Archer | Brytyjskie niszczyciele czołgów w World of Tanks World of Tanks poradnik
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Archer
Informacje ogólne
Nazwa | Archer |
Typ | Niszczyciel Czołgów |
Poziom | V |
Uzbrojenie | OQF 17-pdr AT Gun Mk. VII: penetracja 171mm / 239mm; obrażenia 150; szybkostrzelność: 12,77 strzałów na minutę |
Pancerz | Kadłub: 20mm/20mm/20mm |
Wytrzymałość | 360 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: do przodu 12km/h, do tyłu 32km/h, silnik: 192KM |
Archer jest pierwszym pojazdem z nowej linii brytyjskich niszczycieli czołgów. Jest to prawdopodobnie najciekawszy ze wszystkich pojazdów dodanych w najnowszym patchu. Jego największą zaletą jest działo, które jest identyczne, jak w Shermanie Firefly oraz kilku innych pojazdach brytyjskich. Warto w tym momencie przypomnieć, że pojazd ten znajduje się na V poziomie, gdzie penetracja 171mm standardową amunicją wystarczy do przebicia praktycznie wszystkiego. Prawdopodobnie większość bitew będziecie rozgrywać na poziomach VI oraz VII, ale jeśli wyrzuci was na topie to możecie urządzić sobie strzelnicę. Nawet na wyższych poziomach działo powinno bez problemów sobie radzić. Dodatkowym plusem jest wychył działa na boki, szybkostrzelność oraz celność. Największymi minusami Archera jest pancerz oraz punkty życia, a dokładniej brak obu powyższych. Pancerz przedni jest dobrze skontowany, ale niestety posiada tylko 20mm, więc przebijać nas będą nawet pojazdy II czy III tieru. Liczba punktów życia wynosi 360. Jeśli wyrzuci nas przeciwko czołgom VII poziomu od większości z nich będziemy na jeden strzał. Kluczem do dobrych wyników jest trzymanie się w maksymalnej odległości od centrum walk oraz poleganie na zwiadzie innych czołgów. Warto jeszcze wspomnieć o mobilności tego czołgu. Kierowanie Archerem jest dosyć specyficzne. Otóż jego działo jest zamontowane tyłem do kierunku jazdy, jednak aby nie było konieczność odwrotnego celowania Wargaming zdecydował się po prostu na zamianę prędkości do przodu z tą do tyłu. Sprawiło to, że do przodu możemy jechać jedynie 12km/h, a do tyłu aż 32km/h. Takie rozwiązanie może być przydatne w kilku sytuacjach, np. w szybkim odwrocie, ale wymaga przyzwyczajenia się do jechania tyłem.
Rozwój, sprzęt, załoga
Priorytetem w opracowywaniu nowych modułów powinno być zawieszenie, dzięki któremu będziemy w stanie zamontować najlepsze działo.
Preferowany sprzęt: lorneta polowa, ulepszony system naprowadzania, siatka kamuflażowa
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, kamuflaż dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty
Pancerz Archera jest niezwykle cienki. W najgrubszym miejscu ma 20mm, nawet pod bardzo dużym kątem nie jest on w stanie zatrzymać pocisków przeciwnika. Strzelać możemy w każde miejsce, pojazd nie posiada nawet jarzma działa na które musielibyśmy uważać. Jedynym miejscem, którego powinniśmy unikać są gąsienice, ale tylko gdy strzelamy z przodu.
Jak grać...
...jako kierowca Archer'a?
Trzymaj się jak najdalej od pola walki.
Chowaj się za wszelkimi możliwymi osłonami, szczególnie za krzakami oraz kamieniami. Nie możesz dopuścić, aby wróg cię wykrył.
Zamontuj w swoim pojeździe siatkę kamuflażową, spory wychył działa na boki pozwoli ci skutecznie z niej korzystać. Drugim polecanym modułem jest lorneta polowa, która znacząco zwiększy twój zasięg widzenia.
Nie wyjeżdżaj na otwarte przestrzenie. Nawet gdy chcesz po prostu dojechać do jakiegoś miejsca wybierz drogę dłuższą, ale bezpieczniejszą.
Staraj się celować w gąsienice wroga. Po pierwsze nie dopuścisz do tego, aby się do ciebie zbliżył i cię wykrył, a po drugie szybkostrzelność działa pozwoli na szybkie wykończenie nieruchomego pojazdu.
Pamiętaj o specyficznym sterowaniu. Na pozycję najlepiej jest jechać tyłem, gdyż osiągamy wtedy lepszą prędkość.
...przeciwko Archer'owi?
Nie przykładaj się do celowania, każdy twój strzał przebije pancerz Archera.
Załaduj do działa pocisk odłamkowo-burzący, bez problemu poradzi on sobie w pancerzem Archera, a zadasz dużo większe obrażenia oraz zranisz załogę.
Jeśli wiesz, że w jakimś miejscu znajduje się Archer, spróbuj do niego podjechać jak najbliżej, tak aby nie mógł w pełni wykorzystać celnego działa.
Na pojazd ten powinny uważać przede wszystkim czołgi ciężkie, które mają niewielki zasięg widzenia. W przypadku, gdy do czołgu ciężkiego strzela Archer, powinien on schować się za osłonę i poprosić o pomoc czołg lekki lub średni, który bez problemu powinien go objechać.
Pamiętaj o tym, że gdy Archer szybko się porusza, praktycznie nie ma możliwości celowania, jest wtedy dla nas idealnym celem.