O-I Experimental | Czołgi japońskie w World of Tanks World of Tanks poradnik
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Poniżej znajdziecie opis i porady do czołgu O-I Experimental:
Cechy O-I Experimental
Nazwa | O-I Experimental |
Typ | Czołg superciężki |
Poziom | V |
Uzbrojenie | 7,5 cm Tank Gun Type 5 |
Pancerz | 125/70/70 (przód/boki/tył/mm) (kadłub) 125/75/75 (przód/boki/tył/mm) (wieża) |
Wytrzymałość | 700 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 25km/h, prędkość obrotu 22 stopni/s |
Zasięg widzenia | 360m |
O-I Experimental - japoński czołg superciężki V tieru, pierwszy z charakterystycznych, chorobliwie masywnych pojazdów w tej linii. Szczegóły projektowe są w dużej mierze nieznane.
Pojazd ten to prawdziwy moloch, jeden z największych pojazdów swojego poziomu, jak i w całej grze. Przekłada się to na jego znacznej grubości pancerz, bardzo przeklinany przez rzeszę graczy; wielką liczbę HP oraz wartość bojową. Działo 7,5cm z O-I Experimental to na piątkach prawdziwy brutal, ogromna szybkostrzelność, penetracja jak i obrażenia, tank ten ma także bardzo daleki zasięg widzenia.
W przypadku O-I Experimental nie uświadczymy niestety czegoś takiego jak kamuflaż, w pierwszych 30 sekundach gry zapewne wszyscy wrogowie już dawno będą wiedzieć gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy. Armata, choć bardzo śmiercionośna i o dużym DPM, jest tragicznie niecelna i ślamazarnie skupia celownik. Opancerzenie natomiast jest usiane potężnymi weakpointami, które znacznie niweluje jego wartość w walce face-to-face. O-I, poza tym, jest jak najprawdziwszy żółw, może się toczyć po mapie dosłownie całą bitwę.
Słabe punkty
- Czerwony (tam NIE strzelaj):
Frontowa pochylona płyta pancerza oraz jarzmo działa głównego i tych w dwóch pomniejszych wieżyczkach - nie posyłamy tam pestek na daremno (chyba, że mamy powyżej 150mm penetracji).
- Zielony (wal śmiało)
W tym przypadku mamy punktów do wyboru i do koloru: dolna płyta pancerza; tzw. "kible" czyli włazy na wieżyczkach, ewentualnie także "boczki" wieży (obok jarzma); na deser ogromna niemal pionowa ściana stali między wieżą główną i dwoma pomniejszymi.
Dla czołgów niskich tierów i o penetracjach do 80-90mm, szansę w przebiciu widzę tylko we wspomnianych "kiblach"; armaty do 120mm poradzą sobie z pozostałymi wymienionymi weakpointami; działa powyżej 150mm powinni bez większych problemów przebić cały front O-I na średnim dystansie.
Jak grać O-I Experimental?
Dla drużyny na pewno posłużymy (z własnej woli lub nie) jako tank do zbierania obrażeń i pushowania i nie mamy się czemu dziwić, bo do takich celów służy ten pojazd. Na mapie kierujmy się na największą mordownię, tam gdzie zazwyczaj odbywają się największe wymiany ognia, następnie ruszamy na przeciwników i prowadzimy sojusznicze czołgi do ataku. Sugeruję nawet się nie zatrzymywać (odrobinę noobska taktyka), bo zostaniemy zmieceni przez działa samobieżne. Grajmy odważnie, lecz z głową, nie bójmy się nadstawić karku za drużynę.
Na mapach wybierajmy raczej zamknięte obszary z utrudnionym dostępem dla artylerii - miasteczka, wąwozy, jadąc w cieniu góry - by jak najbardziej zniwelować jej wpływ na ewentualną utratę własnego HP.
Szarżując na wroga, nie wycofujmy się po każdym strzale, jedźmy i bezustannie atakujmy - nasza armata może zasypać większość rówieśniczych pojazdów prawdziwym gradem zabójczych pestek.
Moduły dodatkowe dla O-I Experimental
Rozsądnie będzie zainwestować w dodatkową ochronę przed artylerią oraz wspomożenie swojej załogi w walce - kupmy zatem dużą osłonę przeciwodłamkową, ulepszoną wentylację i mechanizm dosyłający do dział.