O-Ni | Czołgi japońskie w World of Tanks World of Tanks poradnik
Porady i recenzja czołgu O-Ni - japońskiego czołgu cieżkiego 7 tieru.
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Poniżej znajdziecie opis i porady do czołgu O-Ni:
Cechy O-Ni
Nazwa | O-Ni |
Typ | Czołg superciężki |
Poziom | VII |
Uzbrojenie | 15 cm Howitzer Type 96/10 cm Experimental Tank Gun |
Pancerz | 175/70/150 (przód/boki/tył/mm) (kadłub) 200/150/150 (przód/boki/tył/mm) (wieża) |
Wytrzymałość | 1550 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 25km/h, prędkość obrotu 18 stopni/s |
Zasięg widzenia | 380m |
O-Ni to kolejny etap rozwoju czołgu "bazowego" czyli O-I, stworzono tylko jego plany, nigdy nie zbudowano nawet prototypu. W WoT jest to japoński tank superciężki tieru VII.
Jak standardowo przy każdym pojeździe tej linii, opis będzie brzmiał prawie identycznie. O-Ni to mułowaty, potężny gigant - jest on bardzo mocno opancerzony, posiada ogromną ilość punktów HP (taką liczbę osiągają dopiero czołgi poziomu VIII), ma także duży zasięg widzenia, a dostępne dla niego armaty znacznie przewyższają obrażeniami te z równorzędnych tanków.
W minusach natomiast znajduje się ograniczona i ślimacza mobilność - rozwija niską prędkość maksymalną i obraca się równie wolno co Maus. Działa mają skandaliczną precyzję i z trudnością skupiają celownik. Jako czołg superciężki - nie posiada prawie żadnego kamuflażu; gdy nasz kierowca posiądzie umiejętność "szósty zmysł" (który informuje nas o byciu wyspotowanym) to zapalona "żarówka" będzie stałym gościem naszego ekranu.
Słabe punkty
- Czerwony (tam nie strzelaj):
Najbardziej pochylone elementy pancerza oznaczone na screenshocie oraz jarzmo działa głównego - przebicie dopiero od minimum 200-220mm penetracji.
- Żółty (jest szansa na przebicie)
Przestrzenie pionowego pancerza obok podstawowej armaty, dwie mniejsze wieżyczki na przedzie kadłuba oraz górna wyprofilowana płyta kadłuba - poradzą sobie z tymi miejscami pestki od 180-190mm przebijalności.
- Zielony (wal śmiało)
Właz załogi na dachu, najniżej usytuowany płat stali między gąsienicami (prawie pionowy) oraz wizjer kierowcy - jeśli nasze działo ma minimum 150mm penetracji to w te miejsca posyłamy swe pociski.
Jak grać O-Ni
O-Ni to tank drużyny, wyjeżdża na bandę przeciwników i mówi "Hej! Tu jestem! Bijcie mnie, na pozostałych nie zwracajcie uwagi" (trochę mesjanistyczne i cierpiętnicze podejście). Na wrogów posiadających znaczną przewagę w sile ognia i liczebności oczywiście nie wyjeżdżamy tak gładko - jeśli oni atakują nas, zasłaniamy wówczas sojuszników swoją sylwetką i staramy się uchronić ich przed zniszczeniem.
Idealna pozycja dla O-Ni to taka, gdzie artyleria adwersarzy będzie miała kiepski dostęp i ograniczone możliwości, gdzie kieruje się większość drużyny (w tym zazwyczaj inne czołgi ciężkie) - każda mapa ma takie miejsce, pieszczotliwie nazywam je zazwyczaj mordownią, tam też ważą się najczęściej losy bitwy.
Do wyboru dla O-Ni są dwa działa: haubica żenującej wręcz celności, ale zadająca zawsze pewne (lecz losowe) obrażenia i zwyczajna armata o nieco lepszej celności (wciąż słabiutkiej) i szybkostrzelności. Zważywszy na taktykę, możliwości i sposób gry na japońskich heavy czyli walkę twarzą w twarz z wrogami, większość graczy używa mimo wszystko "trolla" czyli wspomnianej haubicy.
Moduły dodatkowe dla O-Ni
Niczego zaskakującego w tym wypadku napisać się nie da: bardzo duża osłona przeciwodłamkowa, ulepszona wentylacja i mechanizm dosyłający do dział - takiego zakupu powinniśmy dokonać.