Katapulta | Opis Jednostek Imperium w Hex Commander poradnik Hex Commander
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Katapulta
Jest to najsilniejsza jednostka dystansowa. W oddziale jest tylko jeden "człowiek", więc ilość przyjętych obrażeń nie wpływa na atak tej jednostki. Z drugiej strony, jest to bardzo delikatny oddział, który szybko padnie od ataków wroga. Posiada potężny zasięg od 3 do 6 pól oraz zadaje bardzo duże obrażenia. Warto ulepszyć do drugiego poziomu, ponieważ maksymalny zasięg wzrośnie do 7 pól. Potem zyskuje bonus do ataku, który wzrośnie z 60 do nawet 110 obrażeń. Jest to idealna jednostka oblężnicza i obronna. Jeden atak tej jednostki może znacząco osłabić lub zniszczyć przeciwnika.
Dużą wadą tej jednostki jest brak możliwości ataku i ruchu w tej samej turze, oraz możliwość poruszania się tylko o jedno pole (na drogach i murach może jednak ruszyć się o 3 pola). Co więcej, może wejść na mury tylko za pomocą specjalnych wind. Dlatego odpowiednia pozycja tej jednostki, jest jeszcze ważniejsza niż u Kuszników. Nie przyda się w misjach, gdzie będziesz atakował pośród równin lub lasów. Za dużo czasu będzie na tyłach lub zbyt spowolni twój atak. Możesz użyć na nim mikstury szybkości, aby trochę zniwelować tą wadę. Koszt rekrutacji pierwszej jednostki nie jest znaczny, ale następne jednostki kosztują już coraz bardziej astronomiczne sumy. Koszt teleportacji jest też bardzo wysoki, bo wynosi aż 40 monet. Jest to kosztowna jednostka, ale akurat w tym przypadku cena równa się jakość.