Cięty Cieśla | Misja poboczna w Hex Commander poradnik Hex Commander
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Jest to zadanie poboczne, do którego dostęp uzyskasz po ukończeniu 9 misji Elfów. Weźmiesz udział w pojedynku dwóch armii.
Jest to misja podobna do niektórych gier, gdzie bohaterowie pomagają swoim sojuszników. Od twoich działań zależy, która armia wygra. Maksymalne ulepszenie teleportuj oraz duża ilość zrekrutowanych jednostek będzie bardzo pomocna w tej misji. Im więcej oddziałów przywołasz, tym większe szanse na zwycięstwo.
W obozie sojuszników (1) i obozie przeciwnika (2), są cztery specjalne jednostki Artystów. Każdy z nich przyzywa małą grupę jednostek. Najbardziej wysunięty Artysta, sprowadza jednostki walczące wręcz, a na tyłach pojawią się jednostki wsparcia i dystansowe. Na normalnym poziomie trudności pojawia się po 3 Wojowników Cienia na każdej linii i po dwie Balisty (1) lub Skorpiony (2) oraz Kapłanka. Oddziały będą pojawiać się bez końca, dopóki jedna ze stron nie wyeliminuje wszystkich Artystów przeciwnika.
Na każdej linii pojawia się bohater (Arcaene i Sylvius), którymi możesz bezpośrednio sterować. Oprócz tego, pośrodku każdej linii jest portal (3). Służy do sprowadzania dodatkowych jednostek, którymi wesprzesz swoich sojuszników. W ich pobliżu są też skrzynie ze złotem i zwojem Błyskawicy. Nieopodal tych portali, znajdują się neutralne jednostki Golemów Lawy (4), które będą atakować każdego w okolicy. Możesz użyć ich do ściągnięcia w okolicę armii przeciwnika, ale mogą też zaatakować twoje jednostki. Do obu tych lokacji możesz dostać się wąskim pasem lasu między twoim obozem a ich legowiskiem (ścieżka ponad/poniżej głównej drogi).
Przed obozem wroga, znajdują się dwie wieże (5) z ufortyfikowanymi jednostkami dystansowymi (na normalnym poziomie będą to Magowie Elfów). Do ich eliminacji użyj zwoju błyskawice. Obok jest skrzynka ze zwojem Deszcz Ognia. Staraj się w pierwszej kolejności wyeliminować Artystów, ponieważ odpowiadają oni za przyzywanie dodatkowych jednostek. Sami się nie poruszają, ale atakują jednostki w swoim sąsiedztwie. Wykorzystaj moment, kiedy nie wzywaj posiłków, aby wyeliminować choć jednego. W ten sposób zyskasz przewagę na danej linii.
Jakie jednostki najlepiej przyzwać do wsparcia sojuszników? Zawsze przyda się dodatkowa jednostka lecząca, choć sojusznicza Kapłanka, również będzie leczyć twoich ludzi, jeśli będą ciężko ranni. Dobrą opcją jest Mag Elfów, ponieważ ma duży zasięg i potrafi osłabić wrogie jednostki. Równie dobrym wyborem jest Balista lub Skorpion. Te jednostki mają duży zasięg i zadaje równie duże obrażenia. Przydadzą się do eliminacji wrogich machin oraz medyków zanim wejdą do akcji. Możesz też przyzwać Jednorożce. Są szybkie i zadaję większe obrażenia dzięki szarży i mogą swobodnie poruszać się po lesie, ale są one wystawione na bezpośrednie ataki. Jeśli masz mało monet, przyzwij po prostu dodatkowych łuczników. Jednostki walczące wręcz, czyli Wojownicy Cienia lub Niedźwiedzie, nie przydadzą się zbytnio. Najbardziej pomoże będą jednostki walczące na dystans. Poza tym, sojusznicza armia będzie się składać w połowie z Wojowników, więc lepiej przyzwać jednostki, których nie ma w kompozycji armii Artystów.
Jest wiele sposób na przejście tej misji. Poniżej znajdziesz dwie propozycje:
Plan A: Równomierne pchanie obu linii. Ten plan zakłada pomoc sojusznikom na północy i południu w takiej samej mierze. Przyzwij taką samą ilość jednostek do pomocy dla każdego bohatera. W zależności od potrzeb, dobierz odpowiednie jednostki. Zaletą tego rozwiązania jest pełna kontrola nad każda linią, choć to wolniejsze rozwiązanie. Sylvius skorzysta z dodatkowego medyka lub jednostki zadającej obrażenia. Natomiast Arcaene najlepiej radzi sobie z Magiem Elfów, który osłabi wrogów bezpośrednio zagrażających twojej bohaterce. Również skorzysta z usług Kapłanki lub szybkiej jednostki, która nadąży za Arcaene.
Plan B: Aktywne wspieranie jednej linii. Połącz obu bohaterów w jedną grupę. Na linii bez bohatera przyzwij 1-2 jednostki, aby wspomogły sojuszników. Skupisz się na jak najszybszym przepchaniu jednej linii. Dzięki tej strategii możesz szybciej ukończyć misję, choć jest dość ryzykowna. Wesprzyj swoją grupę uderzeniową Kapłanką i szybkimi jednostkami. Ewentualnie piechotą lub machinami oblężniczymi. Celem jest jak najszybsze unieszkodliwienie Artystów i zaatakowanie pozostałych od tyłu. Możesz nawet poczekać, aż posiłki ruszą w stronę twoich sojuszników, a ty w tym czasie pozbędziesz się dowódców.
Na wyższych poziomach trudności spotkasz inne frakcję, ale ilość przyzwanych jednostek nie będzie zbytnio się różnić. Za to pojawią się ulepszone wersje lub mocniejsze odpowiedniki. Taktyka wygląda podobnie: nadal musisz wspierać swoich sojuszników, aby odnieśli zwycięstwo. Możesz wyposażyć się w dodatkowe zwoje lub eliksiry i użyć ich na swoich bohaterach, aby wykonali karkołomne misje z celem eliminacji Artystów