T-150 | Radziecki czołg ciężki w World of Tanks World of Tanks poradnik
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
T-150
Informacje ogólne
Nazwa | T-150 |
Typ | Czołg ciężki |
Poziom | VI |
Uzbrojenie | 107mm ZiS-6: penetracja 167mm; obrażenia 300 |
Pancerz | Kadłub: 90mm/90mm/75mm, wieża: 100mm/100mm/75mm |
Wytrzymałość | 880 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 35km/h, silnik: 700KM |
Rola | Walka na średnim dystansie, walka w zwarciu |
T-150 wbrew swojej nietypowej nazwie jest kolejnym ulepszeniem czołgu KV-1. W przeciwieństwie do mobilnego KV-1S w wersji tej postawiono na cięższy pancerz i znane z KV-2 działo 107mm ZiS-6 charakteryzujące się dobra penetracją i czasem przeładowania.
Czołg ten początkowo może wydawać się bezużyteczny (szczególnie gdy porównamy go do KV-1S oraz KV-2), lecz po zakupieniu wszystkich dostępnych dla niego modułów oraz opanowaniu nowego stylu gry okazuje się godnym przeciwnikiem dla każdego pojazdu szóstego poziomu. Solidny pancerz, bardzo odporna wieża oraz dobre działo pozwalają mu na pokonanie większości przeciwników podczas starć jeden na jednego oraz ewentualne rozpoczęcie natarcia - dzięki dużej ilości punktów życia jest on w stanie przyjąć pierwszą salwę wroga i utorować drogę dla reszty drużyny.
Rozwój, sprzęt, załoga
Już od samego początku mamy dostęp zarówno do haubicy 122mm U-11 jak i szybkostrzelnego działa 57mm 413: obie te armaty powinniśmy uprzednio wynaleźć na KV-1 i każda z nich będzie posiadała swoje plusy i minusy na nowym czołgu. W przypadku, gdy do T-150 dotarliśmy ścieżką prowadzącą przez KV-2 będziemy również posiadali silnik V-5 oraz działo 107mm ZiS-6, jednak ze względu na brak wieży nie będziemy mogli go jeszcze używać.
Istnieją dwie drogi rozwoju tego pojazdu. Pierwsza z nich skupia się na błyskawicznym wynalezieniu zawieszenia i wieży a następnie zamontowaniu działa 107mm ZiS-6, co znacznie zwiększy naszą siłę ognia, lecz spowoduje, że pojawią się problemy z niedostatecznie mocnym silnikiem. Droga ta często jest preferowana przez użytkowników KV-2.
Gracze, którzy dotarli do T-150 przez KV-1 powinni raczej odkryć armatę 85mm S-31 a następnie skupić się na odkryciu najlepszego silnika. Zawieszenie, wieżę oraz działo 107mm ZiS-6 odkrywamy na samym końcu.
Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, ulepszony system naprowadzania, ulepszona wentylacja.
Sprzęt opcjonalny: skrzynka z narzędziami.
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty
Tak, jak KV-1S jest maszyną przejściową pomiędzy KV-1 a czołgiem ciężkim IS, tak T-150 jest pomostem między KV-1 a KV-3 a tym samym posiada cechy obu pojazdów. Pomimo znajomego rozkładu pancerza jego grubość została zwiększona do 90mm tym samym czyniąc go bardziej odpornym na broń zamontowaną na pojazdach niższego poziomu. Atakując T-150 powinniśmy celować w te same punkty co w przypadku KV-1, lecz o ile to możliwe powinniśmy ustawiać się pod kątem prostym do przeciwnika.
Ulepszona wieża T-150 posiada znaną z KV-3 grubą osłonę działa: o ile jest to możliwe nigdy nie powinniśmy strzelać w ten element pancerza, gdyż jest on w stanie często wytrzymać trafienie bez uszczerbku na punktach wytrzymałości pojazdu. W przypadku gdy nie mamy wyjścia i musimy zaatakować T-150 od frontu powinniśmy celować w kopułę dowódcy.
Strzały w bok pojazdu, tuż pod wieżą są w stanie uszkodzić magazyn amunicyjny, zaś w tylnej części czołgu znajduje się silnik a tym samym strzelając tam mamy możliwość podpalić naszego przeciwnika.
Jak grać...
...jako kierowca T-150?
- Styl gry T-150 jest zbliżony do tego, jaki stosowaliśmy w przypadku KV-1. Nasz czołg jest dosyć odporny na ostrzał, zaś front wieży jest praktycznie nieprzebijalny. Możemy to wykorzystać ukrywając kadłub za wzniesieniem/niskimi ruinami i wystawiając na ostrzał jedynie osłonę działa.
- Działo 107mm ZiS-6 jest niezbyt celne, lecz posiada solidną penetrację oraz zadaje duże obrażenia. Cechy te w połączeniu z dobrą szybkostrzelnością pozwalają nam na wygranie pojedynków z innymi czołgami szóstego poziomu.
- Walcząc przeciwko pojazdom niższych poziomów nie musimy zbytnio obawiać się ich ostrzału - ustawiony pod lekkim kątem front pojazdu jest w stanie odbić praktycznie wszystkie pociski, zaś nasza armata niszczy oponenta już za drugim strzałem.
- Atakując przeciwnika wyższego poziomu możemy spodziewać się dużej ilości rykoszetów. Czołgi siódmego i ósmego poziomu bez problemu przebiją nasz przedni pancerz, lecz osłona działa T-150 nadal będzie prawie niezniszczalna. Wykorzystujemy to chowając kadłub za przeszkodami terenowymi i celując w słabe punkty w pancerzu naszych przeciwników. Gdy nadarzy się okazja (nasz wróg zmieni aktualny cel) możemy opuścić osłonę i ostrzelać jego boczny pancerz.
...przeciwko T-150?
- Grając czołgiem niższego poziomu naszą jedyną szansą jest atak od tyłu, ewentualnie użycie amunicji premium i atak od boku. T-150 jest wyjątkowo odporne na ostrzał i dysponuje dobrą armatą, stąd powinniśmy unikać wymiany ogniowej.
- Grając czołgiem tego samego poziomu nadal nie możemy lekceważyć wroga. Źle wycelowane strzały będą się odbijać od pancerza T-150, zaś osłona jego działa przyjmie każde trafienie. Ponownie będziemy musieli atakować go od boku lub tyłu lub też celować w słabsze punkty w przednim pancerzu wroga.
- Prowadząc czołg wyższego poziomu możemy być pewni, że przebijemy kadłub T-150 w dowolnym miejscu. Niestety jego wieża (a raczej osłona działa) wciąż będzie stanowiła przeszkodę nie do ominięcia. Ponownie wymagane będzie strzelanie w jej bok albo skrócenie dystansu i atak bezpośrednio na kadłub.