A-43 | Radziecki czołg średni w World of Tanks World of Tanks poradnik
Poradnik i recenzja czołgu A-43 - radzieckiego meda 6 tieru.
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Poniżej znajdziecie opis i porady do czołgu A-43:
Cechy A-43
Nazwa | A-43 |
Typ | Czołg średni |
Poziom | VI |
Uzbrojenie | 57 mm ZiS-4 |
Pancerz | 60/45/40 (przód/boki/tył/mm) (kadłub) 75/75/75 (przód/boki/tył/mm) (wieża) |
Wytrzymałość | 730 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 55km/h, prędkość obrotu 44 stopni/s |
Zasięg widzenia | 360m |
A-43 - W World of Tanks radziecki czołg średni poziomu VI, był to projekt pojazdu mającego zastąpić słynne T-34, jednak prace wstrzymano zaraz po rozpoczęciu wojny.
Jakie A-43 jest, każdy widzi - a jest bardzo dynamicznym tankiem, rozwija wysoką prędkość maksymalną i ma błyskawiczny czas obrotu. Posiada także dosyć przyjemną liczbę punktów wytrzymałości, dobry zasięg widzenia, a co najważniejsze znaczny atut w postaci armaty ZiS-4, która tak brutalnie zasypie naszych wrogów pestkami, że siądą na ziemi i rozpłaczą się z bezsilności (ewentualnie będą rzucać klawiaturami w monitory). Z działem tym wykręcimy naprawdę kosmiczne ilości dmg na minutę, jest także zaskakująco celne (jak na twór czerwono armijny), w mgnieniu oka skupia celownik.
Nie ma jednak róży bez kolców, każdy tank musi mieć jakieś wady, by nie zostać okrzykniętym op czyli zbyt mocnym. Opancerzenie A-43 jest bardzo wątłe, nawet na 6 tierach tzn. w grze z równorzędnymi pojazdami, nie zapewni nam zbyt dużej ochrony. ZiS-4 mimo swych olbrzymich zalet, kuleje niestety pod względem penetracji.
Słabe punkty
- Żółty (jest szansa na przebicie)
Zasadniczo cały front jest kiepściutko okuty stalą, punkty oznaczone na żółto zapewniają 90% penetracji przy armatach od 120mm przebijalności.
- Zielony (wal śmiało)
A-43 ma na tyle niskie grubości pancerza, że wszelkie oznaczone tutaj weakpointy to punkty w które powinniśmy strzelać z dział do zaledwie 80-90mm penetracji.
Jak grać A-43?
Jest to klasyczny czołg średni (bez żadnych udziwnień), kierujemy się w wysunięte i ważne pozycje, zajmujemy je i staramy się kontrolować całą grę np. górka na Prochorowce zapewniająca pole widzenia na dobre pół obszaru mapy.
A-43 wraz ze swoim najlepszym przyjacielem ZiS-4 prawdopodobnie nad wszystkimi pojazdami poziomu V i VI ma znaczącą przewagę w szybkostrzelności. Widząc wyjeżdżający na nas pojazd, poślijmy pierwszy pocisk w gąsienice, by go unieruchomić, następnie zdemolujmy go okrutnie swoją kanonadą (pestki opuszczają naszą lufę co ~2 sekundy).
W walce z mocno opancerzonymi pojazdami zmuszeni będziemy do ostrzału w boki lub tył, gdyż ZiS nie grzeszy penetracją. Możemy także skusić się na użycie pocisków premium, jeśli nie interesują nas ryzykowne manewry.
Nie sugerujmy się dwoma dostępnymi armatami dla A-43 - w moim zdaniu wariant drugi czyli 76 mm S-54 to działo gorsze, mniej celne i mniej szybkostrzelne. Zaledwie 13mm penetracji więcej to nie jest atut dla którego warto poświęcić działko 57mm i gigantyczne zniszczenia których potrafi dokonać.
Moduły dodatkowe dla A-43
Ze swojego A-43 zrobimy jeszcze groźniejsza bestię poprzez zakup ulepszonej wentylacji, mechanizmu dosyłającego do dział średniego kalibru i ulepszonego systemu naprowadzania.