktowe zdrowia, ale posiada zabójczy atak bezpośredni (150 obrażeń). Oba typy jednostek składają się tylko z jednego przedstawiciela w oddziale, więc zawsze skupiaj się na ubiciu jednej jednostki, zanim weźmiesz się za kolejną jednostkę. Zmasowany atak Kawalerii oraz eliksiry trucizny okażą się wyjątkowo skuteczne. Idealnym rozwiązaniem, jest eliminacja takiej jednostki w jednej turze, kiedy będzie odosobniona.