Comet | Brytyjski czołg średni w World of Tanks World of Tanks poradnik
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Comet
Informacje ogólne
Nazwa | Comet |
Typ | Czołg średni |
Poziom | VII |
Uzbrojenie | OQF 77mm działo Mk.II: penetracja 148mm; obrażenia 140 |
Pancerz | Kadłub: 76mm/43mm/32mm, wieża: 111mm/63mm/57mm |
Wytrzymałość | 1150 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 51km/h, silnik: 650KM |
Rola | Czołg wsparcia, walka na średnim dystansie |
W przeciwieństwie do Cromwella, Comet jest znacznie wolniejszym pojazdem. Jego pancerz nadal jest bardzo słaby, lecz po odblokowaniu wszystkich ulepszeń zyskuje swój największy atut: wieżę posiadającą pancerną osłonę działa. To właśnie ten moduł w połączeniu z bardzo dobrą zdolnością do obniżania lufy działa oraz solidną mobilnością powoduje, że Comet jest jednym z najlepszych czołgów średnich siódmego poziomu. Pomimo posiadania dosyć słabej armaty (konieczne jest posiadanie kilkunastu sztuk amunicji podkalibrowej), we wprawnych rękach pojazd ten jest w stanie bez większego problemu oflankować a następnie pokonać znacznie silniejszych przeciwników.
Rozwój, sprzęt, załoga
Już od samego początku mamy dostęp do wynalezionego na Cromwellu działa 75mm Vickers HV oraz silnika Rolls-Royce Meteor Mk.IVB. Następnym krokiem jest opracowanie ulepszonego zawieszenia, wieży i ostatecznie nowej armaty.
Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, stabilizator pionowy, ulepszona wentylacja
Sprzęt opcjonalny: siatka kamuflażowa, lorneta polowa, osłonięta optyka, ulepszony system naprowadzania
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty
Podobnie jak u Cromwella, kadłub Cometa nie jest w stanie zatrzymać praktycznie żadnego skierowanego przeciwko niemu pocisku. Ulepszona wieża pojazdu (1150 punktów życia) posiada natomiast bardzo grubą osłonę działa, od której rykoszetują działa największych kalibrów. Jest to jedyny silny punkt w pancerzu tego pojazdu i niestety często jedyny fragment, w który będziemy mogli oddać strzał.
Jak grać...
...jako kierowca Cometa?
- Pojazd ten, jak praktycznie każdy czołg średni, jest wystarczająco szybki aby łatwo przemieszczać się po mapie i często zmieniać stanowiska strzeleckie.
- Najlepsze dostępne dla nas działo nie dysponuje zbyt dużą zdolnością do penetracji pancerza, stąd też niejednokrotnie będziemy zmuszeni do wędrówki w celu zaatakowania odkrytych boków bądź tyłu pojazdu przeciwnika.
- Comet doskonale nadaje się do walki zza wzniesień - po ustawieniu tego pojazdu w pozycji hull down możemy łatwo strzelać wzdłuż zbocza, samemu wystawiając na ostrzał jedynie fragment wieży wyposażony w bardzo grubą osłonę działa.
- Tak jak większość czołgów średnich Comet jest w stanie tworzyć wilcze stada i niszczyć mniejsze zgrupowania wroga dzięki przeważającej sile ognia.
- Nasz pojazd nie ma pancerza (nie licząc osłony działa), stąd też o ile to możliwe musimy unikać wrogiego ostrzału. Walcząc w pozycji hull down polecam często poruszać się wzdłuż wzgórza, aby uniknąć trafienia pociskiem artyleryjskim - do zniszczenia pojazdu często wystarczy jedno celne trafienie.
- Comet dysponuje bardzo dużą siłą ognia - jest on w stanie pokonać większość czołgów średnich siódmego poziomu w pojedynkach jeden na jednego.
...przeciwko Cometowi?
- Tak jak w przypadku każdego szybkiego pojazdu konieczne jest nauczenie się oddawania strzałów z wyprzedzeniem, aby trafić szybko poruszającego się Cometa.
- Jeśli przeciwnik zatrzyma się aby oddać mierzony strzał warto spróbować zerwać mu gąsienice. Unieruchomiony Comet jest jednym z najłatwiejszych czołgów do zniszczenia w grze.
- Musimy koniecznie uważać na wilcze stada składające się z lub wspierane przez Comety. Czołgi te są w stanie bardzo szybko wyeliminować z walki osamotnione czołgi ciężkie.
- Powinniśmy unikać starć jeden na jednego z Cometami chyba, że są one już uszkodzone. Pojazd ten dysponuje dużą siłą ognia i jest w stanie pokonać większość czołgów tego samego poziomu.
- Największym problemem będą dla nas Comety ustawione w pozycji hull down. Aby pokonać je konieczne będzie oflankowanie wroga, frontalna szarża na niego (co wiąże się ze stratami) bądź też wezwanie wsparcia artylerii.