ISU-152 | Radziecki niszczyciel czołgów w World of Tanks World of Tanks poradnik
Porady, tipsy i recenzja czołgu ISU-152. Tutaj nauczysz się, jak grać ISU-152!
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Poniżej cechy i recenzja ISU-152:
Cechy ISU-152
Nazwa | ISU-152 |
Typ | Niszczyciel |
Poziom | VIII |
Uzbrojenie | 152 mm D-4S |
Pancerz | 90/90/60 (przód/boki/tył/mm) (kadłub) |
Wytrzymałość | 1200 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 43km/h, prędkość obrotu 21 stopni/s |
Zasięg widzenia | 350m |
ISU-152, powstały na podwoziu czołgu IS, następca SU-152, jest radzieckim niszczycielem czołgów VIII tieru. Historycznie wyprodukowany w dość pokaźnej liczbie blisko 5 tysięcy egzemplarzy.
Główną zaletą ISU jest jego alpha damage czyli wysokie obrażenia podstawowe od każdej pestki - aż 750 punktów HP na jeden pocisk. Działo 152mm charakteryzuję się również bardzo wysokim wskaźnikiem penetracji na 8-tierach (aż 260mm). Wrogowie szykujący się do pushowania naszej drużyny, wiedząc o stojącym w krzaczku na tyłach ISU, zapewne poważnie przemyślą swoje zamiary - fear factor to jeden z bonusów do naszego tanka. W zaletach należy również wspomnieć o przyzwoitej prędkości maksymalnej, którą rozwija ta bestia.
Armata 152mm to niestety wyłącznie wysokie obrażenia, oprócz nich nie mamy prawie nic: mizerna celność, ślimaczy czas skupienia działa, chorobliwie długi reload, a samo ISU ma na swoje nieszczęście niski zasięg widzenia. Kiepsko wyprofilowany pancerz frontowy o maksymalnej grubości 90mm też będzie naszą piętą achillesową.
Słabe punkty
Żałuję, ale nad weakpointami ISU-152 referatu napisać się nie da. Strzelając z dział o słabej penetracji (do 130mm), jedynym elementem który może nam sprawić psikusa jest jarzmo działa; mocniejsze armaty przebijają ten pojazd w dowolnym miejscu. Odradzam jedynie posyłania pestek (stojąc face-to-face naprzeciw ISU) w oznaczone na zdjęciu "boczki" ze względu na ich znaczne pochylenie.
Jak grać ISU-152?
Pomimo żenującej celności naszej armaty, niska pula HP i "brak" opancerzenia zmusi nas do gry na średnim/dalekim dystansie. Podążajmy za linią naszych czołgów, trzymajmy się w ogonie ustawiając się w miejscach, gdzie znajdziemy jakiś obiekt za którym można się schować po strzale.
Ruszający do ataku pochód wroga może być banalnie zatrzymany przez jedną dobrą plombę z ISU. Często prowadzący szarżę, najmocniejszy i najlepiej opancerzony pojazd przeciwników, otrzymując na dzień dobry -800HP (niejednokrotnie połowa lub 1/3 puli życia większości wysokotierowych tanków w grze) potrafi spanikować, ponownie wycofać się na swoją pozycję i czekać - a z nim jego sojusznicy.
Moduły dodatkowe
Do ISU-152 polecam zakup lornety polowej, ulepszonego systemu naprowadzania i ulepszonej wentylacji (bądź siatki maskującej zamiast jednego z tych elementów).