Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

World of Tanks - poradnik do gry

World of Tanks - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

VK 30.01 (P) | Niemieckie czołgi średnie w World of Tanks World of Tanks poradnik

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

VK 30.01 (P)

Informacje ogólne

Nazwa - VK 30.01 (P) | Niemieckie czołgi średnie w World of Tanks - World of Tanks - poradnik do gry

Nazwa

VK 30.01 (P)

Typ

Czołg średni

Poziom

VI

Uzbrojenie

8,8cm KwK 36 L/56: penetracja 132mm; obrażenia 220

Pancerz

Kadłub: 75mm/60mm/40mm, wieża: 100mm/82mm/82mm

Wytrzymałość

710 punktów życia

Mobilność

Prędkość maksymalna: 60km/h, silnik: 670KM

Rola

Walka na średnim dystansie, czołg wsparcia, snajper

Kolejny prototyp niemieckiego czołgu średniego, VK 30.01 (P), jest konstrukcją niezbyt udaną. Charakteryzuje się on niewielką liczbą punktów życia, słabym przyspieszeniem, małą zwrotnością, dużą sylwetką, średnim opancerzeniem i nietypowym położeniem wieży - znajduje się ona w przedniej części kadłuba. Pomimo tylu wad, czołg ten nie posiada większych zalet - duża prędkość maksymalna będzie w większości przypadków nieprzydatna, zaś uzbrojenie nie odbiega od tego, jakie spotkamy w innych pojazdach VI poziomu. Niestety, jeśli zależy nam na odblokowaniu Tygrysa (P) lub Mausa, będziemy zmuszeni do gry tym niezbyt udanym prototypem.

Rozwój, sprzęt, załoga

Rozwój VK 30.01 (P) jest uważany za jeden z najdłuższych i najtrudniejszych wśród pojazdów VI poziomu. Na początku będzie nam brakowało zarówno mobilności jak i siły ognia; niestety oba potrzebne moduły są dosyć drogie. Proponowałbym na początku odblokować działo 8,8cm KwK 36 L/56, co pozwoli nam na swobodną wymianę ognia z innymi czołgami VI poziomu. Teraz możemy odblokować silnik 2x Porsche Typ 100/1 co zapewni nam zwiększoną mobilność. Kolejnym krokiem będzie nowe zawieszenie oraz wieża. Teraz możemy zainstalować armatę 7,5cm KwK 42 L/70 bądź też pozostać przy armacie kalibru 88mm. Po wybraniu odpowiedniego dla nas uzbrojenia nie pozostaje nam nic innego jak odblokować pozostałe moduły oraz czołg ciężki Pz.Kpfw.VI Tiger (P).

Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, ulepszony system naprowadzania, ulepszona wentylacja

Sprzęt opcjonalny: skrzynka z narzędziami, siatka kamuflażowa, lorneta polowa

Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.

Słabe punkty

Kadłub VK 30 - VK 30.01 (P) | Niemieckie czołgi średnie w World of Tanks - World of Tanks - poradnik do gry

Kadłub VK 30.01 (P) jest dosyć nieregularny: znajdziemy tutaj zarówno łatwe do uszkodzenia fragmenty (przednia górna płyta) jak również elementy, które będą dosyć regularnie odbijały pociski (patrz: obrazek). Mocno nachylone fragmenty pancerza potrafią niejednokrotnie zatrzymać pociski największych kalibrów, stąd strzelając do tego pojazdy najlepiej ustawić się do niego pod kątem prostym. Na szczęście pojazd ten posiada jedną olbrzymią wadę: wysokie i słabo opancerzone boki. Każdy strzał w jego flankę powinien zadać mu obrażenia.

Wieża przypomina swoim kształtem tą, jaką spotkamy na Tygrysach - i niestety jest podobnie opancerzona. Osłona działa jest bardzo odporna na trafienia i niejednokrotnie ocali czołg przed uszkodzeniami. Kopuła dowódcy jest słabszym punktem, ale dosyć trudnym do trafienia. Czołg ten najlepiej atakować od boku lub z tyłu, gdzie wieża chroniona jest przez zaledwie 82mm stali.

Magazyn amunicyjny znajduje się z tyłu wieży oraz bezpośrednio pod nią; duży i łatwy do podpalenia silnik w tylnej części kadłuba.

Jak grać...

...jako kierowca VK 30.01 (P)?

  1. Pojazd ten cechuje się dużą prędkością maksymalną, lecz słabym przyspieszeniem i zwrotnością. Wykorzystajmy tę zdolność do szybkiego ustawienia się w dobrej pozycji strzeleckiej lub przemieszczania się po mapie w celu wzmocnienia słabszych fragmentów frontu.
  2. Działo 7,5cm KwK 42 L/70 posiada bardzo dobrą celność, dobrą penetrację pancerza oraz średnią szybkostrzelność. Doskonale nadaje się ono do atakowania słabych punktów wrogich pojazdów. Korzystając z tej armaty nie powinniśmy dopuścić do frontalnej wymiany ognia z przeciwnikiem.
  3. Działo 8,8cm KwK 36 L/56 zadaje znacznie większe obrażenia każdym pociskiem, lecz ma gorszą zdolność do penetracji pancerza, co często wymusi na nas używanie amunicji premium. Działo to jest skuteczniejsze na krótszym dystansie oraz podczas atakowania wrogich pojazdów od boku lub tyłu.
  4. Wieża VK 30.01 (P) jest wytrzymała na ostrzał, co pozwala na korzystanie z taktyki hull down. Dopiero działa pojazdów VIII poziomu będą w stanie ją regularnie przebijać; mniejsze czołgi mogą rykoszetować, pozwalając nam na prowadzenie celnego ognia.
  5. Ze względu na dużą sylwetkę musimy uważać na ostrzał artyleryjski. Pojazd ten jest łatwy do trafienia i do zniszczenia go często wystarczy jeden pocisk.

...przeciwko VK 30.01 (P)?

  1. VK 30.01 (P), tak jak większość czołgów średnich, będzie próbował oflankować swojego przeciwnika przed rozpoczęciem ostrzału. Nie pozwólmy mu na to - dzięki temu ocalimy naszą artylerię i zapewnimy sobie dogodne pole do manewru.
  2. Poruszając się czołgiem niższego poziomu, powinniśmy atakować przeciwnika od boku lub tyłu. VK 30.01 (P) obraca się dosyć wolno, stąd niejednokrotnie uda się nam go oflankować i ostrzelać jego słaby kadłub.
  3. Czołgi wyższych poziomów powinny nieustannie kątować pancerz, gdyż w innym przypadku kierowca VK 30.01 (P) korzystający z armaty 7,5cm KwK 42 L/70 będzie w stanie go przebić w jego słabych punktach. W przypadku, gdy przeciwnik używa armaty 8,8cm KwK 36 L/56 120mm pancerza ustawione pod lekkim kątem wystarczy, aby całkowicie zniwelować jego obrażenia. Odpowiadając ogniem celujmy w kadłub a nie wieżę, chyba, że nie mamy innego wyjścia.
  4. VK 30.01 (P) zadaje dosyć niskie obrażenia na minutę. Czołgi ciężkie oraz niektóre czołgi średnie od VI poziomu wzwyż są w stanie wygrać z nim frontalną wymianę ognia.
  5. Przeciwnik ten dosyć łatwo ulega podpaleniu - strzelając w tył kadłuba możemy łatwo uszczuplić jego pule punktów życia.
  6. VK 30.01 (P) jest bardzo wrażliwy na ostrzał artyleryjski. Jedno dobre trafienie potrafi zniszczyć ten czołg.